Rea?!eller inte alltid reaköpare...

Har funderat och hade inte tänkt på innan för att kunna blogga om de saker jag köpt eller om vad jag hittat o fyndat och varför jag nästan alltid köper när det är rea. tyckte alltid det är kul med sånt...Det har funnits en del i mitt liv med sånt. Martin säger ofta när jag har åkt bort kan han alltid tänka sig att jag kan ALDRIG komma hem med utan någon påse. Hrmm intressant.. Ska se om det stämmer det är varje gång jag varit borta på stan eller liknande om jag kommit hem med något påse vad jag har köpt.

Då tänker jag att jag kan skriva o berätta varför jag köpte den och hade jag något syfte med den och om den är lyckad till att bli använd eller har till nytta av den.

Jag har nog lite sjukdom ha ha... ser något som priset har gått ner sen brukar jag fundera om det var ngt som slog mig att jag hade behövt den eller kännt till den tidigare jag sett att jag önskade vilja ha men köpte inte. Då brukar jag gå runt vidare när jag har sett en grej sen får jag fundera under tiden tills jag ska hem då tar jag mitt beslut om jag ska köpa den eller inte.

Men i allafall läser jag NA tidning varje morgon att en kvinna som jobbar med NA, har en blogg ang om köpstopp. Hon klarar med all köpstopp och berättar hur det är och hur hon tänker och gör på gratis sätt och hur hon lyckats en del som inte kostar dvs cykla, går med barnen, gör saker ute som inte kostar etc...

Det är nästan faktiskt sant att jag handlar ofta när det är ngt som jag ser det är nedsänkt med priset och då provar jag fram med det här och skriver varför köpte jag den. Den kan liksom få intala mig o se om det har blivit bra sen eller dåligt inköp längre fram. :)

Köpte faktiskt en som jag tyckte är perfekt till nästa jul! Köpte faktiskt inte dem innan för tyckte det var inget aktuellt just nu men har tyckt att de är fina, jag hade redan adventlåda med ljus som jag använda med mossa, svampar,glitterbär etc...men de siffrorna jag nu köpt kan jag redan föreställa mig nästa jul fyra vita tjocka ljus, med mossor runt på silvertallriken eller röd tallrik, piffa upp med kulor som jag har i brons, guld och rött en blandning av julkänslan...Den var faktiskt på REA!
Den allra sista..hittade jag en liten butik som har annorlunda möbler o inredning saker som är väldigt häftiga men rätt dyrt! Det beror på vad o vilken. Den ligger nära kökshörnan, CEE kanske ...tittar aldrig vad butiken heter för jag tycker ofta inte viktigt vad märken heter utan smak och stil som man förfaller smaken  med  är viktigast för mig, att använda mina ögon med att bli förtjust i!
Baksom siffrorna finns det minispik som kan kan trycka dem på ljus,

 
Idag har Olivia tagit med en kompis som går i samma dagis som Olivia men olika avdelning. Hon som heter Indra, brukade faktiskt leka med Amanda när hon gick på dagis men nu går hon i F-klass och då hittade Indra o Olivia varann för Indra slutar nu till vår och Olivia har ett o halv år kvar.

Imorgon har jag sagostund möte efter jobbet, slutar halv fem så direkt till stadsbibblan kl 17.00, bestämma någon bok o vad det ska innebära vilka rollen vi ska ta för att visa upp den 13.e feb en lör om jag minns rätt.

Torsdag är det första kvällen jag ska gå på sykväll på mitt jobb, det har jag inställt två ggr på två terminen att jag inte kunnat vara med. Men nu försöker jag vara med och det är varannan vecka, man kan ta med något hemifrån och sy där. Jag har hel del att pyssla och syssla med att sy, det ser jag fram emot!


Tittar just nu på bygglov på tv.. Intressant progrmmet visar  ett gammalt hus som de renoverar där inne, är verkligen stort och det ser verkligen mycket jobb men ännu blir ett fint resultat till slut. Spännande.. Ska sitta kvar o titta tills det är slut :)

Min helg från lör till sön har varit verkligen trevligt att få besök från en familj som inte bor i Örebro. De nattade hos oss en natt. jag och min vän tog en skön thai-massage med olja, det rekommenderar jag er om ni är nyfikna över. Det var verkligen värd och en skön massage i 50 min. Priset är olika. Utan Olja kostar 250kr, med olja 350kr. Se gärna hos www.thaispa.nu på Storgatan inne i stan.

