Dagarna bara går...Jag väntar....:)

                               

Det var ett tag sen jag bloggade.. Det har varit en riktigt bloggtorka på ett bra lång tid.Men nu är det ljusare för mig och det har varit ganska hängigt för min del sen i somras, egentligen före sommarlovet men som tur jag klarar med att kunna hantera som vanligt och inte visa förrän nu kunde jag berätta öppet om det.

Jag som har inte berättat om medicinen Aerius som är blåa tabletter kan jag nu tala om att ni som undrar över men jag blev överraskad att jag träffade en tjej på Barnhalloween i lördags och nämnde att hon också använder dessa tabletter som jag har, fast det inte funkade för henne..mmm. Intressant det blev en bra diskussion om detta för jag trodde det skulle fungera på alla men icke...Det är upp till varje person och däremot vilken djur det är och vilken ras och hur mycket tåliga vi kan ta emot som är känsliga.
Dessa tabletter måste jag ju äta varje dag och det har fungerat nu helt enkelt för mig nu att kunna ha katten hos oss. :) Vet inte om det är mentalt och se hur längre fram om det håller samma för mig eller förändrar det något som inte håller längre. Man vet aldrig men Baloo ska vara utekatt sen och vi har inte bestämt när vi ska skicka ut honom för att träna upp, en kollega till mig på jobbet har en katt, som är bror till Baloo, ska släppa ut på våren. Vi funderar på det också kanske, eller prova lite när snön har kommit då kan vi gå ut med honom i koppeln.



Baloo är helt enkelt underbar och han är så älskad av oss i hela familjen. Är glad att han kom hem till oss. Han är en del blandad av norskt skogskatt och bondkatt, han har en del som är så håriga, blandade svart o brunt. Väldigt goo och rätt livlig när han vill leka.  Bilden i mitten är Olivias fötter, han busar och kräfsar på dem och biter mjukt när tårna rör sig.
På kvällarna älskar han vara med någon så somnar han ofta med Amanda och gnuggar med tänderna och gosar.
Han tycker om att komma upp till vattendroppar vid kranen och försöka fånga droppar och dricker samtidigt. Även han är där vid duschen och tittar runt och ligger bredvid vattnet...
Han hoppar gärna in i tvättmaskinen när luckan är öppen och då är han så nyfiken. Han tycker det är rolig att klättra upp i torkhängaren, när vi ska hänga kläderna där inne då hoppar han in o klättrar upp och snurrar ner och hamnar till nästa tvättställning, det finns många trådar där. Jag trodde han skulle göra sig illa men han klarade hitills.. dvs katter har nio liv kan man säga :)


Några veckor sen var jag o tjejerna på stan, vi fikade med en vänninan i Mummeln sen passade jag och tjejerna på att åka till en massa butikerna och titta. De njöt och tyckte det var roligt att vara med mig. Tur de var snälla. Det kan ju hända att man blir gnällig eller uttråkad etc..hi men se hur nästa gång.. Det har ju varit två och tre gånger nu de följt mig till stan ex halloween kläder, och marieberg. Vi var inne i leksaksaffären där Nalle Puh stod, Olivia stod bredvid och såg belåten ut. Så stor han är tänkte jag när jag ser Olivia är liten :) Sen var vi inne i mattbutiken, det såg roligt ut när de tjejerna låg på mattan, varför inte ta bild på den också för hade kameran med mig som jag eg brukade inte ta med.

Trofast fr Ikea målades till vit, Olivia var liten då hon lekte med en pennan o målade på den som syns på bilden. Tänkte sälja men vi behöll den och målade vitt så vi hade alla plastlådor som e också vitt, bra förvarning och uppdelade för hela familjens utekläder bl.a mössor o vantar etc. Står nu i hallen. Det har blivit mycket målning den tiden, pallen målades, avlastbord målades noga omigen.

Olivia ville bli fotad med nappen hon hittade den när den var i min ficka just en träningsbyxa jag inte använt på jättelänge och jag tyckte jag hade något i fickan ojoj det var nappen och lypsyl. DÅ måste jag ha använt den sist när Olivia använde nappen den tiden. Hon slutade nog för två år sen.. Hon ville så gärna prova den så jag sade nej nej men kunde inte tvinga henne och vi fick se i allafall att hon hade nappen och hon tyckte det var så roligt. Hon saknade inte nappen som tur och slängde den efteråt.


   Den söta hjärtat hittade jag hos entre, Köpte också en vitt men den är inne i tv rummet, tänkte blir för mycket vitt så tennhjärtat blev bra så den syns mer på vita dörren, som är bakgrunden. Man kan hänga olika där t.ex hade höstlöv, sen tänkte jag något annat..t.ex barr eller ngt..
Ser lite trevligt, men snart kommer julkransen på dörren som jag längtar mer. Älskar jul!! kommer att inreda en massa julsaker här hemma :)

Ja varför jag skrev från början att det känns ljusare för mig nu, jag är så lyckligt och åter lyckligt nu...

