Krisit Himmelfärdsdag

Regn,regn men inte just nu mest blött och det har regnat sen igår kväll när jag kom hem från tjejmiddan ute med några tjejer. Tack tjejer o det var pysmys och trötten övervann mig och sängen väntade mig. Somnade nästan direkt 23.30 skönt!


Idag ska min mamma o hennes fästman Enar åka ner till Älvängen i f.m och de kommer att rasta emellan mycket pga det regnar där också. Min mamma vill se sin stora syster för en sista gång innan begravningen blir imorgon.

Jag har hunnit göra en vers som Gunvor ska få på kistan. Min mamma vill gärna den blir uppläst och hon kommer inte att orkar att göra det så hon tror att min kusin Tommy får läsa upp om han har ork eller prästen får göra. De får göra vad de vill.



En värmländsk varm hand
Ett varmt bo
En varm kofta har du alltid gjort.

Jorden kan du inte göra om. Stilla din häftiga själ!
Endast en sak kan du göra: andra människor väl

När morgonens sol genom rutan smyger glad och försiktig

Det är just i sorgen skrattet finns leendet som glimmar till och alla minns.
Vår relation när jag var liten behövde vi inte prata, du gav mycket kramar och ögonkontakt. Det säger mycket!

Dina garntrådar har bestämt sig för att vila.
Dina gåvor vi fått lever än.
Tack för allt!
Vila i frid!



Jag grät och grät när jag höll på att skriva, fick lufta emellan och torka och sen fortsätta. Det var svårt inombords att hålla tårarna men det var skönt att gråta ut.


Min tummen:
Den verkar ok och börjar läka och ser att huden växer på olika platser på handen men fortfarande röd i mitten och doktorn vill jag kommer tillbaka för 7.e behandlingen nästa vecka tisdag den 18 maj och läkarträff igen fredagen den 21 maj. Sjukskriven till nästa vecka också men pappret står det sjukskriven till 30 maj, det är upp till mig så jag kan avbryta och jobba om jag vill.

Få se.. det gjorde inte så jätteont men jag fick sprutan stelkramp igår och fick vänta i ett rum för att inte få yrsel eller svimma. Då pratade jag med en kompis i mobilen för att få tiden gå fortare. Sen kände jag bra då åkte jag hem.
Stelkramp nämnde de att det är en bra extra förstärkning i kroppen för att få liksom kroppen fungera och en del som försvunnit får jobba på dvs huden på tummen att växa till ett nytt hud.

Ha en skön lång helg trots väder trots regn...

Kram!


Kommentarer
Postat av: Anonym

En jättefin vers! Jag är lite rörd. Din moster är säkert glad på den andra sidan att du skrivit en vers till henne. Va skönt att din tumme läks som den ska och det är ju bra att läkaren kollar din tumme då och då så du inte skulle få någon infektion eller ngt. Ha en skön helg och vi får hoppas på bättre väder fre-sön! Goooo kraaam

2010-05-13 @ 13:42:51
Postat av: Anonym

åååhh herregud nu igen! Jag skrattar åt mig själv, himmel! Gissa vem det är som skrev nyss hiha!!! Johanna Fridsäll Naturligtvis!

2010-05-13 @ 13:44:49
Postat av: Rosi

Jätte fin vers.. jag tårar i ögon. kram om dej..



jätte skönt att din tumme läks. bättringsväg.. jätte skönt. många kram och ha så skön långhelg.. :-)

2010-05-13 @ 15:33:17
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Rosi

He he ja jag är som hamster. jag spara de gamla saker.. men inte de nya saker hehe.. ni kolla film om hamster. så tänker på mej. hehe..

ja jag börja trött på de nymode möbler osv.. tycker det är typ lite stel och kall.. så börja jag måla gamla saker osv så känner mera mjuk osv.. förstår du vad jag menar?? . ha så skön kväll. kram

2010-05-13 @ 19:39:27
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Linda E

Din moster uppskattar versen säkert jättemycket. Den var fin. Skönt att din tumme håller på att läka bra nu. Det tar tid. kram

2010-05-17 @ 21:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0