Vabbar!

Idag vabbar jag för Amanda och Lukas hemma. Lukas var redan innan förkyld hos mamma innan han kom hit. Jag trodde först att han såg nästan inget förkyld men han visar att han är nere. Men senare förstod jag till slut varför han inte såg ut som Rudolf, ja han nämnde faktiskt att han använde inte mycket papper utan mest hand som är skonsamt mjukt som han snörvar med på näsan. Okej okej då är det en bekräftelse på att han är PI förkyld, vatten rinnar ur hans näsan och han frös igår kväll. Stackarn!

Amanda kände hela tiden ont vid pannan och hon pekade uppe vid huvudet o pannan till gränsen att hon har så ont.. samma imorse meddelade hon mig att hon har så ont. Hrmm. hon väckte mig halv 6 för att gå till wc sen somna hon igen.
Nu tycker jag hon verkar vara pigg men då är det bara en kvar att hon tog nämligen andra dos fr svin influensa ( nu känns det är länge sen det var hett ämne om det men inte nu längre ) fast hon har inte tagit andra dosen förrän igår. Det var rent slump hon hade så ont i huvudet fick vi fråga sjuksköterska Pia om det inte var fara att ta sprutan när hon inte är riktigt kry.. Nä det är ok.
Febern kan uppstå nu i kväll eller ngt, Hon sa att man blir mer sjuk av andra dos än första dos.. Jaså.. mm då e jag beredd på det.

Min man kommer hem ikväll!!!!! känns konstigt att det är ikväll han kommer hem.
Olviia kom o vaknade tidigt i morse utan jag inte behövde väcka henne.

Jag: God Morgon! Är du vaken nu? va duktig du är och kom till mig
O: :Hon kom direkt till mig i min famn o frågade: Var är pappa?
Jag: nää inte idag..det är i kväll han kommer men då sover ni igen och att ni får se pappa imorgon bitti.
O: mmm ok.. skogen idag!?!
Jag: ja det stämmer....
O: jag ska vara med o hjälpa dig o ordna fika till skogen
Jag: det går bra. Bara att vi ska hinna med allt.


Det är ju första gången hon är med och gör i ordning till matsäcken o sittunderlag som de ska te skogen.

När jag kom med Olivia till dagis var Svea,Milton där och packade upp matlåda o visade vad de tagit med sig. Kul!
Olivia ville visa också men sparade till skogen istället.

Solen skiner och det är så fantatiskt. typiskt att barnen är inte riktigt krya..
Jag kan faktiskt tänka mig skicka Amanda imorgon redan o hon såg ju ok men andra dos sprutan vet jag inte hur hon mår i kväll el imorgon bitti.

Martin skulle köpa en parfym till mig en grön Lacoste! Min favvo!!Men han nämnde det finns bara rosa... samma sak rosa.. .Undrar om grön är utgående..hrmm men äsch jag har halva kvar på parfymet så det är ingen brådska tänker jag.Hittade faktiskt inget grön.mmm.. en sån typ..

- Kram! -

Kommentarer
Postat av: Fia

Stackars Lukas & Amanda som inte mår bra, men hoppas de tillfrisknar snart. Skönt för dig som får hem Martin snart. Jag som nu får vara utan Nicklas i en vecka... det har gått bra för honom, skönt..



doftade faktiskt på den rosa lacoste parfymen igår på stan, då jag och Nicklas kollade efter dofter, och den doftade lite för sött för min del.. hmm, vill ha vercase parfym som kostar lite över 700 kr! Vansinngit, men den doftade sååå gott! vi får se om Nicklas är snäll o köper den. :D



Kramkrammm!!

2010-04-13 @ 21:59:34
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Rosi

ja zandra gjort på marias hår med löshår.. ( härhemma hos oss). hon e duktig på den..

tyvärr den randig badbiniki skickat jag tillbaka. :-( för lite och konstig form.. suck. så får jag kolla på stan.. hehe.. kramkram.

2010-04-15 @ 10:08:48
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Addie

Lacoste är min favorit parfym och rosa som du visade på bilden. Har parfym, kroppslotion och rollon i alla rosa färg och bara gillar lukten. Hoppas barnen är friska och kraamm

2010-04-15 @ 19:06:33
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Fia

Jaa, det är bra och lägga bud inne på Tradera, sjukt billigt! :) Men inte bra, för det kan bli för mkt. Haha..



Tack! Ska försöka göra fler smycken nu när jag är ledig, hoppas jag kan göra flera framöver, känns som att jag inte är ledig lika ofta nu, haha..



Jaa, man kan beställa kokböcker från Aftonbladet på deras websida ngt. nu har jag köpt alla 20 st kokböcker! :) Dyrt kanske, men bra och ha. Haha..



Skönt och ha Martin hemma nu igen? ;) Tur att han hann hem innan vulkanutbrottet i Island, hoppas Nicklas kan komma hem...



KRAMM!

2010-04-15 @ 21:00:39
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Heej.

Ja det börjar närmare, spännande :).

Den tröja jag köpte i Kappahl och det är inte mamma tröja utan vanligt, tog storlek M, annars hade jag brukade tar storlek S i Kappahl. :).



Ja där med svullna fötter är lite jobbigt och jag började fick det för några dagar sen.

Hoppas att din barn mår bättre nu?



Ha en riktigt trevlig helg.

Kram

2010-04-16 @ 10:05:08
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: Sussi

Tack, visst är det roligt med gamla bilder. De bilderna hade jag o några kopierat från vår klassförreståndares privata samling. Han brukade fota mkt. En del hamnade i skolan..



Hoppas era barn frisknar snart.. Inte roligt med förkylning när det är fint ute

2010-04-18 @ 19:33:08
URL: http://suzzisvardag.blogspot.com
Postat av: Ulle

Hej, kul att du kom förbi i min blogg o skrev lite rader... Jaa, vad gör jag på dagarna.

Är a-lös nu. Trist! Och har en en jobb som ledsagare som jag jobbar då o då..

oj, tio år på bsk. Kul att jobba med barn på jobbet.

Ha det bra o kram

2010-04-19 @ 15:25:01
URL: http://ulle74.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0