Fredagens fynd och Lördagsmorgon!

    Snön finns kvar på altanen. Bordet ser man snön så mycket och se på tomtens kropp är det snön upp till halva kroppen. Jag skulle ta bort den tomten som stod på altanen och att julen var förbi men kunde inte komma ut o hämta den. Så lät jag honom stå kvar tills nån dag snön kommer att smälta flyttar jag in honom för att få sova ut till nästa jul :)




 Var ute o spanade runt Hindersmässan, men  blev förvånad.KÖPTE inget alls därifrån som jag hade sett fram emot korv o bröd o sånt. Nää har nästan samma somm finns i kylen. Var istället till seconds vilket är en kul inspiration..Så köpte jag en burk med gammalstil Smör på..
Sen en duk med GODMORGON.. den tänker jag sätta fast på en nån platt spånskivan el rama in o bli en liten tavla i vår sovrum,funderar på att söka en gonatt gammal stil också så att de båda vara på väggarna nära varann,när man ser på God Natt när vi sover och sen Godmorgon när vi vaknar.... Se hur det funkar...:)


Lördagsmorgonen är flickorna full med bus o livlig.. De hade frukost framför Soffan o tittade på tv ...en skön lugn lång lördag innan gästerna kom och sov hos oss fr lör till sön. Hade väldigt trevligt men tiden gick så snabbt så man kände att man inte har hunnit men vi såg fram emot att ses nästa gång igen senare i vår när det är ljusare och varmare.




Berättar nästa gång vad vi gjorde lör till sön...

- Ha det gott! -

Kommentarer
Postat av: Rosi

den duk är verkligt snygg.. vill oxå ha den.. jag var på hindermässan några ggr.. men SÅG INTE just den duk.. suck !! snygg ha i sovrum som du skrev.. bra ide!!!! kramkram

2010-01-31 @ 22:26:19
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt se tomten i snö!! Mys!

Alla talar om hindersmässa! Det va evigheter sen sist jag var där. Vi ses snart! Kram!!!

2010-02-01 @ 08:32:20
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/
Postat av: Anna Sofia

2010-02-01 @ 09:23:03
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Anna Sofia

Haha, ursäkta, jag råkade trycka på enter innan jag skrev nåt..

I allafall, roligt arr du kikar in hos mig, det är alltid roligt att få inspiration från andra.

Söta barn du har, ojoj.

Ska snart visa bilder på mina barn på min blogg.

Du, verkligen snygg duk med God morgon. Jag skulle ta det på brickan när jag ska ordna frukost, scones med marmelad på, te och apelsinjuice. Lyxigt!

Kram på dig!

2010-02-01 @ 09:26:03
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Tine

Fina bilder på töserna o tomten! ;) Känner igen det där om svårt ta in saker fr trädgården, våra e så helt insnöade att nu vet jag inte ens vart jag ska slänga snön när jag ska skotta! :S

Snöar mer o mer...

Missade hindersmässan iår - då jag kände mig inte helt bra för va ute å småhandla lite - för lite handlar man alltid ;) Förkyld och mycket huvudvärk..

Jo, tänkte på det som du skrev på min sida, förstår fullkomligt det med att fundera,, det tar tid och det är så mkt som väger emot varandra.. det ska ta tid att fundera för det ska kännas helt rätt! För mig tog det hela 2,5 år innan jag ens kunde betämma mig, men NU e de klart.. Jag har bestämt mig och det känns så bra att ha tatt ett beslut och slippa vela...

Ses!

Kramen!

2010-02-01 @ 09:45:05
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: Askungen

Söta ungar!

2010-02-01 @ 12:12:48
URL: http://askungan.blogg.se/
Postat av: Fia

Vi har verkligen fått mkt snö nu! puhhh, det får räcka nu! :)

mysigt med frukost framför TV:n. :) Duktiga du som inte handlade på mässan, det gjorde jag, lite för mkt men äsch. hihi..



KRAMM!!

2010-02-01 @ 21:24:20
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Haha, ja man kan tro att jag har ett konditori här. Men det är en av mina drömmar, att ha ett fik eller kanske en catering, men jag är för feg för att testa. hahaha..



jaa,frökexet är verkligen god! krispig och salt, mums!



Duktigt av dej som handlar på rea, jag försöker göra det men lyckas inte så ofta. haha. men jag brukar se till att jämföra priser. :)



KRAMM!!

2010-02-02 @ 13:29:02
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Tina

Snygg blogg ;) Puss

2010-02-02 @ 19:41:22
Postat av: Maria Edström

Hej. Vilken fin duk med Godmorgon ord på du har. Var köpt du den?

Undrar om vi kan chatta msn om du har? Du har min epostadress så adda mig om du vill BARA.

Hörs.. Ha det bra

2010-02-02 @ 20:35:49
URL: http://gladmia.blogspot.com
Postat av: cina

Maria: Köpte handduken med GODMORGON hos Röda Korset inne i stan. Känner du till det? Chatta gör jag faktiskt aldrig, hinner inte det. Bloggar istället o har mycket här hemma med familjlivet också.Men det händer jag chattar igen någon gång när jag har så tråkigt :) ..svårt att säga när...

2010-02-02 @ 21:00:53
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: CariNa

Hejhej!



Nu passar jag på att skriva några rader. Minstingen sover. :-)

För några veckor sedan satt Alva och jag uppe sent på kvällen. Vi kikade in på er blogg. Alva tyckte det var roligt att titta på Amanda och Olivia när de hade lucia på dagis. Jag höll blandat ihop med Amanda och Olivia vilken av dem som stod ute. Men sedan förstod jag att det var Olivia. Sedan såg vi att ni fick tomten på besök. Alva sa: "Det var en annan tomte, inte samma tomte vi hade,". Hon frågade "Vem är hon? Vem är han?". Jag berättade att det var Lukas o Ida, syskon till Amanda o Olivia. ;-)

Nu såg jag att du hann skriva fler nya - om bla. vad du hade handlat... Roligt att du går på loppis o handlar. Sedan skulle ni börja trädgårdskurs också, när var det? Eller var det inte klart? Nu såg jag att du skulle gå på syrkurs på ditt jobb. Det är en rolig syssla.



Kram!



2010-02-08 @ 10:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0