Rapport om London :)Del 1...

         
Hotellet Melbourne, en typisktengelsk butik, engelsk typiska bollbuskar som finns överallt, en äkta engelsk telefon. Det var en lördag tidigt morgon vi bar oss ut iväg för att ta upptäcksfärden hela dan. Vi skulle inte kunna sova ut utan hinna med att se lör och sön. Vi kom fram fre sent natt, helt slut var vi men allt gick bra.
Själv var jag i London sist 1989 verkligen stor skillnad och det är ju avgörande mina uppfattningar och intresse som förändras. Det säger mycket faktiskt! är så nu idag mer intresserad av kultur,antiktgrejor, sevärdheter,mat och vin! Men 1989 var jag 15 år då är mina tankar inte som jag tänkte nu idag.


                      
Vi kom fram till Hyde Park. En fin känd park som flesta bör känna till. Vacker natur. Rob blev förtjust i en häst fniss..( nu retar jag dig Rob!)
               
Glade Cina, nä jag tänkte på Rob. Han trampade nästan nämligen på skiten!! Jea ropade på han så han hann reagera att foten inte hamnade på skiten men fotade på den för att jag trodde Rob trampade på.:)Vacker utsikt till sjön. en bild tog jag kort gammal bänk med lång promenad där vi kom ifrån och tyckte det såg fint ut.

                                      
Miss fru och herr Byström! Rob ville duscha men ...?   Dianas memorianplace där folk som kan komma dit och ta lugn promenád och tänka på hur vattnet låter etc och det gjordes av konstnären men namnet minns jag inte,det var i allafall design som gjordes av en fin sten och vatten i olika brusande och sten former av sätt som gjorde hur Dianas liv såg ut. Jag rös av det när jag såg på den vattnet som går två vägar ner till ett slutet plats som vattnet är alldeles lugn och stilla ( min uppfattning var att det var slut för Diana och hon dog i en olycka som slutade med allt.




                De olika ställen som jag nämnde att stenen formar på olika sätt. en del brusar upp lite snabbt, en del är det bubblor och en del är det som man svamlar emellan och sen ner snabbt. Det känns som det man menar att Diana har haft en trubbel liv trots lycklig från början men sen har det varit som berg och dal bana för Dianas liv allt kärleken, äktenskapen, otrohet, självförtroende, hjälpsam etc..

Vi diskuterade vilket år hon dog ..Jag var bergsäker på helt mitt hjärtat att hon dog 1997, vi diskuterade och de gissade lite olika om det var ngt före eller innan. Men jag glömde aldrig den dagen vi åkte från Leksand till Stockholm för att springa Tjejmilen i Stockholm, jag och några från Leksand skulle springa så vi åkte nog tidigt på morgonen eller dagen innan jag minns inte men när vi parkerade o ordnade ( folk har säkert vetat redan via radion eller tv ) men jag hörde ju inget, då skulle jag och några gå till startlinjen såg jag vid kiosken flera löpsedeln stod det DIANA DÖD.. jag tänkte va.. Det var då i september månad minns jag.. men fokuserade på att springa tjejmilen o där efter när vi skulle hem till leksand  läste jag tidningar om henne( pluggade då fritidsledarlinjen där i två år)

När vi promenerade runt söndan innan vi skulle ta buss till flygplatsen såg jag en tallrik på Diana och såg aldrig när hon föddes men det stod 1997 hon dog, jag passade på hämta de o visa dem. Där på tallriken ger svaret!

Del 2 om London kommer snart!

håll utkik! Det är mer aktuellt än Vietnam del 2 kommer sen :) hihi..Därför skärper jag nog bättre.

- Bye bye -

Kommentarer
Postat av: Addie

Ser att ni haft mysig helg.. Kramen

2010-03-17 @ 22:43:27
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: piggelin

Åh,ser att ni har haft en mysig helg!

Kraaam

2010-03-17 @ 23:07:46
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Fia

härliga bilder! :)

Kul och vara i London, ingen snö ser jag. hihi.

Det stämmer att Diana dog 1997, alltså den 31 augusti. lite osäker men minns det var i slutet av aug. Jag och nicklas var tillsammans i ½ år då, ojoj 13 år sedan nu typ..

kram

2010-03-17 @ 23:36:33
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad kul att se dina fotobilder vad ni gjorde i LONDON! Jag vet att det är alltid fint i Hyde park. Natur och djur som vi har sett.



Trevlig älg och kram!

2010-03-18 @ 11:13:06
URL: http://danskanblogg.blogspot.com
Postat av: Åsa

Oj s underbart och mysig ni har haft.. längtar till 2 delar att läsa ... =) spännande.. och bilder var så fin..KRAAAM

2010-03-18 @ 16:42:31
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Maria Edström

Å vad mysigt ni hade det ser jag.. fin och kul....

Skulle vilja åka dit jag... Fina bilder ni tog.

Kram

2010-03-18 @ 17:13:35
URL: http://gladmia.blogspot.com
Postat av: Anonym

Härligt ni haft i London!

Får försöka hjitta datum för att resa dit!

Kram från Lilla Paris:)

2010-03-19 @ 08:16:44
Postat av: Fia

hehe, jaa, målade rätt mycket förut, för kanske 10 år sedan! :D Men sen hade jag inte haft lika mycket tid samt lite jobbigt och ha sakerna framme när man hade småbarn hemma. hihi..

Ja, ska nog testa och använda pärlväven i helgen, håller på och läser hur man gör. :)



Jeansvästen kostade 129 kr på Textilkompaniet, men de var lite för stora trots stl. S. Hmm, men jag tog den iaf. Haha. kram!

2010-03-19 @ 21:36:50
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Rosi

jag ser att ni alla 4 hade trevlig..jätte fin bilder.. riktig mysig.. kramkram

2010-03-19 @ 22:15:40
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Rosi

ja alla är ju duktig dansa. men inte willy.hehe men jag heja på honom ändå hehe.. men sorry. han ut igår. så bli 2 som är kvar som går vidare till final.. de är jätte duktig.. ha så skön helg. kram

2010-03-20 @ 09:00:29
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Malin

Hörde av Jea att ni hade en jättetrevlig helg i London. Roligt att se de härliga bilderna på er fyra! Min bror bor där och jag är mycket sugen på att åka dit men icke Patrik. Får hitta en annan respartner. :)

Ha en skön påsk! Påskkramar från oss

2010-03-28 @ 21:17:17
URL: http://steneborg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0