Mandel massa i päronsmak och jordgubbsmak

Idag är det onsdag, jag o min man samåkte samma bil idag, han var på föreläsning i Conventum, jag var inte långt ifrån honom där jag jobbade idag. Det har varit en bra toppen dag idag, Kul var det verkligen! Fick också planera och sortera en massa papper och tittade i andras pärmar så man börjar få lite struktur hur de jobbar med.

På fredag blir det min kompensation och är ledig då ska vi hela familj åka bort som var bokad för länge sen. Då kommer Tanja och Lucas och vikarierar min plats egentligen är det ju hon som jag vikarierar för hi hi...

När vi kom hem lagade vi mat, det blev torskfisk med ströbröad i knarpig smak, Gott!! Gott! med potatis mos, vitlöksbröd.

Mandelmassan i Päron och Jordgubb e det första gången jag köpte, köper ju alltid vit marsipan. Åååh måste säga att de smakade så gott särskilt päron och jordgubb. Hittade en bakchokladkaka som e halva kvar och smälte dem och så flickorna började baka och tyckte det var kul och doppade i choklad, de var duktiga som inte åt MÅNGA för att det ska finnas flera och lägga i burk. De åt nog två el tre st. Sen har de ju fått chokladkalender av mormor som skickade post till flickorna. Amanda sade att hon visste ang om tomte chokladkalender för hon var med mormor då de pratade om den. Men de blev överraskad en till med Hannah Montana och Olivia såg den och sa den är min favorit, hon finns också på min dörr.:) Gulligt!

Bilden fanns där med mobilen då Amanda o Olivia pratade med mormor en stund.

          


                          Amanda var så stolt över att hon gjort en ros med blad och en tomte med säck. Hon älskar att pyssla säger hon.


                          
Årets chokladkalender till flickorna i år, ev leksakskalender är My Little Pony. Förra året hade de Little Pets shop, ev två år sen gjorde jag leksaker men iår ser det ut som det inte blir, så det har inte heller varit förra året men man har ju inte tid och det kostar ju med leksakerna till båda. Men de är ändå nöjda med de som har fått fr mormor och Pony kalender, som tur de inte klagar :)

På återseende!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0