Där efter promenerade vi runt och tittade och sen tog vi en snabb fik inne och vi drack en härlig stor glas med varm oboy med grädde och lite choklad runt på grädden, tog en mumsbit kladdkaka och njöt den stunden innan vi åkte hem o åt gott tillsammans vi allihopa. Tog bild på den med min mobil men den vägrade ladda in i datan, något verkar lite tok mellan mig o mobilen :)

Nästa dag besökte en vän med en söt bebis till oss också för att passa på träffa min vän som är här i Örebro samt mig förståss också :) Så söndagen har snabbt försvunnit när måndagen kom :/


- Rea älskare -


Kommentarer
Postat av: Agneta

Ja min dotter är likadan som alltid shoppa varje gång. Jag får skärpa mig också.. Min make säger okcså att jag bara köper struntsaker..



Snygg blogg du har!!! Jag måste nog ändra blogg utseende men är tummen i handen....

Kramm

2010-02-02 @ 21:31:03
URL: http://jatkos.blogg.se/
Postat av: Fia

Kul och läsa. :) Du är duktig som hittar bra saker på reor, det kan vara kul och köpa fynd. Har hört talas om Bra & begagnat, de säljer visst fina och bra saker. Var där förut och det stämde bra. Måste dit igen någon dag o kolla lite ;)

bra och handla julsaker på rea, men kanske inte lika roligt. hihi..



kram!



2010-02-02 @ 22:26:13
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Hehe, jaa. förstår att du inte är ute och letar efter julsaker efteråt, utan bara när du ser dem. :)



jaa, synd att Martin inte kan komma, det är fler som oxå ska till Stockholm, svårt och veta..

Men ni är välkomna! Edwin tyckte det var kul med Lukas senast. :) bara att komma, innan 16 då vi tyvärr måste stänga för gästerna o hinna bra till kvällen :)

KRAMM!!

2010-02-03 @ 13:07:11
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Miss Borén

Hej, vad kul att du kollade min blogg :)

Har läst din blogg då o då, men inte kommenterat nåt :/ sorry... Fina ungar du har! Snart ska vi bli 4 i familjen, vi längtar! :) Kram

2010-02-03 @ 13:56:50
URL: http://missboren.blogg.se/
Postat av: Rosi

va.. du rekommenderar där thai massage???.. det gör vi absolut inte!! vi var där när vi fick presentkort på våra bröllop. vi bokat där och kom dit då var det lås och vi vänta utanför så tomas hör nån som ropa.. vi vänd mot där liten resturang på annan sida.. sitter dom där och drack öl.. dom var beruserad när dom massage oss. förbannat ont. nån som inte stämmer..tomas har varit med om thai massage i thailand.. han säger det stämmer inte nu. en tjej som står på tomas rygg och prata i mobil samtid. vad det stank med alkhol överallt i rum.. vi vill inte fortsätta . vi gick hem och var så himla MISSNÖJD.. ni har verkligt tur..



där rea saker känner jag igen. jag blev ofta förtjusta i den saker så köpt jag den och tomas fråga var ska du ha den till. jag svara alltid vet inte. men när jag kom hem så lägg den i bord och fundera .ibland direkt eller nästa dag får jag ide å fixa med den saker . hehhe.. kramkram

2010-02-04 @ 08:11:50
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: cina törnblom

Cina: Oj va hemskt! Allvar! Ok. kanske bedömer jag för tidigt att rekommendera. Jag tänker prova nästa gång igen. men intressant att det har hänt det med alkohol och sånt. Usch va hemskt DET är ABSURT att jag inte skulle tänka mig komma dit om de gör så!

Bra att du berättar ändå för kanske är det min första bedömning pi nöjd men hur sen?



Ja typiskt karlar som frågar oss tjejer ang om saker att köpa etc. he he...Men har det hänt att karlar köper något saker som vi tjejer undrar över också eller är vi mer tysta..hi..

Kram

2010-02-04 @ 09:09:55
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0