Träffade en då vi delade rummet på BB, när Amanda föddes

Jag är nu åter fötterna nu men Martin insåg att jag är inte riktigt kry..Jag har haft lite ofta yrsel under helgen, mest på fredag för det var ganska aktivt med flickorna på Hagabadet för jag har tagit det så lugnt hela veckan och jag hade blivit bättre ons o ev tors..

Så jag tyckte fredan var helt klart, men självklart var det yrsel jag har ibland ...Det berodde på något som jag inte listat ut än men idag verkar all klart i huvudet kände jag.

Ja det var trevligt att träffa andra i Hagabadet  igår och få lite social och flickorna var så nöjda och tyckte roligt att bada. Hade också sett fram emot att träffa andra som skulle komma men de var förhindrade eller hade glömt bort. Hoppas nästa gång man får träffa dem som man inte har setts på ett bra tag..

Idag var det en lugnt och mysig dag med familjen. Vi var till IKEA o handlade lite..
Sen skulle vi köpa glass som efterätt råkade jag se en tjej med en pojke bredvid.
Väldigt bekant tänker jag..
Har sett henne.. men snabbt tänker jag ...Det slog i huvudet att det är från BB-tiden.

Så jag var bergsäker... Frågade henne om vi sågs sist i BB om hon minns mig, vi föddes barnen då. Hon tittade direkt på mig jaa sa hon och tänkte längre tid..

Men du är smal i ansikte sa hon  till mig.. Ha ha ha.. jaa tiden har ändrats...

Men det är ju du!!Han som stod bredvid henne sa jag - det är väl din son? Ja sa hon... jag presenterade att min dotter Amanda stod där bredvid mig.. Så berättade hon för honom o jag gjorde det likadant.

Jag har hört att några har haft kontakt sen BB tiden de som använde i samma rum i några dagar eller mindre eller mer.

Vi pratade lite och det var så trevligt!

Vi bestämde att bytte mobilen för att om det blir något att vi skulle kunna ses igen.

Vi hade pratat mycket när jag födde Amanda,hon födde Leonardo samma dag 15 juli...tanke fanns om att vi skulle ta kontakt framöver men det blev aldrig.

Sen träffade vi BABY sim skolan rent slump några gånger och träffades.

Sen försvann det kontakten tills IDAG PÅ IKEA kl 13.30.... OM vi inte hade kommit dit hade jag inte träffat henne... Rent slump.

När hon nämnde sonens namn minns jag nu igen o kände igen det var ovanligt namn Leonardo för jag tänkte på en annan som har en dotter Leona... Lite likadant då samtidigt tänkte jag på namnet Leona.

Jag frågade om hon har fler barn. Men nää  så presenterade jag att jag skaffade andra efter Amanda så hon var ivrigt o frågade hur gammal hon är och vad hon hette.
- Hon heter Olivia och är 4 år.
Mmm... Sen Frågade jag var hon bor .. hon nämnde stadsparken ja det var samma ... jag sa vi bor i Lillån. Jag sade också att stadsparken ligger nära mitt jobb, att jag jobbar på Birgittaskolan. MMM hon nickade instämmer det.

Sen bestämde vi byta mobil nummer.. ifall det är ngt. för det är en början vi träffades på BB tiden då Amanda o Leonardo föddes.. De var blyga för varandra, det känns underligt att vi har sett de små bebisar den tiden och nu är de snart 7 år.

När vi bytte numret så har vi självklart glömt våra namn så hon sa att hon heter Susanne och jag sa att jag heter Carina. Sen får vi se om det blir ngt vi ska ses...men bara kul att ha kvar för om det är ngt som Leonardo o Amanda får själva ta kontakt när de är större dvs om de är nyfikna en dag vem hon träffade allra först är ju Leonardo i rummet. Fast hon bara sov och ammades av mig :)

Sen frågade hon mig vilken tid födde Amanda, ja det var på morgonen vid före nio tiden.. hur Leonardo ja vid ett tiden för det gick för fort och tidigt...
Då sa jag att Leonardo är några timmar äldre än Amanda :)

vi skrattade och gick ifrån varann .....


