..........ont ont ont...

Hela dan har jag varit hemma med mina töser, Olivia blev också sjuk. Hon kom till mig vid halv två i natt och la emellan oss, sen ville jag bara försäkra hur hon mår o känna på hennes kind, plötsligt pannan var stekhett! OJ hon har febern tänkte jag. Mmm hon sov så dåligt och kände sig så ont i kroppen och varmt. Hämtade flytande alvedon, sen väckte Amanda pappa och sade att hon inte kunde sova pga hostade för mycket. Men försökte sova igen o lyckades somna.

Därför vabbar jag idag för de båda. De kommer nog måste vara hemma i morgon. Så synd!!
Martin får vabba imorgon, jag måste behöva ha tid till planeringen och imorgon är det planeringsdag på jobbet.
Men sen kl 14.00 kallar tandläkaren på mig. Jag har fruktansvärt så ont i längst bak i tanden på högra sidan överkäket. Den vill jag TA BORT! Eg har tagit bort den samma plats sista tanden och nu är det näst bredvid den tanden som jag lider nu. Har haft svårt att sova på nätterna och fått in mig en massa ipren.
Jobbigt!
Två dagar sen fick jag så ryggont! inget spring i huset heller. Fick gå försiktigt och var väldigt öm på ryggen. Martin kände på min rygg..Ja tur det är inte nära svansplatsen för då hade jag fått ryggskott.

Vad har hänt nu med mig med många saker när jag e inne nu i 2010..:)

Det är ju bara rent slump.
Nåjaväl!

Så är livet! :)

- Ryggont och tandvärk fru -

Kommentarer
Postat av: älskling

puss stackar dig med värken av tand.. hoppas det ordna sig imorgon med den så får du njuta utan smältar. jädm

2010-01-07 @ 16:53:26
Postat av: Piggelin

Visdomtand eller?..inte kul att barnen är sjuka..Hoppas de får bli friska snart..

kram

2010-01-07 @ 17:05:26
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Fia

Ojoj, ingen bra start på året. Först vatten, sen sjuka barn och du har ont. Martin får ta hand om er i helgen, hoppas han och de större barnen klarar sig :)



Jobbigt med onda tanden och ryggen, hoppas tandläkaren lyckas ta bort den onda och se till att du vilar dej i helgen!! :)



Hugo är lite bättre nu, men fortf. feber och Nicklas säger att han har några röda prickar på kroppen.. Hmm, jag får kolla på det imorgon när jag är hemma igen från jobbet.. hoppas inte ngt allergireaktion.. hmm.. KRAMM!!

2010-01-07 @ 20:21:14
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Madde

Ojsan du och din familj ha varit med om mkt redan nu 2010! Men vad skönt att vatten är tillbaka men iääk en död mus! Ja barn blir sjuka och det är inte så mkt att göra åt.. Men ack att du ska ha ont i ryggen och tanden.. Hoppas att det ska gå bra hos tandläkaren imorgon! Ta det lugnt och ta hand om dig! Kramiz

2010-01-07 @ 20:59:33
Postat av: Piggelin

hej gumsan!

Jaa, vi får ta och ses en annan gång:-) Det är lugnt.-)

Ja, bara att vila i helgen så du blir bättre liksom flickorna!

Skönt att ni har haft bra under julen och nyåret!

Får ta och blogga den första blogginlägg här året snart:-)

Sköt om er!

Vi hörs!

KRAM

2010-01-07 @ 21:48:25
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Agneta

Jaa ang huset. Vi har bott över 9 år och det är Plusshus som byggde huset. Halvfärdigfabikat kan man säga dvs väggar och bjälklag gjorde i fabriken sedan första dag sätta in sedan bygga takstolkar osv.. Hade velat annat men eftersom vårt tomt var typ kvadrat så det var svårt att hitta en lämplig.. Om de tär en rektangel då lättare.. Får inte ha 1 1/2 plan.. Däröfr många hinder tills vi hittade den här modell... som var tillåtet. suck.. En typ lantlig hus... Nu när vi bott över 9 år och börjar sugen att renovera.. bla måla vit innetak. hihi.. nu mest klarlack furu....

