Lördag!!!

Vår Lördagsmorgon var lugn o tyst,vaknade först vid före halv åtta. Inget hände. Sen sov jag vidare till halv nio, ville upp o var sugen på kaffe. min man sov fortfarande pga väldigt onti huvud samt bak i nacken. Han sov längre när jag gick upp. Då kollade jag att Lukas dörr o Amandas dörr var öppen men inte Olivias dörr. Då gick jag ner o såg att de tittade på teven själva tillsammas o hade egen mysstund. Oj tänkte jag men det gjorde inget då hade jag o martin fått sova ut. Olivia sov ännu fram till nästan 9.00. Skönt!

En lugn frukost och teven sen ville de ut vid altanen o lekta med snön. Först ville inte Olivia komma ut  för hon kände det såg kallt ute men sen tvekade hon till sist o kom ut. De hade skojigt tills E och F från Hällabrottet kom på besök och åt lunch med oss innan vi for till bion och såg Prinssessan o Grodan.

                        
Lukas jobbade väldigt bra med hur en egen backe framför vår altan ska se ut. Det blev riktigt bra!                                  



Kvällen efter bion!
De var fortfarande mätta och inte hade riktigt aptit på middagen och sen ville de ut o leka lite samma som de var där i förmiddagen. Olivia ville inte o var rädd för att det var för mörkt men sen ändrade hon o jag följde med ut och vi hade väldigt mysigt tillsammans allihopa så passade jag på ta bilderna.




                                                                            

Sen fick de se på Lilla Melodifestivalen då passade jag på att ta en till bild på den nattlinnen Amanda har på sig är efter mig jag hade haft när jag var liten. Såg att storleken är på 120. Kul Rosetter! påminner som mimmi Pigg har dem på sig.
Sen undrade Olivia varför jag tog bilden på henne så förklarade jag henne det så ville hon bli fotad och att den hon har på sig har Amanda haft och även kusinen Viktoria från Stockholm har också haft den. Bra att ha den till ärv även den är klassisk. Ofta är det klassisker t.ex Bamse, Lilleskutt, Emil, Pippi etc.....Vet inte om kusinen äldsta Rebecka haft den som är nu idag 15 år.

     



 Helgens fynd köpte jag men inget på REA denna gången :). De köpte jag hos TRÄSMAK. Tycker om de fina bokstäverna som finns t.ex HEM eller HOME, etc..  Då såg jag de som fanns kvar för flesta gick fort slut med H och E och försökte tänka till ett annat ord så GOTT tänker jag varför inte i köket, ska också fixa fram vit list med all kokböckerna framme och ha bokstäverna GOTT framme också.

Har en till också som jag ska inte avslöja nu varför jag köpte den o har tänkt göra med den. :)
Hittade den på blocket och det var just hos en hörselskadad som jag kände länge länge sen, väldigt kul att se henne igen efter ett bra tag! Köpte av henne...berättade min idén med den. Hon sa intressant och bad mig att blogga om den om jag fått den tillgjord.  Spegeln är lös så den kan tas bort som vi hade tänkt.

 Så ser den ut som jag köpte av henne.

 Gissa ni vad jag tänkt göra med den?:)

Sen visar jag upp den när jag fått min tid med den.

- Ha en fortsatt Trevlig ÄLG -

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ojoj fullfart med program som ni har gjort kul och barnen har haft kul med SNÖ.. alla älskar förstår jag .. menar alla barnen.



mmm spännande vad du har tänka göar med spegel S Kraam

2010-02-07 @ 05:31:04
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Rosi

Fyyy sjutton. vad hemskt du trappa spyfläck. så hoppas du klara dej hehe.. en gång länge sen en elev spyr över min ansikte sida.. jag hann precis vänd mot annan håll medan jag höll hink som elev skulle spy i hink. jag skrek som sjutton. annan personal sprang till mej och trodde nån allvar hänt.. men jag står och skrek.. tycker det var så äckligt att ha spyr hela min ansikte sida och axel å bröst.. usch. den glömma jag aldrig hehe.. spännande se vad du har ide med den spegel.. snygg ha vit färg på den guld runt..bra ide med den gott.. passar bra till kokböckerna.. ta bild på dem oxå.. kramkram

2010-02-07 @ 08:12:27
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Anna Sofia

Måla deti vitt?? Eller silver med speciell silverpapp som man sätter på, och borstar?

JAG skulle ha målat det VITT och putsa så att undre skulle komma lite fram.

Ojoj, vad snygg spegel du har fått tag på.

Jag såg en på loppis för 25 kr, ännu idag ÅNGRAR jag mig jättemycket att jag inte köpte det!! Morr! hihi.. Ska bli spännande att se resultat sen och om jag hade gissat rätt?

Kram!!

2010-02-07 @ 14:10:55
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Fia

Hej! Ja, Nicklas har haft en riktig kul dag igår med gott mat och trevligt umgänge. :)



Trist att Martin inte mådde så bra, att han missade SDI. Men bättre tur nästa gång.



Kul att ni gillade brödet ;) Jag har skrivit upp receptet, den finns under kategorien Recept. Kolla därinne ;)



Låter som att ni haft en skön helg med utelek & bio. kul! Barnen vill se på denna nya filmen, får se när de tittar på den :) Ja, det är lugnt, vi får äta middag ihop ngn dag när vi hittar en dag som passar oss. :)

KRAM!

2010-02-07 @ 17:51:14
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Tack. :) Det var en riktig kul helg! Synd att den gick så snabbt!



ja, skulle vara skoj och ses snart! ;) vi får kolla vilken helg som passar bäst. Just nu i feb blir det lite svårt, men lättare sen till mars tror jag. :)



Det finns fika kvar i frysen, så det är bara att komma o ta dem, haha. men smörgåstårtan & hovets tårta är slut. kan fixa ny hovets tårta om ni vill smaka. haha. kram!

2010-02-07 @ 21:52:24
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Agneta

Såg din inlägg om spegel vad vi kan gissa vad du tänker göra.. Då kom jag på varför inte jag kan cokså spruta till annat. jag har guld både spegel och lilla väggbord till spegel. men skäms att jag inte har hängt upp! Så varöfr inte kan måla till annat färg då kan jag behålla den istälelt fö rtill loppis???.. får väl vänta tills du fixade den. Om de tär bra idé kanske får inspiration av dig!

Kram

2010-02-08 @ 18:22:30
URL: http://jatkos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0