Äntligen!! Vattnet har kommit loss!!

Nu är det allt som vanligt igen, verkligen skönt efter nästan en vecka!!



Man känner att man nästan har sjunkit mer med deppigheten och ville knappast prata om det när man träffar folk men nu känns det bra.

Hoppas det ska hålla och de ska i allafall åtgärdas sen när det är varmare dvs och de ska se till bättre för det kan ha blivit något fel dvs med mätningen till marken.
Men det får vi se sen..

Det känns lättnad,idag har vi första gången nyss diskat i diskmaskinen, hämtat en massa vatten till att koka eller dricka direkt. wc är som vanligt också.Skööönt..

Mannen som kom är ifrån Vintrosa, han har egentligen ledig men kan jobba om det e viss nödvändigt så kan han ställa upp. Jag känner att han borde få ett stor tacksam för han lyckades få röret varmt med ångtryck i, han var här nästan hela förmiddagen och han fick loss det vatten sprutade ut i tvättstugan där med hittade han en DÖD MUS. ha ha...
Han hann åka iväg när han var klar o Martin var med honom...mm Nåjaväl han har kanske fått för många tacksamheter av folk som blir glada när det är löst med vattenproblemet. he he.. så en av oss räknas med som han nog tänker på även det ingår hans jobb. Hans kunnighet är väldigt värd för att fixa detta.

Jag blev snopen när musen låg på golvet med vattnet under. Hämtade Amanda först och frågade om hon ville se en död mus. Jaa sa hon.. hon kom o såg... Amanda sa:
-Oj den såg läskigt ut men den har så söt i ansitken.

Vi skrattade... Sen hämtade jag Olivia ifrån ett annat rum och hon ville också se en död mus  och tittade försiktigt och såg..hmm hon var tyst o funderade sen sprang hon in till Amanda o berättade. Hon trodde inte att hon hade också sett men det gjorde hon.

Jag fick ta bort en hel del vattnet som kom på golvet o bara golvmoppade bort all vattnet, jag skulle följa med till julgransplundringen i Lillån men Amanda såg inte riktigt kry, hon hostade emellan ganska mycket och såg hängigt och blekt ut. Så var jag hemma med henne medan Martin var där med Lukas o Olivia.

Typiskt min första dag imorgon att jobba, men det blir att vabba.

Martin o jag diskuterade vem som ska vabba och Martin tyckte hellre att han har lektioner med elever och slutar kl 17.00 och jag har inga elever men har viktiga ärenden att göra på jobbet också så Martin valde undervisningen och jag vabbar, hoppas på att komma på fre istället så att han kan vabba om inte Amanda blir bättre.

Olivia ser fram emot att komma tebaks till Dagis, hon längtar!! tog fram nya kläder hon fick i julklapp av farfar o farmor, en plyschmjuk klänning med Pippi Långstrump motiv på brösten i färgad av röd, turkosblå, orange, cerise och gult.

Under kvällen fick jag en rolig sms från grannen som vi lånat ibland wc under de dagarna vattnet inte funkade.

Hon sa:

Behöver ni inte gå på toa?
För vi saknar er redan. Hi HI..Kram

Skojigt sms!Vi kände samtidigt pinsamt lite på något sätt att vi kommer o dyker upp deras privata liv men samt blir det trevliga pratstunder emellan och går tillbaks det vanliga igen. hihi..


Vi kommer naturligvis o besöker dem eller träffas ute när det är lättare till våren. Under hösten har det varit ganska mycket att göra här hemma och bygget ev jobbat lite extra t.ex kursplanen som vi jobbat med etc..

En kille smsade till Martin o nämnde:
NU är det vattenparty för oss här hemma. he he..

Vattenfest nej göm det, just nu har vi vår behov som täcker med vattnet som behövs!

- Bye bye -


Kommentarer
Postat av: Fia

Vad härligt att vattnet fungerar hos er igen! Nicklas berättade det idag, blev så glad för er. Men ni har varit duktiga o klarat er utan vatten, tur att ni hade snäll granne och att ni varit borta i helgen.



stackars musen, men livet är hårt ibland. :)

haha, ja nicklas ska jämt hitta på saker.



Hoppas att Amanda blir kry igen snart, liksom Hugo. han såg iaf piggare ut nu ikväll och var hungrig..



krammm!!

2010-01-06 @ 23:58:35
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Rosi

åå vad skönt att allt bli normalt igen.. imponerad att ni klara utan vatten en vecka.. kramkram

2010-01-07 @ 07:46:04
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Rosi

tackar..

bilen köpt vi på privat. så det inte finns garanti.. det är så synd!!! men hoppas den kan fixa utan problem.. bara hoppas!!

den smörgåstårta är ju löjligt enkel. min släkt tycker mkt om våra smörgåstårta hehe..

första vån är hacka ägg med gräddfil

och sen nästa vån är vanliga räksallad och sen tredje vån är skagenröra sen överpå blanda vi vispgrädde med majonäs.. den ska inte smaka för mkt majonäs.. sen tillsist gör vad man vill med överpå..

är det ju enkel ??? hehe.. Krya på barnen.. det är så många som blev sjuk. jag börja oxå förkyld men klara mej än så länge iaf.. (hoppas jag ). kram kram

2010-01-07 @ 10:38:36
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Piggelin

vad skönt att ha vatten i huset igen!:)

Ja så ni inte behöver smälta ner snön mer:)

kram!

2010-01-07 @ 16:42:07
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Tove (Julles mamma)

Jag kan berätta att vi var också utan toa i 5 dagar (fast vattnet i kranen funkade då -det är olika system hos oss). Och så har vi varit utan tvättstuga i över en månad för att vattnet frös där.



Jag har gått och skällt på att det är bara för att vi bor i ett så jättegammalt hus som det blir såhär, men då har jag alltså fel!

2010-01-19 @ 12:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0