Åska igårkväll! ..USÖ besök idag.

Åska
Det blev Åska o regn igår kväll, kände lite otäckt för det var så varmt igår och  men det var skönt så man bör inte klaga men ovädret kom förstår jag kallfronten o varmfronten krockar.

När vi läste NA tidningen i morse skrev de att  ovädret drog under igårkväll över Örebro län som medförde bland annat totalstopp i dricksvattenförsörjningen. Min man sa att han kunde inte borsta tänderna igår för vattnet kom inte. Blixten slog ner.
Alltså Örebro kommuns vattenledningar som var utan vatten...
Ca 600 Eon-kunder var utan ström också.
Ojoj det stod också en bit vid  Marieberg var det kraftigt regn så nästan alla bilarna fick nästan stanna.
Jag lade mig tidigt före 22.00 o läste tidningen o tittade på hm katalogen till hösten. Då kändes det som det brummade på övervåningens golvet, mina flickorna svettades och fick skippa täcket och de drack vattnet senare som jag redan hade två glas innan jag gick upp. Tur..
Men vattnet är igång nu igen så allt är som vanligt.. Skönt!!

USÖ 8:e besök plus bandagebyte.

Var där vid 9.45, skönt att få tolk på platsen pga tänkte fråga lite mer hur bada o etc i sommar.

De har förminskat bandage men tummen jobbar inte precis som höger tummen.

De tänkte ha bandage över handen men jag har varit så trött att det varit över handen så var det ok att de rullade bara på tummen, den sved lite för hud kontakt med kantens bandage hmm.
Lite utan hud kvar mitt på tummen. Ska jobba med det varje dag max 30 sek att röra på upp o ner o mer ner. Han vill jag ska komma tillbaka om 10 dagar sen komma igen om 2-3 månader för att se om ärret är fin eller ful.
humm. trodde det är färdigt med det att jag inte behöver tänka mer men en bit kvar sa läkaren.

Tänkte ska jag jobba nästa vecka, han sa det blir en mycket att tänka på när tummen är med och mindre bandage och att jag blir mer trött sen i e.m när jag ska ha lektioner hela dagarna nästa vecka så lika bra vara sjukskriven en vecka till. Känner faktiskt lite dålig samvete.

Härlig att få höra vår grannen säga: ÄSCH! vaddå bara en vecka till .. Kör på att börja jobba då den 31 maj. hi..Jodå det känns bättre efteråt då samvetet försvann..

Ska i allafall byta här hemma 3-4 dagar mellan själv så måste jag ha hjälp att hålla o så för att lägga ett nytt bandage. Men nu kan jag äntligen få duscha ljummet vatten med tvål i duschen utan bandage så kan tummen få vara med nu :)

Ha en skön helg!


Kommentarer
Postat av: Anna Sofia

Men lilla vän, inte ska du ha dåligt samvete?! Du har det tufft med lilla tummen, du. Vila ordentligt och lyssna på vad läkaren säger. ;-)

Kram!

2010-05-22 @ 19:56:54
URL: http://ljusthemma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0