Garderobstädning!

Idag har dagen varit bra...redan nu i kväll tänker jag snart lägga mig o titta i HM sommarkatalog, drömmer o tittar på de kläderna vad man själv önskar o vill o leker i drömmen vad de passar eller om man kommer att använda mycket eller mindre. Det är kul med sån...min sätt att varva ned, även bokläsning skulle funka men känner inte för det just nu.

Det kom ett spontant sms om att Lisa ville leka med Olivia idag så de kom efter lunch o vi fikade, det var verkligen trevligt att ha dom här o bjöd på fika. Storebror var med också idag och så Amanda var lite bättre från förkyldningen så de lekte o jagade varann...kul..

Imorgon ska vi hälsa på nån i Vintrosa, det hade vi pratat om före påsklov o det glömde jag och det var ju tisdag vi pratade något om men inget var klart. Under kvällen via sms bestämde vi att vi kommer dit. Länge sen faktiskt...e.m kommer ett par o barnen hälsar på oss o fikar en stund sen ska vi iväg o äta ute.

Har hunnit sortera o städat i klädgarderoben hos barnens kläder, det var en massa strumpor, trosor o strumbyxor i blandning fick jag ordna med att alla som inte var ett par ihop pusslade jag ihop och de som var ensamma som jag inte hittade liknande till andra strumpan fick jag lägga i ett påse o se om det dyker upp.En del kläderna går upp till byrån utanför flickornas rum, äntligen förut fanns de inte utan en massa saker som blandades in och plockade undan dem och sorterade på rätt sätt såg de mycket bättre ut.

Kommer att fortsätta städa i en klädförråd som jag fått idér att ändra på och det kommer bli bättre. Vi har just nu skohyllan som står framför luftpumpvärmen vid dörren i tvättstugan, det var bara tillfället att stå där under tiden tills vi skulle ändra men då insåg jag att korg med kläderna kan va i tvättstugan som är Amandas och Olivias kläder och att skohyllan kan stå in i klädgarderoben.

Vi har planer att sälja tvättbänk med skåp som vi fick gratis via Smålandsvillan som standard och byta till en annan som vi ska titta i IKEA oh fixa det ...tror det blir till sommar om inte andra dyker upp.

Det var ju nu på tiden att det finns gott om tid att ordna när man är ledig och barnen klarar själv för det mesta o leker bra ihop typ påskpyssla, ser på tv, jagar varann, dockor, datasspel.

Är sugen att fortsätta med det imorgon bitti när jag vaknar brukar jag ta en kaffe o sen sätter jag i gång o fixar smått och dit sen fortsätter jag senare när vi ska iväg o hälsa på de i Vintrosa.

Mina kläder är så hög i garderobsrummet och de har jag inte hunnit ordna nu utan det får bli barnens del först sen min någon gång :) behöver nog kasta en del och så får vi se hur..


- Natti -


Kommentarer
Postat av: Anna Sofia

Ja, visst är det tokigt att man hittar bara en massor av EN strumpa, var är den andra? hihi. Bra med städning, känns alltid skönt efteråt.

Snart är det påsklov för oss, ni har det nu. :-)

Kram

2010-03-30 @ 07:52:55
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: fia

Skönt och rensa bort saker & kläder. Det skulle vi oxå behöva göra, men det orkar jag inte tänka på. haha gör hellre roliga saker nu. haha..



Kul att syskonen N. kom förbi och lekte, de är så snälla som mina pojkar gillar att leka med. :)



Jaa, härligt med lov för vissa och några dagars ledigt för mig. Jobbar bara tors natt till fred så det blir nästan en hel veckas ledigt för mig ändå :)



Ses snart! kramkram

2010-03-30 @ 13:52:28
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anna Sofia

Jag målade den i vitt, plus lilagrått streckar för min mans skull. :-)

Tack för du tyckte det var fint!

Stor kram!

2010-03-30 @ 15:24:44
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jepp.. nu ska vi iväg om ett par dar till Bahrain och Uffe ska njuta av att rå får sig själv med Apollo och Stora Erica. Vi har påsklov efter er så det är en vanlig arbetsvecka hrä än..:) Glad påsk på er alla!!!

2010-03-30 @ 19:53:43
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/
Postat av: Fia

Edwin tackar! Han har haft en riktig bra dag, han tyckte det enda som var tråkigt, var att tiden gick så fort. hehe.. jaa. Men imorgon är det påskafton, så hoppas de får det kul då. Även ni! GLAD PÅSK och KRAM!

2010-04-02 @ 14:22:07
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0