Ja egentligen är det inte så stort men men det betyder mig mycket mycket just nu!

Har bytt jobb och ska börja jobba på ett annat jobb den 1 dec. :) Allt kändes så bra o det känns förjävligt.. kampen är över nu. Jag fick faktiskt ett nej i våras för många olika orsaker och att det är självklart jag förstår det är svår tid nu idag med att det är inte lätt för organisationen men för att kunna inse personaler hur de mår och vill utveckla, det är en väldig lång historia kommer jag inte att berätta allt just nu, en annan gång när jag känner för. Det kändes ändå något sätt att naveln ska klippas av när jag jobbat på Birgittaskolan i  ca10 år, men en annan ny perspektiv och nya utmaningar vill jag ha just nu!


Ha det gott med er!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Fia

hej! Tack för middagen i torsdags, er katt Baloo var jättesööööt! Han såg ut vara social, en modig katt också. :)

Kul och träffa er 2 ggr under en vecka, inte ofta man får möjligheten, haha.

Skönt att du vann och fick byta jobb, hoppas du trivs bättre och det gör du nog! :)



Härligt med jul! fin hjärtkrans du hittade. Hoppas vi ses snart igen. kramkramm!

2010-11-08 @ 08:01:57
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Rosi

den tablett Arius har jag hemma.. den hjälper inte heller för mej.. du har verkligt tur att den hjälper dej.. jätte söt katt..

jag har några saker som jag SKA måla. men måste vänta tills zandra är färdig med soffa.. hon har inte ENS BÖRJA måla. suck.. dagar bara går och går och vänta å vänta.. hon har så full upp. jag har erbjuder att jag kan hjälpa å måla. men tjii icke. hon vill måla själv sin egen soffa.. oki.. hehe.. kram

2010-11-08 @ 08:26:11
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Sofia

åååh ska du byta jobb? varför o var ska du jobba istället? blir tråkigt att ha inte dig som kollega i vår när jag kommer tillbaka :( men om det känns bra för dig så är det ju bra! :) kram!

2010-11-08 @ 12:06:15
URL: http://sosia.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej! Baloo ser ut att vara en cool katt precis som han på Mowgli och Baloo "farsan" ;) Det var inte en liten Nalle Puh!!! Hihi minns samma med min dotter Therese när hon ville att jag skulle ta ett kort med napp på fast hon hade slutat ett antal år då. Ser där har du bytt jobb, till vad? Ha det så bra! Kramiz

2010-11-08 @ 20:01:32
Postat av: cina

sofia: jaa.. jag tänkte komma in i din blogg men öhh glömde bort första ..men andra vet jag lösenordet hi.men jag har nog antecknat någonstans i almanackan annars får du skicka nytt i min hotmail.:) Ja det är bara halv år jag försvinner, är du tillbaka i vår eller nästa höst efter mammaledigheten?Kram :)

2010-11-08 @ 21:52:22
Postat av: Tove

Jag började just fundera på om du slutat blogga...men så kom det ett nytt inlägg.

Er katt är jättefin! Jag kan bara ha djur som bor ute, jag är för mycket allergisk för att några tabletter ska hjälpa. Men ute går bra.

Nytt jobb låter också bra. Jag byter jobb hela tiden, nästan varje år även om jag trivs, är SÅ rastlös. Man får ny energi av att byta jobb tycker jag.

2010-11-08 @ 21:57:08
URL: http://regnavdagar.blogspot.com
Postat av: Åsa

Längesen jag kom in hit och kolla din blogg för den var tyst så jag kan tänka mig du har fullfart . Nu förstår jag bättre:) Jaa hoppas tablett hjälpa dej och hoppas alla är i ordning och blir bra sen ska du se ..många varm varm KrAM

2010-11-09 @ 05:43:19
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Tine

Härligt med nytt jobb! Precis vad du behöver!! Var? Kraamm!!! Kommer te Bsk imorrn då jag lämnar E till tspundervisningen ;) Kram!

2010-11-09 @ 12:48:52
Postat av: Danskan

Oh, söt katt ni har. Lustigt, samma namn som Urban hade sin egen hund förut. Men roligt att ha minne av namnet verkligen. Har redan berättat för honom om det. Blev förvånad på det. Hi!

Hoppas vi ses en bra dag igen! Kramar "Danskan"

2010-11-09 @ 15:46:03
URL: http://danskanblogg.blogspot.com
Postat av: Fia

Smoothie är så god! Man kan göra olika smaker, mumms! :) Kramkram

2010-11-12 @ 23:10:37
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0