Trädgårdsarkitekt

Det var kämpigt att vakna på morgonen....ville nästan inte gå upp men Nej skärp mig tänkte jag.

Martin stannade hemma för han fick nämligen  samma värk som jag haft.
Han svettades på natten och rörde sig mycket på sängen. Hrrmm jag skulle ha sovit i ett annat rum o fått sova i fred.

Något händer senare  o jag blev irriterad att jag kände att det var nån kryp som t.ex en silverfisk på min hand, så jag snabbt tog fram mig min långfinger och tummen och knäppte den lite för att fånga den! Uhhh. vill inte knäppa den för hård så det skulle bli platt o blöt!
Sen tog jag fram mobilen o lyste o se om det var en silverfisk..nää Det var en "pappers"fjäril.. kanske en vindfjäril eller ngt som är vitt/gult färgad. Åååh tänkte jag bara den...
Försökte somna igen men svårt..

Det kände som jag bara sovit i 5 timmar. Men klarade mig hela dan på jobbet.

Imorgon är det min intensiva dag av hela dagens lektioner. Då ska jag bestämd att sova i ett annat rum för att få skönhetssömn! :)


Ja men i allafall det roliga är att....
Vi fick ett trevligt brev av nya grannar här områden, alltså hon som bor på samma gatan som jag... Åhh.. trädgårskurs! Låter kul...Precis prat om trollet när det gäller samma sak, jag och en kollega på jobbet  i fredags diskuterade om det och hon rekommenderade att jag skulle delta i sån kurs som hon nu håller på och att det är från medborgarskolan.

Martin fick pappret av grannen som kom hem till oss.Hon och en kompis på en annan gatan hade delat ut pappret och frågade om vi grannarna kunde delta kurs tillsammans och det var precis samma som kollegan pratade om. Vi skulle kunna lära oss lite mer hur man planterar sin nya trädgård med avseende buskar, uteplatser, rabatter, gångar etc..

Har svarat till henne och förklarat att jag var intresserad o förklarade att vi måste ha tolk för att kunna boka ni god tid..hoppas verkligen att tolk kan komma. Att vi skulle bestämma ett datum längre fram brukar det väl vara att chansen är större att man får en tolk, men det är nog inte säkert, det kanske beror på prioriteringar..Hrmm..

Natti natti





Kommentarer
Postat av: Fia

Stackars Martin, jobbigt och sova dåligt och även dej som stördes. hihi.



kul med trädgårdskurs, skulle vara intressant att lära sig.. Extra bra nu för er med helt ny trädgård och så. :) Ska bli spännande och se till sommaren. Kram!

2010-01-25 @ 22:34:35
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Addie

Förlåt jag småskrattade om silverfisken och att det var en liten fjäril. Hade blivit impad om du hann döda en silverfisk för jag tycker de är såååå snabba av sig och man måste ju vara jätte SNABB för att hinna döda en.



Kul med trädgårdskurs och kul att grannen frågade och det låter lite som mer Amerikanskt stil med att grannar frågar om man vill göra något tillsammans. Vi Svenskar är ju så kalla av oss och inte lika varma som villakvarter är i USA. Lycka till och hoppas man får beundra er trädgård en dag. Kram

2010-01-26 @ 06:02:10
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: cina törnblom

Addie: ja det är sant. silverfisk är verkligen snabbt, men jag har lyckats döda några gånger på silverfisk när jag bodde i gamla huset då jag sov under Amandas kojsäng, när jag låg på madrassen, där var ganska populär med silverfiskar som trivdes fukt och mörkt. Usch!! Den var på min rygg o nacken då jag reagerade snabbt när jag egentligen sov djupt men drömde samtidigt det var någon som kryper på min nack då var det ju rätt! Hiii..Samtidigt undrar jag ska vi få redan silverfiskar i vår hus men det har vi knappast sett för huset är ju fortfarande ny.humm..

Kram!

2010-01-26 @ 08:10:30
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, verkligen synd om min älskare men han klagar inte. :) Hoppas ni mår bättre för det gör jag! Men vågar inte hoppas för mkt nu. kram!

2010-01-26 @ 12:10:54
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0