Imorgon drar vi till London! :)

                                        

Fattar inte att det är redan imorgon vi ska te London, framme i natt. Stannar bara en HELG där, hem på sön kväll. Säkert helt slut och intensivt helg kommer det att bli.

Ett par vänner Jea och Rob som vi planerar åka tillsammans dit. De har varit där nyligen och känns skönt att veta just hotellet som de kände till o vet var när vi kommer fram.

När var jag sist i London, ja skolresan 1989 från Almbyskolanstiden minns jag..

Men sen var jag igen i London med min luffarkamrat bara på flygplatsen ...året måste vara 1999.

Nu imorgon 2010. Mest tänker jag på Big Ben, Piccadilly Circus, Hyde Park, shoppning, Harrods, Prinsessan Dianas grav som jag skulle vilja se.


( Mina prinsessor ska till mormor o stanna där en vecka från imorgon, ska köra o möta dem halvvägen i Karlskoga )

Amanda blev lite sur när hon kom hem o ville inte åka till mormor. Varför frågade jag. Hon ville inte berätta sen surade hon o satt i soffan sen grät hon. Kanske för trött tänkte jag o satt bredvid henne o tröstade o frågade om hon ville äta för hon hade inte ätit middag. Men ville ha kvällsmat direkt så fixade jag sen satt jag bredvid henne o pratade lite sen fick hon ut o sade att Erik hade frågat henne om att de kunde leka imorgon o hon såg fram emot men visste att hon skulle te mormor. Hon ville inte berätta direkt för Erik om detta o funderade hela tiden att stanna hemma o inte följa med men sen diskuterade vi om att Erik finns kvar och kommer att gå i samma klass som Amanda hela skolgången.:)
Amanda kom över med det och jag förstod det var orsaken Erik hon ville vara med.
Såg en teckning hon hade målat till Erik som fanns i hennes väskan när jag städare o gick igenom. Måste be henne att inte glömma ge till Erik och förklara samtidigt att hon skulle till mormor o de kunde leka en annan gång.

Bye bye and we see later after London when we comes toback home to Sweden on Sunday. Ja Min engelska är inte riktigt bra, många år sen faktiskt! hi..har glömt lite en del hur grammatisk engelskans innehållet se ut men äsch innehållet är viktigast i af..

Har ni varit i London, hur länge sen? Något som ni intresserat mest eller fastnar för något som ni minns?


- Bye bye again!!-

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag och min man var där på bröllopsresa 2005, vi reste dit 7 juli, gissa vad som hände där på morgonen (vi kom fram ca 13.00) jo bombattentat mot buss och metron. Det blev sen välrdens säkraste plats pga all poliser var ute, k-pist, spårhundar polisbilar överallt!



En tips till er; köp ngt ätbart som kan tas med ut och lite gott att dricka och ta er till en mysig park! En upplevelse!

2010-03-12 @ 00:51:54
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Cammy

Varit i London över jul och Notting Hill är något som ni måste åka förbi. Pi mysigt!! Ha så skojigt, jag själv åker till New York om 3 veckor :) Puss

2010-03-12 @ 10:06:02
Postat av: Tanja

Ha det så kul i London. Hoppas ni får fint väder och kan gå ut lite med vårkläder ; ) Jag och Jocke var där år 2006 och det var plus 14 grader ute...februarimånad..wow! Rekommenderar er att dricka Starbucks vanilj kaffelatte eller vanilj macchiato frappe med grädde..mmmmm!!! Notting Hill..

Besök London eye om ni hinner.. ; =

Puss

2010-03-12 @ 10:37:41
Postat av: cina törnblom

hallo på er: tack för tipset ec hur äta etc, de finns med i listan som vi har planerat så får vi se hur mycket vi hinner med både lör o sön. :)

Ha en skön helg till er alla! kram

2010-03-12 @ 12:02:32
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Ulle

Åh, vad kul att ni ska resa till London. Jag själv har aldrig varit där och skulle vilja åka dit nån dag senare... Ha det kul i London! Kram

2010-03-12 @ 12:44:30
URL: http://ulle74.blogg.se/
Postat av: Fia

vad härligt att ni ska till London!! hörde att det var ganska varmt därborta. :) Hoppas du hinner bra under helgen.



Jag var där senast 1997 med klassen och det var den enda gången då, minns det var varmare där än här då. Härligt!



ha en härlig helg, ni!

kram

2010-03-12 @ 22:06:48
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh va kul!! Njut av atomsfär där! Jag var där nog år 1991 eller 1992. Va sjutton länge sen! Jag var där bara ett dygn! Du kommer att hinna massor än vad jag gjorde då. Jag njöt att vara i London. Jag mindes det väl! Krampuss

2010-03-15 @ 23:55:59
Postat av: Fia

Ja, skulle vara jättekul för dina flickor att få komma och se på vaxdockorna, även för mina pojkar. :D Men det får vi vänta med tills de blivit lite större ;)



Ja, Edwin älskar fotbollen och det är hans framtidsjobb säger han. :Dhoppas han fortsätter med det när han blir äldre och inte har tid och lust med fester och tjejer, så att jag kan vara lugn. Hahaha..

KRAM!

2010-03-16 @ 12:02:15
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anna Westerhagen

Hörde av din älskade man innan ni åkte till LONDON. KUL för er! Räcker det med hela helgen? Lite stressigt?

Jag och min mor var där sist för två år sedan, för jag bjöd henne att resa dit och umgick några dagar, det var april månaden som vi hade skönt med vädret.

Jag vill gärna åka dit nästa gång. Med min familj på helgen.

Hoppas att ni blev njöda med resan.

Njut av våren o kramar!

2010-03-16 @ 15:15:50
URL: http://danskanblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0