Soliga Söndan!

Amanda och jag var till Hovsta Ishall, det var verkligen härlig att komma ut i det strålande vädret och det var så rolig att se Amanda åka o träna hela tiden och hade verkligen roligt.



               
   Hon ramlade flera gånger men kämpade bra att fortsätta och vi var där i nästan tre timmar, sen fikade vi med varm choklad och mackor innan vi åkte hem o hade bara ett par timmar innan Amanda åkte till Simskolan.

Olivia skulle med men fick väldigt ont när hon kissade, tänkte  vad det kunde vara urininfektion eller spänd vid muskeln, läste i internet vad det kan berodde på och rekommenderade inte bad etc..så Olivia hoppade över simskolan den dagen o var hemma. Brorsan Lukas foredrog hemma för han hade skäl. Men nästa gång ska vi allihopa försöka komma dit o åka nån gång :)



Satt o njöt i solen.


Baksidan Altan såg jag att det var så ljust o fint med sol o snön glittrade...det var vid tre tiden ungefär.
         



Provade ta bild på spegeln, man ser min man i spegeln bakom mig, i vardagsrummet.

 Söndagsmiddag blev hemgjord pizza, min man gjorde det.GOTT GOTT!!




Orkideer fick söndags"dusch"


Vattnade dem genom och såg att några knoppar tittar fram, nya ungar sa jag till familjen. Duschar dem genom vatten en gång i veckan och det har fungerat så bra och det har kommit fina orkideerblommor som blommar fram, jag har försökt hålla alltid på söndagar och de "känner" sitt sätt vana varje gång. Har ibland missat då det gjorde inget o duschade istället en eller två dagar senare.


Kvällen innan flickorna la sig, läste jag boken om Barpapapas nya hus.

- på återseende -

Kommentarer
Postat av: CariNa

Vad roligt att ni är ute och åker skridskor. Det är underbart att vara ute i snö och göra vinteraktiviteter.

Orkideer är fina. Man blir extra glad att se dem varje gång de får nya blommor.



Nu får jag gå o leka med minstingen.



Kram!

2010-02-09 @ 10:11:08
Postat av: Fia

Härligt att barnen var ute mkt i helgen! Vi måste oxå se till att våra barn kommer ut mera i helgen, men det var inte lätt i helgens då vi hade gäster här. Men såg att det ska bli fint väder till helgen, då är det UTE som gäller för barnen. Jag ska jobba då.. men det blir bra! :)



Fina orkidéer du har! Jag mördar dem bara, för de dör hela tiden när jag försöker sköta dem. :( hehe. kramkram!

2010-02-09 @ 12:32:38
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Danskan

Oh, så vackert med snövädret hela helgen. Mina barn har åkt pulka på en liten back som vi bor nära och lekt med Jacks kompis. Men mycket med snö hemma hos oss. Jobbigt! Hi! Nu räcker vi med snö, för vi vill ha sol och värme som vi har redan längtar. :-)

Min favorit är Orkidé som jag har hållit buketter på bröllopet.

Hoppas ni har haft en skön vinterhelg o kramar Danskan

2010-02-09 @ 15:33:40
URL: http://danskanblogg.blogspot.com
Postat av: Fia

Ja, sant.. Viktigt och komma ut och bara vara Sofia ibland, men att vara borta från dem tis-lördag är ganska lång tid tycker jag. :( Jag hoppas på att tiden ska gå långsamt däruppe för att jag ska njuta av att åka snowboard, men ändå snabbt pga då får jag träffa dem igen. :) Jaja.. men iväg ska jag iallafall! :)

Kram!

2010-02-09 @ 15:42:34
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Rosi

Jätte snygg den spegelram. jag har exakt lika. jag målat den bets på den ram.. nu en på vinden.. hrmmf. så får jag hämta den och måla vitt.. har inte tänkt på den.. hehe.. tack för tips.. hehe kramkram

2010-02-10 @ 11:49:00
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Miss Borén

Ni lyckades få det riktigt fin väder medan ni åkt skridskor, skönt :)

Läckert med hemmagjort pizza.. syns riktigt gott ut :) Kram

2010-02-10 @ 18:41:37
URL: http://missboren.blogg.se/
Postat av: Rosi

den fotsmycken banden är elastiska känns dom knappt på fötterna. känner ingeting.. jag har små pärlor runt tå. så det känner ingeting.. snygg på sommar. om du är intresserad så bara kontakt med mej om pris och mäta runt och från ben till tå och vilken modell och färg.. om du känner osäker så är du välkommen hit och testa med dem.. dem som jag har hemma är typ demo.. kramkram

2010-02-10 @ 21:47:48
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Miss Borén

Hihi, idag lyckades det trots ungen inte ville samarbeta i början men det gick :) Kram

2010-02-11 @ 19:42:47
URL: http://missboren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0