Morsdag idag! Bild på min tummen...

Vill gratta till alla som är MAMMOR!:)

I Sverige firades mors dag första gången 1919 på initiativ av Cecilia Bååt-Holmberg. Det var dock först många decennier senare som dagen uppmärksammades i större omfattning. Personer födda på tidigt nittonhundratal och deras barn firade inte dagen i någon större omfattning. Många hade uppfattningen att dagen endast tillkommit av kommersiella skäl för att handlarna skulle få sälja mera.

Mors dag firas i de flesta västerländska länder men på olika datum: I Spanien är morsdag första söndagen i maj. USA, Danmark, Tyskland och Finland andra söndagen i maj, i Storbritannien och Irland fjärde söndagen i fastan (dvs tre veckor före påsk), Norge andra söndagen i februari, i Sverige sista söndagen i maj. I Argentina tredje söndagen i oktober. Att Sverige firar två veckor senare än USA är troligtvis beroende på att våren är längre kommen då och chansen att plocka färska blommor är större.

Presenterna från flickorna fick jag iförskott igår. Eftersom de är hos min mamma nu o är där i en vecka.
                 

Blev jätteglad över de grejorna som jag kan jobba med trämöblerna sen. :) Första mål är att slipa köksstolarna som jag inte gjort än...blir spännande. har inte tänkt på att det fanns olika former av att slipa med och så förstår jag att Martin grejat detta. :)

Fick nämligen en slipmaskin också av familjen då jag hade namnsdag för några veckor sen, hade ju inte önskat en sån och inte hade jag behövt  något få på namnsdagen för det räckte med få kramar av dem. :) Så den ligger nu tillsammans med dem i en verktygslådan. Bra Va!

min mage är mycket bättre och känner mig fullfrisk på dagen. Körde flickorna till Karlskoga och mötte mormor o Enar och fikat lite tillsammans, sen passade jag på åka till loppis i karlskoga har alltid åkt förbi många gånger men inte varit inne då igår ÄNTLIGEN ...fyndade en husvagnsplastmatta bara en hundring!!Bra till husvagn om vi inte vill ha förtält. Den var fräsch och fin som man kan köpa i affären.
Det fanns en del ojoj fina saker.. måste dit en dag igen o ta det lugnt o kolla!

Igår skickade M spontant till mig o frågade om jag ville följa med till å5. Mmm...ville fundera först till att äta middag o känner mig helt slut pga lite mat o försiktigt att bygga upp för magens skull.
Sen bestämde jag mig inte att gå ut då höll jag på att skriva i sms, sen erbjöd Martin att han kunde köra mmmm då kastade jag detta smset till utkorgen och skrev ett nytt sms och sa ja jag kommer med och är bara en stund där, fixade mig snabbt.
Då kom jag dit men fick träffa flera som inte jag räknade med och de blev också snopna att jag är ute hihi ja jag ångrade inte så det var tur att jag ändrade mig att gå ut så kvällen igår var lyckad och pi trevlig att träffa folk.
Tack M för sällskapet!!

Bilderna nu på min dagens tumme!
Den blir så illröd när jag rör på mig eller är uppvarvad. När jag är ute o fryser blir den lila o blå, ingen trevlig syn!
känner faktiskt irriterad på den och vill att den ska vara samma hela huden, men herrgud hur ska jag stå ut med det att se tummen varje dag i den färgen som säger något!
                            

Nåja...

Puss på Amanda och Olivia! Vi ses om en vecka, kommer ändå att sakna er varje dag....tills vi ses igen!

                                  


Kommentarer
Postat av: Fia

Kul att du var ute igår kväll. hade tänkt göra det, men sen blev det en mysig kväll med Sofia L & Kia, så jag hade trevligt igår iaf. :)



Bra present du fick! Ska bli spännande och se sen om du visar upp bilder på vad du har förändrat. :)



Tummen ser ju bra ut, inte så illa, hoppas den läker fint under sommaren. Skönt o slippa blåsan nu. kram!!

2010-05-30 @ 18:23:49
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Skönt det är bättre med dej och det är kul du kom ut träffa folk och det är alltid trevligt... Jaa men skönt att din tumme såg bättre ut ändå... håller mde fia hoppas de blir fin till sommar.. kraaam

2010-06-01 @ 07:07:59
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Rebecca

hejhej!Det va ett tag sen jag läste din blogg sist!Kul att läsa hela vad du/ni gjort under tiden:) Jo din tumme verkar inte såå vansinnigt hemskt ut,,det e ju på väg att läka sig. Nu har du börjat samla antika/ gamla grejer hem till er ..kul!Jag ösnkar mig att åka ut på landet så ofta där kan man besöka olika loppis.Här i sthlm e extremt svårt att hitta ngt vettiga gamla saker, utan onödiga eller skräpa saker, typ.Krya på din tumme i fortsättningen!Krampuss

2010-06-01 @ 10:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0