femte behandling / massakerhothet i Tullängsskolan!

Min mamma passade på att följa med mig till USÖ kl 9.00. Mina tankar var bara till att det skulle synas finare än vara för röd på tummen i måndags.

Väntetiden dröjde.... sen gick vi in o det gjorde ont att ta bort bandage och vävnadstyget som fastnade på såret. Ville bara skrika men fick till mods för det.

Sen fick jag titta.. Besviken var jag! Ok får tyvärr inte ha höga förväntningar varje gång. Trodde det har förändrats men herre gud fick jag snabbt vända mig o fundera lite sen andas lugnt och titta igen på min tummen som är utan hud, min mamma fick se och hon blundade och sade att det gjorde ont hos henne att se mitt sår.

Hon förväntade inte alls detta skulle se ut än vad jag beskrev för henne.

Undersköterska sa att det kommer nog tyvärr förlänga sjukskriven, kollade om min tummen kunde röra sig ok det verkar ok. Sen tvättade hon all ren oj vad den sved men kände den har varit smutsigt länge. Såret tvättade hon också sen klippte hon lite mer hud bort. Herregud! Ont ont shit ont, hon avbröt o frågade om det var ok. Jag sa ja det finns inget att hindra för det o fortsätt med det och det gör förbaskat ont men jag skiter i det.

Efter jag fick en ny lindad bandage sved det hela tiden o kände som det brändes igen, men tror renhet o den håller på att läka sa sköterskan. suck! ska träffa nästa vecka onsdag o byta igen sen får jag ett nytt intyg för att förlänga sjukskriven 2 veckor till.

Nåja det är bara att acceptera. Sköterska tycker jag ska vara positivt och att jag ska vara glad att det är bara tummen, för att inte ha fått på hela handen och inte att det kommit på mitt hår eller ansikten.
Hon har rätt i det. jag har fått för mycket negativa hos mig så jag är inte liksom framåt till positivt men det måste jag tänka om.

Sen var jag o min mamma till myrorna, allttid kul att hitta något där. Men jag var inte lika glädje efter USÖ besöket, men försökte tänka bort men var trött för att tänka om det var ngt vi hittade på Myrorna. Jag ville ha lite gammaldags möbler där o köpa in o slipa o måla antiktvitt o måla texter men men tummen hindrade allt så letade jag efter gamla genomskinliga gardin tyg som jag funderar på till tv rummet. Även en gammal fin retro tyg som är stort, o vill ha den på väggen vid trappan. Inget napp än...

Där efter åkte vi till Marieberg åt lunch tillsammans och tittade runt och nöjde oss sen hemåt och kände mig så trött nu.
Ska hämta Olivia snart fr dagis o sen ska Amandas hämtas sen hos kompisen Edith senare e.m.

Min mamma har varit underbar med att har putsat alla fönstrena här hos oss! Tack mamma..




En hemskt nyhet:
Martin fick sluta tidig runt halv tio på förmiddagen för det kom informationen till hela skolan att det skulle bli massaker runt skolan och en elev har hotat rektorn och andra.
Det lät lite otäckt, liksom det hände i Finland och i Tyskland som ni säkert minns. Det stod i NA nyheterna på hemsidan och även på rapport och tvärtsnytt som pratade om det idag. hrmm...
Nu är han anhållen o jag har kopierat det senaste som hände.

Nyheter

Publicerad 16:28 Uppdaterad 21:17
Textstorlek 1 2 3

24-åring anhållen
för massakerhotet

Den man som säger sig ligga bakom massakerhotet mot Tullängsskolan togs av polisen i Uppsala på fredagseftermiddagen och anhölls på kvällen.

– Han var full i en Ica-affär i Gottsunda, berättar polisinspektör Oskar Baltzer vid Uppsalapolisen.
Det här skedde vid 13-tiden. Strax innan dess hade Uppsalapolisen fått uppgifter från sina kolleger i Örebro om att man sökte den här mannen. Men när han omhändertogs hade Uppsalapolisen ingen aning om vem det var.
– Det förstod vi först senare, säger Baltzer.
Efter att den 24-årige mannen nyktrat till förhördes han.
- Åklagare beslutade att mannen skulle anhållas. Han är misstänkt för grovt olaga hot, säger Thomas Ginghagen, vakthavande befäl vid Örebropolisen.
Den anhållne kommer att transporteras till polishuset i Örebro.

24-åringen har tidigare gått på Tullängsskolan. Han bor numera i Uppsala.
Under dagen tog han kontakt med NA med syfte att förhandla med polisen. Han ville ha pengar för att inte sätta sina planer i verket.
– Jag gillar inte skolan och i speciellt inte rektorn där och nu ska jag kräva min hämnd, sa mannen till NA tidigare i dag.

hmm...
Martin fick mail och alla personal ska samlas vid Tullängsskolan vid halv 8 på måndagsmorgon för att få mer info.

Om det inte går att klicka in de länkarna som visar, ni kan gå in www.na.se där olika länkar om händelser.

Men i allafall får ni ha en skön helg!


Kommentarer
Postat av: Fia

Stackars dig! Det var en otäck bild du skickade. kan tänka mig hur ont det gjorde.. AJa men skönt att du hade med din mamma som stöd iallafall.. Försök ta det lugnt nu under din sjukskrivningsperiod.



Kram!

2010-05-07 @ 20:01:18
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anna Sofia

Cina, ajaj, det gör ont när jag läser. Ja, det är bättre att tänka positivt för då blir man bättre själv. Men svårt ja.

Ja, vi tar orikdéer och badar dom, sen ta bort vattnet, tillbaka.. Ungefär samma sak som dusch.

:-)

Såg ett par orikdéer som jag är förtjust i och vill ha. ska köpa dom snart.

Krya på dig, din tumme. stor kram

2010-05-07 @ 22:29:14
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: A

Oj oj, inte kul med tummen, men som du sade att det kunde varit mycket värre än tummen eller hur!? så du är glad att det är bara tummen liksom.

läser då o då här, jag hade ej blogg förran nu så man kunde lämna kommentar oxå.

Så du gillar oxå loppis ser jag som jag..

Brukar även kolla på blocket, hittade apoteket-byrå, den är nu i furu, skall måla om till anti-vitt, skall ha i sovrum.

Sen ovanpå byrå ska vi ha bröllop bilder med guldmässigt ramar. Har mer vitt, guld och turkos i sovrum. Hähä!

KRAMAR

2010-05-08 @ 09:33:42
URL: http://pussgrodor.blogg.se/
Postat av: Askungen

Ja. Alla leker som Vem är Vem som låg bakom den galna massaker - till att hota skolan och anklaga alla elever som syndare och hata rektorn - men det fanns misstankar till om vem det var som låg bakom allting, men jag förstår inte man måste göra sådant helt onödigt.

2010-05-09 @ 08:59:07
URL: http://askungan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är otäckt och håller precis vad Askungen säger!! Lillanders hälsar så gott!! Kram Di

2010-05-10 @ 19:12:17
URL: http://andijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0