Hippa Hippa..

  • Är nu bättre och glad, mer torrare i näsan. Va härlig det var när jag vaknade på morgonen. Såg också Amanda var mycket bättre o glad. Hon har lekhumör och längtar efter sin bästis Miriam. De ska leka idag för hon o familjen ska bort under sportlovet o åka skidor. Skönt att se dig Amanda kryare och bättre! Puss...

                 Ingen trevlig syn grått och snöigt hela tiden!

    Vädret här i Örebro är så himmel hemskt att se, det är så stormigt och det blåser SÅ! man vill nästan hellre vara inne o ha mys!

    Förkyldningen har liksom flyttat ifrån mig till min käre make, vi åt frukost tillsammans för att höra hur trevligt han hade igår hos familjen och blev bjuden på middag tillsammans med de andra familjer. Jag skulle ha varit med men ville inte riskera smitta alla med min förkyldningen o tog hand om Amanda som hade kräkts under torsdagen. Men idag fick jag se när Martin började röra sig vid näsan och ögonen var blankt. -Himmel sa jag! NU är det DIN tur att få förkyld.

    Fan tänkte Martin.. Jag sa det är inte mitt fel! Vi hart undvikit att inte kramas eller pussas så att men tyvärr härjar det i luften ändå! Han tänkte det är inte mitt fel men han blir impad att det går att smittas ändå.
    Vi håller tummarna att han blir frisk till onsdag när vi bär oss åt till TALLIN med ett par fina vänner som frågat oss om att följa med.


    Kom på nu att jag lovat ges ut det här mysiga lantligbutik där i Kårsta vi en gång besökt med mina lärarkollegor och fikat o köpt söta saker som finns där. Har frågat kollegan om det var ok jag ges ut det här för att hon som äger butiken kan bli mer gladare
    att det kommer fler kunder framöver. 
    Här kommer hemsidan:http://www.skogalundsgard.blogspot.com/


    Fick sms nyss av min man ja tåget är försenad, Martin och Lukas e kvar och väntar tills tåget kommer då åker han iväg till Stockholm och sover hos Farfar o Farmor för att se teatern imorgon som han fick i julklapp. Sen är det Idas tur i April, flickorna har sett precis PIPPI teater under jullovet. Han kommer hem imorgon kväll. 
          

    Olivia leker just nu mycket med dockor o vagn o klädbyte och uppfostrar genom att mata, lägga, prata, läsa bok, gosa etc.:)Om jag minns rätt så sa hon att han heter Filip och hon har en längre docka som heter Frida.

                               HA EN SKÖN HELG! MYSPYS ska ni väl ha!?
                                                       KRAMEN

Kommentarer
Postat av: Tine

Härligt höra ni mår bättre! .. Mmm själv har jag instält att åka te släkten pga ovädret - vill vara hemma i det lugna hemmet ;) Hoppas ni kommer iväg på onsda! Vilka ska ni åka med? Kram

2010-02-20 @ 11:37:06
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: Anna Sofia

Det är inte lätt, men man kan undvika att bli förkyld genom att tvätta händer lite ofta och dricka mycket vatten. Ja, det bästa tips är att han får dricka massor av vatten, det blir mycket toabesök, men virus följer mycker med kiss.

Ska kolla hemsidan.. kram!

2010-02-20 @ 12:20:29
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Anna Sofia

Hej igen. Ja, det är billigt hos Erikshjälpen här. Min kompis som bor i Gävle nu, säger det är lite dyrare där. Jag brukar också åka till en by utanför Härnösand som heter Viksjö som har en riktig stor loppis som man hittar massor av fynd.

Ang lampfoten, så berättade jag tidigare om den : Makens dyraste lampa och hemgjorda lampa.

Ja, det är Sigvard Bernadottes design. Vi fick den av svärmor som köpte den för ca 25 år sedan.

Förstår att du tycker den är fin, tack! Lampskärmen, visst är den avlånga mycket bättre, kul att testa fram. :-)

Kram på dig!

2010-02-20 @ 14:28:43
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Anna Sofia

Har svarat dig och några till ang Hem Ljuva Hem, kolla min blogg.kram!

2010-02-20 @ 17:05:28
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mysigt med barnen! Synd att vi inte ses ikväll men kanske imorron kväll el måndag. Hoppas!!!

2010-02-20 @ 18:13:44
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/
Postat av: Fia

Jaa, det kom bara plötsligt på kvällen. Men nu är jag lite bättre. konstigt... Hehe.. jaa, jobbigt med trist väder. Hoppas det klarnar snart. Hoppas även att vi kan åka till fjället utan problem. :S



Haha, tack. ni är också söta ni 2! :D Vi firade inget speciellt idag. vi 4 åt lunch tillsammans, det var mysigt :)



KRAMM!!

2010-02-20 @ 18:17:47
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anna Sofia

Hihi, jag skulle tro att man klickar hit direkt för att läsa vad jag ska förklara för dig hur man gör. hihi..

Ja, du kan faktiskt läsa bakåt på vad jag har gjort med mina möbler som jag har köpt. Det finns olika tekniker man kan göra, jag kan förklara på MSN eller Skype med webkamera om du har eller bildtelefon om du har?

Kram!

2010-02-21 @ 11:04:20
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Miss Borén

Hihi tackar :)

Kul med en till pojke och så blir det ju billigare då vi har sparat alla pojkkläder! ;)

Kul att många gissade fel :)

Hihi Kram

2010-02-24 @ 09:45:25
URL: http://missboren.blogg.se/
Postat av: Cia

Välkommen hem från Tallin! :-)

Du var ju bjuden på vår vän bröllop i Tallin, men du åkte till Norrland på semester istället. Tallin är mysig stad, men utanför Tallin är det grått o trist som har förstörts mycket p.g.a. kommunism.



Du hade rätt att låta Olivia stanna hemma en dag extra. Smittskyddsinstitutet rekommenderar att barn ska stanna hemma inom 24 timmar efter att ha haft feber. Om de har kräkts bör dem stanna hemma i 48 timmar efter sista kräken. Syskon ska stanna hemma också. Läste på hemsida att det inte är tvingad men det är en rekommendation.



Roligt titta på bilder från era barns vardagsliv: leka med dockvagn o dockor. Alva såg att Olivia hade en rosa dockvagn. Alva frågade om Amanada hade också en egen!? ;-)



2010-03-03 @ 20:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0