Bjuder lite på bilder...:)

Olivia måste snart klippas! säger alltid snart och det har uppskjutit lite för lång tid nu så jag måste boka en datum o klippa topparna på henne, eller har jag också själv sagt att jag tänkte klippa henne. Hon har lite för långt hår för att vara en fyra åring, tyckte det borde klippas till mellanlångt hår. Har lovat Ida o Martin att inte klippa som förut för kort page hår. hihi..


Bjuder på flickorna en blandning av deras humör.


För två veckor sen åkte vi skridskor igen med de flickorna i dimmiga vädret. Det var ingen sol men de njöt o hade så roligt. Olivia tyckte det var roligt att åka skridskor och det var för lätt sa hon. Inte konstigt att ni ser det är mycket snö på den så hon upplevde att hon inte ramlat så mycket och klarade sig med att hålla balansen.:)
Förresten var det samma dag en söndag några familjer åkte till Lekbuslandet. Hade frågat dem om de ville dit men de valde skridskor vilket gjorde mig förvånad! Amanda sa att det är bra att spara pengar. Jo det är sant men social är ju kul o passa på att flesta familjer kom dit o kunde träffas. Nåjaväl barnen får önska första hand.

               

Tack älskling och Malmen som hjälpte till o hämtade antikbord i Karlskoga! Blev så förtjust i den när jag såg den o ville köpa den. Ska fixa lite med att förlänga bordet, fick två inläggsbord med men de är inte målade. Ska göra det sen. De är mörkbruna.



                          



I lördags den 6 mars
Det var så SUPERhärlig väder! se bilderna och solen sken. Vi åkte dit igen och då var Lukas med denna gången, han lånade mina gamla skidskor vilken tur att det passade honom. Jag hade mina skidskor som jag fått av min brorsan, de funkade men lite rostiga på kanten. Ska slipa nån gång. Tog med varm choklad och det var så varm o skön att åka o de lekte.
Fast Olivia gav upp och åkte inte så länge, för snön var borta! fniss!! men hälpte henne o hon kämpade på och sen ville hon hellre leka. Det fanns lekpark också och de såg så bra kreativ och motorik lekplats. Skulle vilja ha dem här i här tomten vi bor med nya hus o ingen lekpark som de väntar med. Har mailat o hoppas på snart pga det är rätt många barn här som skulle ju vilja leka. Se hur under vår/ sommar. Hoppas de ska bygga o fixa fram det.
Vi hade också tänkt åka till lekbuslandet den dagen men vi sparar till påsk istället för det är så dumt att vara inne när det var så fint väder. Alla valde åka skridskor var en bra idé!
                    Amanda, Olivia & Lukas



Vad hände med spegelnramen som jag skulle göra med.

Ja tiden uppsköt och nu har jag målat all vitt. Det ska målas en gång till sen får jag berätta mer. :)

Någon sa tidigare i min blogg att hon inte visste att jag gillade pyssling inredning, ja det gör jag nu lite mer och har velat göra mycket nu men barnen vill jag också göra aktiviteter tillsammans, så jag får blanasera lite med, det kan vara ibland på kvällarna när barnen sover gör jag för att koppala av.

   

Dagen har varit bra idag, var o jobbat hos Felingsbro folkhögskola jag är van att det heter STC men det gör det inte längre hi hi.Vilket var spännande och kul. Ska dit imorgon också och tack T för sällskapet till lunch och åt SUSHI gott gott!!Passade på för det var verkligen bra tag sen jag träffade henne.Hon jobbar ju där också så varför inte ett par flugor i en smäll o ses också.

- på återseende -

Kommentarer
Postat av: Fia

Härliga bilder!!:) Jaa, men tur att de är tjejer, då är det OK att ha långt hår och man kan dröja lite med att klippa sig, men mina pojkar måste klippa sig ofta.. :) Dags för Edwin snart, måste bara hitta en ledig tid. Inte lätt nu när han går i skolan.. :) men någon dag blir det av. :)

Kul och pyssla lite, det är kul tycker jag oxå. :)

Kram!

2010-03-09 @ 21:19:10
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anna Sofia

Fniss.. lilla Tjohalia, fick mig känna att jag var liten.

I allafall svar på S, det är initialnamn på vår efternamn Såthe. Jag tänker köpa till mina barn sen med deras initialnamn, men det har bara inte blivit av. :-)

Fin ram det blev! Ska du ha spegel eller annat i?

Förstår att du blev förtjust i bordet. :-)

Ang långt hår. Jag tycker samma som du, det är fint men på 4 åring kan det bli lite för mycket långt. Vännen L, f.d. simmare har döttrar som VILL ha långt hår, men de växer långsamt. alla barn är olika.

Kul prova jobba på Felingsbro?

Kram

2010-03-10 @ 09:05:54
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Maria Edström

Ser mysgit ut ni hade det i lördags och ja lång hår på en av din flicka. Kanske klippa bort lite... Fin spegeln du fixar. Hoppas vi kan ses nån dag nån gång. Vore kul. Jspp... ok ha det bra...

2010-03-10 @ 13:55:46
URL: http://gladmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0