Ack söndag!

Skönt det är söndag, synd det är inte evigheter.. :)

Har haft en skön o soft helg verkligen. Imorgon är det ny dag för att jobba o nämligen sista veckan för mig,spännande att se fram emot nya jobbet måndagen den 29 nov. Nu känns det ju bra att kunna tala om för eleverna för att de ska vara beredda på det och få fråga mig om olika saker eller att vi får en bra avrundning diskussion till slut, hade ju hållit det här så länge och inte kunnat berätta vem som helst, utan några men nu blir det bra. Ska också berätta för mina barn denna veckan så de vet. Kan inte berätta så långt tidigt för att man vill vara säker på helt o hållet.

I fredags trodde jag de ville ha ostbågar med chips men det blev bara grönssaker och dipp. Verkligen god och de njöt hela tiden och Amanda kände sig stolt och sa att de är nyttigaste godiset som finns. :)

Igår var vi på bion o såg på Sammys Äventyr och det var en mysig och söt film!
Filmen med svenskt tal o mig gjorde det inget bara att jag kunde slappna av o titta på teckningen och om barnen är nöjd då är jag nöjd.
Olivia blev rastlös på slutet, det förstod jag och hon flyttade tre eller fyra gånger till nya platser, som tur att Sammys äventyr premilinär var länge sen så att det är mindre folk som tittar så att Olivia kunde flytta på sig. Tänk om att det varit fullt med folk, stackars Olivia hur ska hon klara med tålamodet. :)

Tjejerna börjar gilla läsa lite mer.Vi hittade en massa tunnböcker,som är lättlästa och korta meningar med enkla ord, Olivia blev så ivrigt och började läsa, hon kunde läsa för ord o ord. Några var svåra men var tillsammans med henne o läste, Amanda läste en del också.Det kändes så roligt att läsa tillsammans med dem.

Det blev mest städning idag, plockade en massa saker undan för att det kommer några elever och ska måla på övervåningens tak och det har inte blivit klar sen förra året så det bör nu ordnas, även vid trappan är det två olika vitfärg på väggarna så det blir en hel i samma färg. Det blir bra till slut att det blir färdigt!

Väggen med entredörr har nu tapstering med mönster på, det var missförstånd med tapsetering just på den väggen som de byggarna gjorde innan vi flyttade in men vi ville inte bråka om det. Så nu kan de måla på de mönstrade så det blir vitt blir det rätt o bra färg utan att se oroligheter med trappans tak som är trädtapet.

Nästa helg ska flickorna vara hos Farfar o Farmor, Martin planerade in det för Martin har öppet hus på Tullängsskolan nu på lör och jag har loppis med några kompisar.

Tänk er att det är snart att ta fram adventljusstake o julstjärna nästa helg när det är första advent! :) Men vi har sett några nu som är redan framme vid fönstrena i helgen.

Ha en bra vecka med er alla gott folks!!

Kramen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va sött med grönsakerna som bästa godiset! ;) Kul att barnen börjat läsa och nyfikna på böckerna! :) Skönt med vitt i hallen. Det måste ha varit mysigt med barnen och titta på fina och söta figurerna i filmen Sammys äventyr. Tänk dig att vi inte hade haft möjlighet som liten att titta på sådana filmerna på bion! Jag har i af inte nåt minne om jag tittade på tecknade filmer på bion när jag var barn. mmmm Stämmer det? Är glad för din skull att du ser fram emot det nya jobbet och jag önskar dig lycka till! Puss Johanna F

2010-11-22 @ 15:38:53
Postat av: Fia

spännande med nytt jobb! Du kommer trivas bra!

nyttigt med grönsaksdipp, får testa och se om mina pojkar vill ha det till fredag, men tror knappast det. haha..

mysigt med 1.a advent nu till helgen, ska ta fram lite julsaker nu till helgen. Tur att jag är ledig, så att jag har tid med det :) kramm!

2010-11-22 @ 21:38:40
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja sant och passa på att njuta av jul för det är så kort :).

Vad kul med ny jobb, önskar dig lycka till :).

Kram

2010-11-23 @ 12:27:08
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej!

Det var bara tandsten som hon hade längst in i munnen som luktade. Måste borsta bättre, sen var hon lite röd i halsen (tonsillerna) får kolla upp det lite och se om hon är pigg och äter som vanligt. Det gör hon.. :) Får ta och borsta hennes tänder :)



kramm!

2010-11-23 @ 13:37:21
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Tove

Loppis? Vart, vart vart?



Du vet, jag är "pi" loppisberoende!

2010-11-23 @ 21:40:18
URL: http://regnavdagar.blogspot.com
Postat av: Cia

Roligt att du går runt och handlar på loppisar och second handaffärer.

Barnens farmor har frågat oss vad barnen önskar sig i julklappar. Då sa Vera att hon ville ha en docksäng. Jag sa till farmor att hon kan gå på loppis och handla. Hon tycker det är smart. För barnen växer och kanske blir trötta på leksaker. Lilla Svea älskar böcker. Men ibland brukar hon riva ner. Då är det bra med böcker från loppis. Man behöver inte vara rädd om böckerna.

Många bra spel och fina barnkläder från loppis också.



Roligt se foto på era flickor, speciellt på deras långa hår. ;-) Spännande att följa med deras utveckling och intressen (skriv- och läsning).

Gör de något på fritids? (fritidsaktviteter? eller är det bara simning, om de fortfarande simmar?)



Kramar



2010-11-24 @ 14:07:06
Postat av: Cia

Hej igen! Jag kom på att jag glömde skriva tillägg i förra hälsningen. Läste din blogg om att du har ett syprojekt. Det ska bli spännande att få se vad du har för idén. ;-) Vi håller också på att sy. Det får ni se när ni får julkort av oss, om det blir lyckat. L ska fota, så får vi se om något kort blir bra. ;-)



Ha det gött!

2010-11-24 @ 18:32:50
Postat av: cina

Cia: Vad spännande! Se på ert, ojoj julkort.. himmel!! måste göra det också men vill ha barnen alla samlad så hinner jag fota det!:) Kram Ses nästa helg!:)

2010-11-25 @ 13:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0