Fotona...

OliviaHon var bara 2 år då hon pekade mot min mobil när jag tog kort på henne.       Hon gjorde precis likadant då hon var liten med samma bild på den första. Hon sa själv att hon ville jämföra de bilderna. Kul att se en liten som har blivit lite större. ojoj...............                                                                                                                                          Olivia tycker om att bli fotograferad, hon visade tänderna var lite överdriven tycker jag, försökte dämpa henne men hon ville ha det som bestämd.:)

Stora syster Amanda hade varit sjuk o blivit bättre för två veckor sen korten togs.Såg trött ut:)

  Lego är det bästa hon vet just nu!

   Skidorna var ganska jobbiga tycker de men spännande samtidigt.. men de tränade på sen lessnade de snabbt för det var ganska hala att åka med. Detta togs i söndags.



Amanda var stolt och visade mig att hon gjort en söt snögubben som är helt rätt nu i det vintriga tiden. Hon säger ofta att hon vill ha en massa olika pysselsaker i hennes rum..Får fundera vidare hur jag tänker göra om jag ska inhandla det en del olika och att hon får i födelsedagspresent, eller samla lite så hon får någon gång när det är många på en gång. Hrmm..






Tack tjejer! det var väldigt trevligt att komma ut o prata om allt annat himmel o jord. Jag träffade några arbetskollegor och åkte till ett mysig stället nära Lången, alltså i Kårsta... Där finns en fik samt butik med en massa fina lantliga saker. Ojoj va många jag vill HA! men börjar med en som jag nu köpte. De säljer en blandning av svenskt o danstk saker.
Kan tänka mig komma dit igen nån gång, en vän till mig ska ju flytta dit till sommar och hon har inte långt väg till dit, man kan slås ihop dvs att hälsa på henne ev gå dit om det passar. En annan arbetskollega bor ganska nära där stället butiken säljer och har fikan, får kolla upp om man kan hälsa på henne, hon har ett hus där också.

jag kan kolla vad hemsidan heter nästa gång jag ska blogga så kan ni när ni känner för att komma dit o besöka.
Visst finns de grejorna likadant t.ex i Desgin Magasine nära Birgittaskolan ev några butiker i stan men däremot om man ska komma idit är det en annan atmosfär.

Köpte en fin grej som ljus kan stå i, den var sista, finns större o mindre...men kände för att börja med den sen siktar jag nog på en till större...
Ses!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Söta prinsessor och de har blivit så stora nu. Man missar ju mycket av töserna dinas uppväxt när vi inte ses, men det är ju samma för pojkarna mina. KRAM

2010-01-28 @ 13:54:02
Postat av: Rosi

hör gärna av dej när du har hittat länk dit till butiken. vill gärna kolla där..gillar sådan saker.. :-)

söt flickor du har !!! dom är så lika varandra. man kan nästa tro dom är tvilling.. :-)) kramkram

2010-01-28 @ 15:21:20
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: L J

hos homeenter.se finns det olika pyssel som man kan "premumera" varje eller varann månad. sen finns det prinsessa pysselskrin, tror heter så. josefin tyckte det är jättekul.. finns allt i samma paket..tiden går fort.. :) kram

2010-01-28 @ 16:15:56
Postat av: cina

Är så nyfiken vem du som skrivit att de är så stora att man inte ses under uppväxten så mycket, samma med dina pojkarna. Kanske du vill vara anonym så förstår jag :) kanske om du har min mailadress om det är du så hajar jag. Det var samma inlägg förra gången utan namn jag vet inte om det är du den samme person. hi. men annars respekterar jag och det är rolig att läsa av din inlägg.

Lj: ja har tänkt på det också Gjorde samma några gånger men sen avslutade jag...funderar istället på ÖB har sett en massa olika pysselsaker som inte är så dyra, så de kan leka fantasin av det. För jag har TVÅ flickor så det blir fort slut om man prenumerar på prinsesspysselskrin som kommer ibland till posten så de gör nog slut o måste DELA lika :) och om jag prenumerar på de båda hum humm...Amanda prenumerar på Prinsesstidning o hon lessnar nu på det o vill prenumera på Twin Club som är tuffa o snälla flygande tjejer som brukar visas på tv..Då tänker jag att Olivia får prenumera på prinsess efter Amanda..Sen kan de låna varandras tidningar o läsa etc..så pysselgrejor får jag köpa i nån butik men tacktack för tipset, det är toppen att få tips fr annan..Kram

2010-01-28 @ 20:28:51
Postat av: Addie

Det var jag som skrev och konstigt att mitt namn försvann för jag skrev mitt namn så klart. Hoppas det syns nu den här gången.. Så annonym brukar jag ju inte vara haha.. kram

2010-01-28 @ 20:33:55
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Majja

Vilken fin sida du har nu.. :D FIna bilder på

barnen..

Joo måste bara berätta, för några veckor sedan

när jag satt med barnen o åt frukost så pratade

Wille o Lisa om , att vara kär o pussas och sånt,

sen säger Lisa att Wille har pussa Olivia.

Jag tänker att jag vet inget barn som heter Olivia

som vi brukar träffa och inte heller

som jag vet at de finns på dagis.. hmm tänker jag.

Wille bara skrattar och säger att han och Olivia

har pussas...

Jag frågar var och när?

Lisa svarar - Förut på bröllop när Hugo o Edwins

mamma o pappa gifter sig..

Jag började skratta o förstår att det var ERAN

lilla Olivia som Wille har pussas med..hahaha...



Kramm

2010-01-28 @ 21:27:28
URL: http://litenmajja.blogg.se/
Postat av: martin

älskling jag kolla bild på olivia och hennes grönögon liknade som sin mor!puss

2010-01-28 @ 21:38:02
Postat av: cina

maja: Oj så bra minne din dotter har! Men allvarligt det hade jag inget aning heller, Olivia har faktiskt inget nämnt om det och det verkar vara hennes hemlighet :)

Det var ju ett bra tag sen, så det skulle vara kul om vi träffas igen nån gång o fika...Det är ju också svårt med att vi som har familjlivet är ofta fullt rulle framöver.Men jag har tänkt ibland på er och ser din man ibland på jobbet.Kram på er!

2010-01-28 @ 21:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0