Trevlig helg! Kramm

2010-01-08 @ 19:31:15
URL: http://jatkos.blogg.se/
Postat av: Agneta

Jaa det hoppas jag att våra barnen inte duschar så länge med ledbelysning..hehe.. Jaa överraskning hade nått oss tidigare alltså fått inbjudan av själva personer.. Så det blir ju trevligt att träffa er därnere ( för er däruppe). hihi..

Kramm

2010-01-08 @ 20:35:14
URL: http://jatkos.blogg.se/
Postat av: LitenMajja

oj oj året börjar inte bra för lill tjejen med feber sen att du har tändbesvär och ryggskott..

fy17..

jag har haft ryggskott en gång och det vill jag

INTE ha en gång till.. fy.

tandvärk är inte roligt det heller, jag tycker

de e hemskt att dra ut tänder men ibland är det

bäst att göra så. Hoppas du blir bra i rygg o mun

snart.. :D



Jaa när man smälter ljusstumpar så lossnar veken

som finns i ljusen då tar man bort dom ifrån kastrull och använder dom till de nya ljusen.

smart va så slipper man köpa vekar oxå.



kram M

2010-01-09 @ 19:13:21
URL: http://litenmajja.blogg.se/
Postat av: Fia

Hoppas det gick bra hos tandläkaren igår.

Ja, vi får hoppas att dina töser blir riktigt friska att de kan träffa sina kompisar igen på måndag.



Det är jättekul och lätt att fixa dessa ljusen, jag tog bort de gamla vekarna och satte dit nya, finns att köpa på Panduro. Men som Majja skrev, så kan man använda de gamla igen. Smart och återvinna dem igen, det kan vara bra nu när det är kallt och man använder ljus ofta, så att det blir några stumpar över. Men synd att vi redan kastat många från under nov-dec månaden, men nu vet vi! :)



KRAMMM!!

2010-01-09 @ 22:15:42
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tack :).

Ja det är typ mer guldfärg och jag vet att jag inte kommer se precis ut som hon på bilden men nästan så att det inte ska bli mörkt, vill ju inte ha mörkt brun utan ljus brun med varma toner :).



Jo jag minns så klart dig :D.. Man kan inte glömma din speciellt glada leende :).



Stackars er som inte har gått så riktigt bra men det kommer bli bättre ska ni se :).



Sköt om dig och ha en bra dag..

2010-01-09 @ 22:55:11
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: Åsa

Svar till dig... go morgon vännen ... Jaa det är trist att micke fick slut att jobb men ALLA på hans jobb får veta för väg men sen fick vi brev av hans jobb och berättar dom vet inte hur det såg ut nästa 2010 typ får veta mer den 7 JANUARI så han ringde dit å kolla hur det blir´m.m. Så blev s här att han fick inte jobb fortsätta.. SUCK SUCK... Jaa hörde Zara lägga ner fort så anställd blev också drabbad ... det är bara SKIT....



SUCK livet kan vara HÅRD när du fick veta hur det såg ut i BSK framtid och det är ganska otäck när är det min tur snart eller vänta om 4 år eller ?!?! SUCCCK.... jobbigt ...



JAA märke själv att min glasögon är mentrall är så JÄVLAR ONT i näsa när jag frös om näsa när jag är ute med så KALLT UT... kanske jag är känslig?!?!? HIHIHIHIHIH HAHHHAHAA....



Mmm... ska snart gå till tvättstugan å tvätta kläder.. Knäpp va ?!?!? egenligen kl 7.00 men äh.. brukar vara ledigt nu... Skratt...



KRAAAAAM på dej från vimsig åsa

2010-01-10 @ 05:12:44
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Danskan

Lustigt att du hade tandvärk i januari. Jag hade också mycket värkar i tanden några dagar för tre veckor sedan, hade svårt att koncentrera mig själv, åt mycket alvedon när jag hade värkar. Det kändes som kraft och gjorde ont i tanden. Var hos tandläkaren och hittade en rätt tand som nerver har dött, dom behandlade min tand två gånger. En gång kvar. Men tyvärr kostar det mycket pengar för behandlingen. Viktigt med tänderna än pengar. :-)

Hoppas att din tand har blivit bra.

Kramar Danskan

2010-02-10 @ 08:57:09
URL: http://danskanblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0