17maj

Sov dåligt i natt för Olivia kom tidigt vid tolv tiden på natten, trodde det var något med henne men hon sa nää vill vara med dig o sova tillsammans. Ok Så Martin flyttade till en annan säng för vi sover i 80x80 lite trångt för att ha nån stor unge mellan oss :)

Så var jag inte riktigt vaken på morgonen men behärskade mig o klarade mig i af o då cyklade jag tillsammans med Olivia till dagiset. Martin lämnade Amanda till lekis. När jag kom hem somnade jag en timma till o det kändes bättre efteråt.

Amanda berättade mig idag att en liten väska med alla kulorna var tomt. Jag undrade det när jag såg förra veckan i onsdags innan helgen kom men frågade aldrig henne förrän idag. Hon sade att någon har tagit alla hennes kulor. Ojoj det var verkligen mycket som var bara borta Mmm...
Jag tänkte att man kan räkna med att någon tar men det är ju inte kul och Amanda tyckte onödigt att jag köper nya kulor, hon sa att jag slösar pengar med det hi men ...nåjaväl hon är medveten nu för hon vet att hon önskar en födelsedagspresent som är rätt dyr och att hon vill jag ska spara till den.

Tänker kolla lite med fröken hur det fungerade med andra barn med kulorna som försvinner etc, kanske egen ansvar egentligen. Jag ska ha utvecklingssamtal för Amanda kl 16.00. Kul andra gången nu.

Även Martin måste vara hemma ca 16.00 för En ska komma o gräva vår trädgård fram sidan o kanske baksidan också. Det är syfte till att få mer stenar i och att vi sedan kan börja lägga stenplattor etc..

Ser fram emot imorgon att byta ny bandage och huden har växt o ser len ut med emellan lite rött fortfarande men annars verkar det se bättringsväg ut o kände inte ont längre när jag trycker på den tummen så det kliar istället..Åååhh...vill klia i hjäl den men tålamod!

Det blev nästan en hel f.m med data o svara en massa mail osv...sen for jag till stan o träffade Tine och det kändes som jag träffade henne nyligen fast det var riktigt bra tag sen och fick en härlig kram och åt på la baguette och pratade om himmel o jord. Det var trevliga två timmar med henne sen kom jag på att Olivia tjatade om pannkakor och hon var så ledsen igår att det inte blev pannkakor och det var andra gången hon fick nej så tänkte vi gottgöra henne att hon får pannkakor idag.
Så var jag tvungen att skynda mig o handla lite snabbt mera mjölk och ägg.

Olivia var överlycklig att få äta pannkakor och hon berättade för Amanda att hon hade velat länge men Amanda sa att hon hade sagt till Martin idag att hon ville ha pannkakor och han sa ja det skulle vi göra men det var olika tillsagda till honom o till mig. Jag förklarade att hon har velat ha det igår och en dag några dagar innan men det blev inte så det blev idag så jag ser att ni tänker likadant så inget att konkurrera om att vem som egentligen ville ha pannkakor. Det var inte viktigt!

Jag berättade för Martin att jag kände lite dålig samvete att vara i stan. Han sa vaddå.. är man sjukskriven har man rätt att göra vad man vill. Det är inte jag som bad om att vara sjukskriven utan att det var läkaren och det är upp till mig hur mycket jag tål o vill o orkar då gör jag det. ja.. Mmm...
Nåjaväl...
Jag kan tänka mig om att bandaget inte behövs nästa vecka då kan det vara känslig att huden är tunn och att fortsätta lufta med den så det blir ljusare hud som hela handen.

Ha en trevlig kväll!!

Natti!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Låter som att du haft en bra dag! Passa på och åka upp till stan och umgås och göra vad du vill, nu när du fått möjligheten att vara ledig. :)



gott med pannkakor!! mums, hihi...

Jobbigt med kliandet av såret, men det betyder ju att såret börjar läka, så det är ngt positivt... Men hoppas den blir riktigt bra så att du orkar jobba igen snart.



Inte kul med stölder på skolan, men det är lätt hänt. Hoppas Amanda får tillbaka sina kulor till slut.. krammm!

2010-05-18 @ 12:47:58
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: brorsa

Hi,kära syster!

Nämen,Har du skadat dig på handen!

Jag har läst genom hela händelsen,

man ska aldrig gå ifrån spisen när man ska poppa popcorn och det hade min kära mor tjötat när jag växte upp & skulle poppa själv vid spisen..

Tiden går så fort och man har så mycket att göra,men vi funderar på att komma ner senare i höst när det är Dövas Dag och då kanske vi kan ses över fika tillsammans hemma hos er.

Men,det får vi se vad som händer i September..fniss

långt dit i alla fall!

Jag har det bra men är så pass trött,

snart ska jag hämta älsklingen ikväll som kommer med tåget från Västerås för jag har bilen.

Vi ska snåla så mycket som möjligt när jag inte har fast anställning än,men däremot får jag sommar jobba där som sommarvikarie fram till Augusti.

Nu måste jag lyfta min arsle och börja äta mat för magen kurrar hela tiden.

Om du vill vara medlem i FB så finns jag där med min familj och vänner,gamla klasskamrater finns där osså..så häng med och vara medlem i Facebook...

Kom igen,cina!

/brorsa Jonas från Norr:)

Krya på dig och hoppas det läker fint utan ärr...

Hälsa Martin och kidsen..

2010-05-18 @ 15:42:28
URL: http://www.metrobloggen.se/mittandraliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0