Tankar kring vi varit sjuka....

En härlig skön söndag idag, verkar må mer bättre än igår, 
Huvudet skakar liksom inte längre...Då känns det bra att jag inte gick ut igår och jag sov tidigt igår och sovit gott hela natten men tyvärr är det Martin som är inne febern och ont i húvudet i det nu. Han sover nu fortfarande trots han gick upp tidigt och kört Lukas till bandy idag och han kunde inte följa med för han mådde inte riktigt bra.

Stackars han..mm men hoppas det är han som blir sista i familjen...

Lukas har också varit sjuk.. upplever ganska flera gånger emellan Mmm., oftast var det febern.

Är lite rädd om vi får vinterkräksjuka någon gång eftersom vår inneboende har kräkts imorse. öhh..jag vet inte om hon tränade för hårt igår och mått illa.. hon känner sig varm o hängigt så hon är rädd att kunna åka hem och spy igen i bussen o ville bli hämtad men hon skulle fundera på o samt vila, hon kanske blir bättre i e.m..
Öhh.Nu sover hon.En vän till mig fr Stockholm smsade mig att det pågår mycket kring henne med förkyldningar o vinterkräksjuka så det är faktiskt många som nu har det.

Jag funderade över hösten om vi har varit sjuka mycket kring i familjen men det var mest barnen som hade olika anledningar vilket inte var riktigt sjuk.
Egentligen har flickorna varit friska ett lång tid efter sommarlov till höstlovet det började med något minns jag, Ja det var Olivia som fick reaktion i ansiktet då hon drack apelsinjuice innan hon la sig, ojoj det var otäckt att se men väldigt synd om henne, en hel svullnad i hennes ansiktet då vabbade martin med henne o besökte läkaren och fick medicin som gjorde henne trött för att dämpa ner svullnaden.

Sen har Amanda haft huvudvärk och mått illa men tog det lugnt typ två dagar.

Sen tog flickorna vaccinsprutar och någon vecka efter fick någon av dem febern och var sjuk några dagar sen är det andra som fick likadant.

Sen var Amanda riktigt sjuk under jullovet, hög febern i tre dagar före nyår och efter nyår blev hon riktigt förkyld o hostade. Sen var det Olivias tur likadant hosta sen är det jag som fick värken o febern i en hel vecka.
Samtidigt fick Olivia öroninfektion och förkyld.

Jag hade klarat mig att inte vara sjuk i flera dagar men i höstas minns jag att det var en dag blev jag faktiskt överraskad att jag blev snabbt hemskt förkyld och det rann vattnet ur näsan nästan hela tiden o fick åka hem o sov direkt nästan hela tiden o åt lite sen sov jag hela natten o blev snabbt bra till nästa dag då kändes det ok att komma tillbaka till jobbet redan nästa dag.
Några blev förvånade över det jaa. sömnen har tydligen tagit det bra på mig att få det ordentligt. Jag upplever ofta varje år är jag riktigt sjuk mellan jan-mars än på våren o sommaren o hösten...

På Våren får jag en jobbig allergireaktion med pollen...inte kul.


Igår var det så härlig att träffa några tjejer o lunchat ihop på La Baguette. Så man blir nöjd att man fått umgås med dem ett par timmar innan jag hemåt o handlade mat o fixade tacos till familjen. Jag kunde också komma o hälsa på tjejerna hemma hos T på kvällen o umgås lugnt o hem tidigt men jag blev hemma för Martin var inte riktigt kry så det var bäst så att jag är hemma så att de kan ha mig om det behövs något för Martin orkarde ingenting.

Jag längtar längtar längtar efter en ny grej...väntar bara när det blir klar.. hippa.....;) se sen...


- Klem-

Kommentarer
Postat av: Fia

ojoj, riktig sjukstuga hos er. Men hoppas det går över snart och ni alla mår bra igen. Här är det jag som fortf. har halsont, Edwin är piggare men har alltid lite ont någonstans på kroppen, men pigg är han iallafall. Hoppas inte jag smittat de övriga i huset. :( jobbigt med sjukdomar! Ni får krya på er. kram

2010-01-24 @ 16:17:48
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Kul med simskola för Olivia! :) Hugo började i höstas och tyckte det ar kul! :) Stackars Martin som insjuknat. Jag hoppas verkligen min familj klarar sig. Nicklas fyller ju snart år, inte kul och vara sjuk då.



Det var Pia som hjälpte mig med headern ;) är nöjd med den. hihi. krammm!!

2010-01-24 @ 16:36:06
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0