Försäkringkassan....

Efter jobbet drog jag in till Försäkringkassan o fixade ett nytt pensionärrabatt kort, jag tycker det var så onödig att fixa varje år.....

Jag måste ändå fixa fram ny innan jag visar upp imorgon hos filmstaden då jag ska dit med mina tjejer med en kompis o hennes barn F & E. För den filmen är preminär idag Prinsessan o Grodan.
Det är på svenskt tal ..för mig gör det inget för jag glädjer mig att ha barnen i sällskap o se på filmen ändå. Då måste jag ha försäkringslappen med mig att visa upp, tittade det då jag bokade efteråt och såg det var gammalt! Måste fixa ny.. Har glömt bort det efter nyår.

Min vän i Leksand har kunnat fixa försäkringkassan i tre år än varje år och hon tyckte det är bättre än varje år. Riktigt sant
Då provade jag med att fråga henne hos Försäkringkassan om jag kunde fixa det ett längre tid än varje år.
Hon frågade mig:
-Brukar du få handikappersättning?
Jag sa ja och det kommer bli hela mitt liv.
Då fixade hon med att förnya pensionärrabattkortet under tiden jag sa till henne. Det kändes dumt att få det varje år, det är nästan bättre att få det längre tid eftersom jag kommer aldrig bli hörande igen.
- Det stämmer säger hon.

Då sa hon till mig: Jag fixar det nu till i 3 år... Tänkte varför inte livstid..hmm..
Jag är i allafall nöjd att få i tre årstid än varje år!

Är det likadant för er som fixar det nästan varje år? Eller har någon tur som fått det i flera år?



Skulle träffa en vän idag men hon fick förhinder ang viktig med jobbet, sjävklart är det allra viktigast med jobbet första hand så hoppas jag ses nästa gång när det passar oss två. Ser gärna fram emot nästa gång.:)


Är glad för igår fick jag ett mail ang nyheten om att bebisen fött, jag visste knappast om överraskningen då hon under tiden bodde i Leksand under tiden vi läste samma år då jag läste fritidsledarlinjen och hon läste tolklinjen eller vad det egentligen hette. ööhh hi minns inte bra nu det, som nu bor i Västerås, har nämligen fått en bebis! Inte har jag något aning och det var verkligen en överraskning! Är van att hon levt singel länge och har det bra men nu för två år sen har det slagit in i hennes liv med en man som hon nu lever tillsammans och fått en son! Grattis!!Fint namn Svante!


Stackars lilla Ida är inte riktigt kry när jag kom hem, fick veta av min man att hon spytt och mått shit! Jöss tänkte jag är detta vinterkräksjuka eller magsjuka. Hon har erbjudit att hjälpa till t.ex duka etc men vi sa nej nej vila bara o ta det lugnt...ville inte riskera bli smittad heller  humhum..,Men vi var inte riktig säkra om det var vinterkräksjuka eller ngt för hon kunde äta som vanligt under kvällen o blev ganska snabbt bra igen Kanske är det förkyldningen som påverkar  Se hur hon mår imorgon..Martin har haft ont i nacke o huvudet igår och idag. Han verkar inte vara den Martin som han brukar vara så han kommer nog inte me till SDI imorgon i Stockholm som var tänkt ibörjan.


Ja vad gör man då.. Visst är det viktig att följa efter hälsan!

Ha én skön helg med er!

-Ses!-


Kommentarer
Postat av: Addie

Det med fk så kan jag bara hålla med - tokigt att man måste fixa varje år. Jag lyckades få det 3 år och för typ 3 år sen - jöss tack o lov att jag läste din blogg och måste förnya den haha.. Det lustiga är att flera vänner till mig som bor i Sthlm har fått sin på livstid så det borde vi också få hmmm.. Trevlig helg och hoppas ni slipper maginfluensa nu när Ida har drabbats. Det är inget kul för vi alla fick det utan Tina som än så länge klarat sig undan. Det är först i dag som man är riktigt frisk och pigg.. phhuu

2010-02-05 @ 22:30:22
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Piggelin

Åhh magsjuka..Fyfan..

Jaa har också på mitt pensionärrabatten i tre årsperiod:)

Minsann kan man få i livstid? låter hemskt;)

Vi två får ta och ses snart, sist vi skulle ses men det blev inte:-(

Åh det är fredag idag så man har njutit av en glas rött:p

skål

Sköt om er alla och se till att ni inte blir sjuka..Ta 7 hela vitpeppar:-)

KRAM!