När jag lade flickorna så började Olivia få ont i öronen.. aj aj nej typiskt...jag som har varit sjuk har jag sett fram emot att jobba å måndag för jag tänker inte vabba.. Få se imorgon hur det blir..

För vi tänkte hela familjen åka iväg till Hagabadet o ha mysig tillsammans o bada o få Olivia känna till mer vattnet innan simskolan börjar nästavecka.. Vi vet inte om det går bra för henne men vi testar fram.

Hare gott!!

Cina

Kommentarer
Postat av: Rosi

så rolig.. jag tänkte på min syster.. när min mamma född min syster och dela rum med en annan mamma som fick son. han heter jörgen. ( osvaldsson). mammor dela rum och sen tappat varandra fram tills min syster och jörgen träffat och blev kär varandra och sen träffat båda mammor så dom blev chock och det var dom som dela rum.. lustig.. världen så liten. min syster å jörgen fick dotter.. jaa.. kramkram

2010-01-17 @ 00:35:09
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Agneta

VIlken sammanträffande. Precis som våra barn. Vi bodde i området Degerbyn och andra föräldrapar bodde i annat området och när vi kom till informationsträff för blivande förskolebarn för min äldsta barn och då fick vi syn på föräldrar med bebis i famnen och då kände v igen.. tänkt måste vara från våra förälragruppen.. Ja det var det. de hade precis nyss fött andra barn och hade flyttat till samma området som vi bor.

Hoppas du slipper yrsel och kan jobba. Må gott!

Kram

2010-01-17 @ 06:49:51
URL: http://jatkos.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej! kul att du träffade henne från BB igen efter många år. bra minne du har! :) Jag mindes inte hur min rumskamrat såg ut, såg inte så mkt av henne :)



Jobbigt med yrsel, men skönt att du är bättre nu, hoppas inte Olivias tur nu. Edwin var sjuk i fredags, men det gick över snabbt, puh! nu är vi alla friska och kry, kanske inte jag, är lite hes i halsen men jag överlever. :) KRAMM!!

2010-01-17 @ 12:03:58
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Simone

Kul du träffas en mamma som dela på BB..Då kanske det blir någon Amanda och Leonarda Som Rosi berättade om sin syster.. om det inte blir någon för Linus haha..

Hur mår Olivia?

Kram:)

2010-01-17 @ 20:59:38
Postat av: cina

Simone: hi kanske det humhum..nejdå..Jag frågade Amanda vill du träffa honom någon gång. Hon såg förskräckt ut i ansiktet.som nej nej nej. fniss..

Ja hon är hemma med Martin idag, hon är förkyld samt fått ont i öronen, aj aj det pågår hela tiden sjukan nu hos oss. Det kanske inte blir ngt dagis för henne imorgon heller men men..OK. Ha en bra vecka!Kram

2010-01-18 @ 10:56:37
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Fia

Hehe, jaa soppan var god! rekommenderar er att testa den, jättelätt att göra. Man kan ha 2 skålar med olika korvar som ni kan välja på.



Jaa, nu är det jag och Edwin som är sjuka. Sucksuck, hoppas vi blir bättre snart igen..



Kram!!

2010-01-19 @ 15:42:25
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Haha.. Man är aldrig för gammal för att åka snowboard ;) såg i en tidning om en tant som var lite över 60 år någonting, brukar åka snowboard! :)



Jaa, det ska bli härligt att åka snowboard, älskar det. Oturligt så är inte Nicklas så intresserad av sådana sport. :( så därför åker vi inte så ofta. Men nu SKA jag åka till sportlovet! :) Sist var kanske för 4 år sedan ngt, för längesedan nu men tiden går så fort när man har barn. hihi.



Jaa, vi ligger o kurerar oss och jag känner mig lite bättre nu men kanske pga värktabletten? vi får se. :) krammm!!

2010-01-20 @ 09:34:52
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Askungen

Krya på dig!

2010-01-20 @ 10:20:02
URL: http://askungan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0