GodMorgon på er!

Nu uppdaterar jag lite det här också och har te framför mig. Tittar ute och såg för några minuter sen en hare skuttade in i några buskar. Är här på jobbet, börjar efter kl 10. :)

Snön finns kvar och det har snöat lite i natt.

Lite trött känner jag men annars mår jag fint fint, Olivia kom till oss i natt men vad varför vet jag inte,frågade henne i morse om hon drömt, men nä Mamma men tyvärr fick jag flytta mig till Olivias säng för både jag och Martin tyckte det var lite trångt och Olivia hade myror hos sig så hon inte låg stilla.Är inte den typen som passar att sova med någon som rör så mycket. Tur hon accepterade att jag flyttade och hon sov med pappa istället.

Själv föredrar jag mer lugnare och har en bra sömn, Amanda funkar det bättre för hon ligger oftast stilla. :)

De är ju olika hur som helst är det ju rolig att se deras utvecklingen.

Igår var det vackert och fint när Amanda köade som tärna tillsammans med andra i kyrkan men förvånatsvärt är att det var inte mycket folk än vad jag trodde, men det gjorde inget, det var skönt att det fanns gott om platser.

Tog några bilder och jag undrar var den lilla usb dosan är!!! för att kunna lägga in fina bilderna från Amandas lucia. Jag är nog för gammal som inte minns var jag la den, är tankspridd ofta :)

Min goa vän kommer imorgon, ska bli kul att ha henne hos mig, hon är på kurs i Sthlm just nu men kommer fr Leksand.
Så vi två ska till vår vänninans julglögg och umgås och äta lite gott.

Vi var faktiskt bjuden till en annan familjjulglögg men sista minuten kom min mamma i går och ville se Amandas lucia och även Olivias Lucia nu på måndag, så känns det inte bra att mamma är ensam hemma när vi är bortbjuden hos någon.Så om det finns folk i huset med mamma då känns det bra för mig att kunna göra andra saker när mamma kan vara med sina barnbarnen.

Det kommer kanske en till vänninan på lör som vill hälsa på så får vi se hur mycket vi hinner, vill så gärna gå till Loppis och tänker ta med min vänninan dit o se hur livet där är ha ha...så hon förstår varför jag ofta älskar små skräp där....inte skräp faktiskt bra saker.

Lör kvällär det tjejmiddan, julklappsbyte och umgänge blir trevligt att delta men frågan är om jag orkar samtidigt beror på min mamma, eftersom jag blir borta i kväll sykurs, imorgon julglögg,lör tjejmiddan. mm. bara en söndag kan vi umgås tillsammans med barnen. Flickorna har simskolan sista gången nu på söndag.Då får min mamma se de också, vi får vara inne och titta på de.

För två veckor sen hade jag loppis med ett par vänner då sålde jag en massa saker och är väldigt nöjd! Däremot köpte jag en antikt golvlampa och en jättefin tung lampfot med gammalstillampskärm,den är målad till vitt och...en till jag minns det var tre grejor men glömt...öh...Såg en stor Zinkkruka men varför köpte jag aldrig den...20 kr var den..Grrr. den var fin med trä handtage på den. Tänkte ha liten söt gran i... Nåjaväl... Får leta vidare och ingen brått egentligen. Ungefär ser den ut.

Vill ha många men kan inte bara ha många blir för oroligt att ha för mycket men något sätt tycker jag om sådana prydnader osv..
           


Ska åka tillbaka till mitt gamla jobbet i kväll för ska ha sykurs, ska bli trevligt att få träffa de andra o höra lite "skvaller" :) Inte negativ förståss, roliga saker som händer ..


Ni:om ni vet någon som vill sälja en antikt skrivbord som har långbenta trä och inte många lådor en enkelt antikt skrivbord. Kan kopiera en sån, har hittat en på blocket men såld..MIss!!
 eller    
Man kan slipa och måla den bruna till antikt vit eller gammaldags grå. Mmm.. Detta är till Olivia jag tänker på, hon har en fin gammaldags säng så kan hon ha en sån. Får jaga lite av varje dag på blocket ev annat.


Ha en skön kommande helg!


Ciiiiina










Kommentarer
Postat av: Tove

Jag var ju nyfiken på att se sakerna du köpte på loppisen, men jag får hålla mig lite till då.



Jag lovaratt säga till om jag ser ett sådant skrivbord som du letar efter, de är jättefina och håller med om att de skulle passa bra till sängen.

2010-12-11 @ 20:28:35
URL: http://regnavdagar.blogspot.com
Postat av: Maria Edström

Hej. Hoppas allt bra med dig?? Att du trivs br ai nya jobb? Ja vill talar om at aj ghar byt nytt blogg adress som du kan få är http://septembertjej.blogspot.com.

Ja.. Nu julen igen.. fort tiden.. japp ok du får ha en riktigt god jul och gott nytt år. Kanske ses nån gång. Länge sen. Kram

2010-12-18 @ 14:57:29
URL: http://septembertjej.blogspot.com
Postat av: Cia

Hihi, ja - roligt att syskon kan ibland vara olika. Olika personligheter. En som rör mycket medan den andra är lugn.



Fint med träsaker. Att ha trä handtag till en kruka, som du såg, är gulligt.



Spännande om du hittar ett skrivbord, så ska det bli roligt att besöka er och se Olivias rum. (jag säger till om jag hittar ett sådant).



Vi åker bort snart. Nu ska jag fortsätta packa och förbereda inför skidresan. Vi önskar er god jul och gott nytt år!

2010-12-18 @ 18:33:42
Postat av: Yvve

De där prylarna du lade upp på bilderna - jag blir ding av sådana som jag avgudar. Shabby Chic.



Jag får härmed önska er en riktigt Shabby Chic-God Jul och ett riktigt Gott Nytt År.



KRAM...

Y

2010-12-19 @ 14:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0