har ingen koll...

med att vilken dag det är idag.

Jadå det är måndag igen. Men jag har ingen koll när det är, har förstått att helgen gått förbi. För mig är det helgen lång o seg pga sjukskriven.

Nu är det  bara 2 dagar kvar till jag får träffa läkaren och se hur det blir med min lilla tummen.

Förstår inte att tiden bara försvinner, samtidigt försökte jag gottgöra en del här hemma med bara en hand som jag fokuserar på.
Därför blir jag alltid ofta trött på kvällarna. Jobbar med en hand som dvs att de båda händerna samarbetar med varandra.

Men klarade bra med att lämna tjejerna till dagis och lekis o att köra bil verkar ok men svider emellan inne i bandagen.

Lovade prata med två vänner via mobil under helgen men opsss helgen har gått förbiii.. kände pinsamt och det har ju alltid varit så ha ha... Ska gott göra o ringa dem nån kväll bara jag inte blir för trött!

En gäller säkert att träffas i Juni som vi ska försöka hålla varje år, sen en annan vän som jag planerar att resa bort med i några dagar som har egentligen pratats sen 10 år tillbaka.

Skulle träffa en vän vid lunch men ack ack hennes dotter fick kramp i magen osv...förstår och tyckte att dottern får ägna heltid hos sin mamma...hoppningsvis ses vi  nog klar nu måndag vilket är inget att diskutera mer om att uppskjuta sen i fjol. opppss...
Egentligen kunde jag nu på onsdag men nu känner jag mig att jag inte klarar av att göra flera saker på en dag.


En vän med lille Milton kom o hälsade på en stund, kul få träffa en stund innan hon ska iväg o jobba. Var ju nyfiken på deras lilla resa i helgen med ett par vänner, hon har fått färg!! wow...på 2 dagar hihi..

Kommer att passa pojkarna i e.m igen för deras pappan ska till utvecklingssamtal idag kl 17.00 sen är det min tur för olivia kl 17.30.

Ska till läkaren nu på onsdag vid lunch o sen gäller det tjejmiddan kl 17.00 på kvällen, är rädd om smärtan kommer tillbaka vilket jag inte orkar att komma ut men det borde jag försöka o äta gott o bara ha trevlig i socialen med dem sen nöjer jag mig hem. Tänkte då träffa en vän innan läkarbesöket eller efter men min kropp säger ifrån att det räcker med två för oftast räcker det en grej om dan för mig. Det beror ju på vad. Jag hade ju en helhemskt smärtan i fredags när de behandlade min tummen med att byta o tvätta etc.. iiiiihhh!!

Men kallelsen är annan sak då hade jag inte planerat till det och tjejmiddan är planerad för ett bra tag sen.

Nu till Kristihimmelfärdhelgen är det husvagnsårsmöte i Västerås som blir i år. Vi har husvagn men är inte pigg på att åka dit men vi åker nog gärna fram o tillbaka en dag, vi bestämmer oss närmare.

Under helgen har vi haft det ganska lugnt vilket är skönt, vi hade först en kund som var här o handlade lite grejor av oss sen fick vi besök ett par från Vintrosa med söta bebisen o bjöd på fika sen var Amanda  på badkalas i Kumlabadet, då följde Martin o Olivia med.. Lagade mat istället o det tog rätt långt tid för mig för att inte vara i hög tempot. Brukade ha handen på köttet för att skära men fick ha gaffeln med min pek,ring, lillringer att hålla fast men inte tummen är utanför o då kunde jag hålla kötten när jag skärde med kniven ja det löste.:)

Tvviiii bilderna går inte att lägga in.. Hade hoppats!! men icke. gör en försök senare..Något fel på dosan???!!!!laddare mellan också fungerade inte suuckk


Bilderna som jag ville sätta in var sista gången simskolan igår för tjejerna, ett par fina örhängen som jag köpte av Sofia O, andra bilderna också var något jag ville skriva om.

Måste ringa min mamma sen i kväll o höra min dikt som jag börjat formulera o skrivit till moster Gunvors begravning som sker den 14.e maj. Flickorna har målat fina teckningar som mormor tog med hem. De hade skrivit " tack för allt, gunvor". Min mamma gick ensam till köket för att trösta sig själv. Uh Det kommer bli en jobbig men fin begravning för dem.

Min dikt kommer sen nästa gång jag bloggar....

Ska in till duschen.. uhjamej inne i armhålor är inget trevlig doft fast för mig spelade det ingen roll för är hemma varje dag nu när jag brukar vara fräsch till jobbet .. :)

Skriver som vanligt mycket men det tycker jag är kul...

Kramen!!

Kommentarer
Postat av: Anna Sofia

Kollar och följer din blogg för det är hu, jobbigt med tummen. Verkligen otur!

Men du har i allafall fullt upp. :-)

Kram

2010-05-10 @ 17:49:21
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: A

Förstår dig fullständigt, själv har jag ej lika sug eller ork att göra 100 saker på en dag,man brukar helst ta max 2 olika per dagen, sen vill man varva nedåt till kvällen, beror på vad och hur.

Men det verkar som du har ändå fullt upp även du är sjuk skriven.

Vi får hållas tummarna att din tumme är iaf mkt bättre. Och att du får arbeta snart, även det kanske är svårt ändå.sucka

Kram

2010-05-10 @ 18:40:19
URL: http://pussgrodor.blogg.se/
Postat av: Rosi

ja.. rokokobyrå är så hög pris. därför vill inte köpa den hög pris och sen måla över.. näää.. bäst att köpa BILLIGT.. jag ger inte upp.. kanske en DAG får napp.. jag har rokoko stol som jag ska måla.. vill ha byrå till oxå.. hehe.. får bli nån gång i framöver.. kramkram

2010-05-11 @ 13:22:58
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Maria Edström

Ajaj inte kul med ont i tumme. Hoppas det kommer gå bättre o bra snart igen. Krya på dig:-)

2010-05-12 @ 07:50:58
URL: http://jungfrumia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0