2010-02-05 @ 22:54:01
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Ida :)

Hihi inte roligt att vara sjuk =( men tack för du tog hand om mig lite idag iaf, puss love you!!!!

2010-02-05 @ 23:37:22
Postat av: Madde

Ja, det är inte klokt det där med pensionärsrabatt att vi ska måste håll apå att gå till Fk och fixa.. Blir vi hörande under dem åren? Är det därför Fk tycker att vi ska komma in varje år försäkerhets skull... Åh, att du ska se på den filmen.. Den verkar gulligt enligt trailer som jag har sett men väntar tills det komma på dvd för annars somnar jag bara.. Men det är förståeligt att du ska gå tillsammans med dina flickor! Jag gjorde det en ggn tillsammans med min dotter men hon tyckte det var pinsamt att jag somnade och snarkade inne på bioskäms Men vad kunde jag göra? Ha en trevlig helg och hoppas att ni klara ifrån "sjukan" Kramiz

2010-02-05 @ 23:46:44
Postat av: Rosi

jag glömt bort ofta den pensionärsrabatt.. öhh.. konstig att jag inte tänkt på den.. kul att träffa dej på snabb. ja min magen är bra nu. så det är nog orsak mat.. men stackars dej som har kräksjuka i familj. tur att du inte hann träffa henne å sen kramar mej hehehe.. vill inte ha kräkssjuka hehe. men pii många många som har kräkssjuka.. usch inte kul.. ta lugnt. kramkram i massor.. (läst piggelin ta 7 hela vitpeppar.. jag hört man ska ta 11 st.. ja alla har olika.. hehe.. trevlig helg.

2010-02-06 @ 08:51:14
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Sofia

har fixat så att jag fått kortet livet ut :) påpekade för handläggaren när jag var där i somras att det ju var fånigt att jag ska behöva gå dit varje år när jag inte kan bli hörande igen (!) o att flera i sthlm fått sitt kort på livstid o jag inte förstod varför vi i örebro skulle få förnya det varje år. hon höll med så hon gav mig ett kort som gäller livet ut :) kram

2010-02-06 @ 10:35:45
URL: http://sosia.blogg.se/
Postat av: brorsa

Hej,syrra!

Jag har en fråga till dig som du kanske kan besvara på.Jo,Jag undrar om det pågår nattcup-innebandy mixed där i Örebro?

Det vore roligt om jag får vara med i någons lag och spela nattcup så man kan umgås med gamla vänner.

Jag vet ju inte om de har slutat med nattcup-innebandy när det är få gamla spelare som har familjeliv?

Kan du kolla upp det där och höra efter om det finns nattcup för döva/hörselskadade.

Ha en trevlig helg och dina tjejerna har blitt så stora kan jag se på kortet.

Förra månaden,var min födelsedag lyckas så jag köpte två st wii-spel rally & motorcykel och även fick jag ratt till spelet,fotopapper,500 kr av min mor(kul faktiskt att hon bryr sig om mig nu),after shave choklad av min sambos son,hyra två filmer för en kvälls mysighet med sambon och bio: Alvatar.

jag är jätte nöjd med presenter och med god tårta.

Nu måste jag sluta för jag ska baka muffins så vi kan mumsa framför tv,som visar danstävling för överviktiga personer som vill gå ner i vikt.

Våra muffins är sockerfritt och glutenfritt samt det är nyttigare än vanliga muffins.

Vill du ha recept så kan du gå till min sambons bloggsida där hon heter Chim och hon har massor med olika nyttiga recepter.

hälsningar,Gunilla

(Hon pratade med mig i köket när hon håller på med muffins ing.

Vi hörs!

Din brorsa som ska baka nu,så jag hinner bli färdig före 17:05....kramkram...

Ha en trevlig lördagkväll!

Hälsa Martin så gottis & dina vackra töser Amanda och Olivia...

2010-02-06 @ 15:54:30
URL: http://www.metrobloggen.se/mittandraliv
Postat av: Danskan

Hej!

Jag hade också dåligt på att byta kort för pensionärrabatt varje år, för jag brukar inte gå till BIO eller något så ofta. Utan presentkort som vi har gjort på BIO några gånger. Men de andra har klagat på mig, att det skulle bli bra att ha pensionnärrabatt för tillfälle. :-(

Kram Danskan

2010-02-09 @ 15:20:10
URL: http://danskanblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0