Fått se mini Lucas o farsdag idag :)


Ville bara ta den bilden med det senaste fr Halloween Olivia klädde ut sig till en kalas. Den skulle jag vilja se igen när vi var på barnhalloween som föräldrasektionen ordnat men hon ville inte bli målad....mmm.. det är ju jag som vill inte hon hihi..

Under Höstlovet var jag på nya jobbet i tre dagar, besökte begravningen, hämtade flickorna o träffade min mamma o Enar, sen besökte min pappa på Stroke avdelningen på Karlstads sjukhuset etc..

Under höstlovet var flickorna hos mormor, tillbringade egen tid några dagar samt var jag på nya jobbet och deltog i en massa information och möten ev se hur de jobbar och vad de har för material, tog tjänstledig från bsk de tre dagar, känns väldigt bra att bara fokusera på det och på mig själv när flickorna är hos mormor. Då kan man landa på fötterna på ett bra sätt och är redo att börja jobba måndagen den 29 nov.
Jag o Martin passade på att besöka min farfar o farmors grav, det betyder mycket att komma dit. Även de inte valt aska vill jag gärna komma dit ändå. Tände ljus o stod o tänkte.. Bredvid farfar o farmors grav är det min pappas mormor o morfar. Asta och August dvs mormor o morfar, alltså min farmors föräldrar. 1888 var han född och dog något 1930...mmm... det intressanta att se siffran på årtalet på tanke att det är så många år sen... att de levt på 1800 talet, har jag ju lite svårt att förstå, man vill ju få förverkliga o se inne i 1800 talet någon gång.

Samtidigt hämtade vi tjejerna på mc donalds, vi åt där tillsammans vi o mormor o Enar. Enar ska opereras sin högra ögat. Mormor är ganska orolig att han kommer att bli blind på ena ögat...operationen har skett i måndags och han hade väldigt ont och det är ömt, medicinerna hjälpte inte så taxin ska skjuta Enar tillbaka till sjukhuset för att granska mer o få rätt medicin..Mmm...

Där efter var det en ganska jobbig känsla att få se min pappa. Vi åkte in till Karlstads sjukhuset Stroke Avdelning nära BB avd...Där fick jag ju se efter 37 år att jag föddes där på BB...Man anade inte att jag får själv se och hade inte tänkt hur det skulle se ut.. Jaså är det där och nära pappas stroke avdelning. Min tanke är att man ser där nyfödd och sen åter tillbaka när vid en annan avdelning är det som att ta hand om de gamlingar etc..

Men jag tog illamods att komma in strokeavdelning, var redan blöt i ögonen men visade det inte, åkte upp hissen sen fick vi se att besöktiden var egentligen fr kl 15-17, klockan var ju 13.30.Men Systern öppnade o frågade så berättade vi att vi är från Örebro o skulle träffa barnens morfar Lars Andersson, då visde hon oss vägen dit. Sen fick vi komma in där pappa/morfar tittade på oss o tittade länge på flickorna, de kom fram o kramade honom. Det kändes härligt och jag höll mina tårarna för att inte rinna ur. Morfar pratade egen stund med flickorna sen fick vi kämpa honom komma ur sängen för att gå med rullatorn till tv rummet för att fika o prata om allt.. Han går ju ser jag...skönt tänkte jag....sen pratade vi lite som är bra för oss att veta att pappa vill ha aska.. han tycker det är synd om oss att åka till skoghall o tänka på begravningen.. Han vill bli till aska om det händer honom något. Jag har också sagt att jag och Martin vill också bli till aska om det händer oss något. Så kan man åka till en stor kyrka nära Mega o Volvo o tända ljus där platsen är väldigt speciellt o vackert, har ju inte varit där men hört andra berättat och sett i NA tidningen.
Innan vi skildes oss så gick Martin o flickorna iväg först o jag var ensam med pappa, vi hade egen tid och det var jobbigt så vi kramade hårt. Fick tårar och lät det rinna ut när jag gick i korridoren och lämnade honom i sitt rum.

Men det ska gå bra och tänka positivt hemåt...

Efter höstlovet hade jag utvecklingssamtal på dagis om Olivia, det spar jag under veckan för det är nu lite för långt här nu :)
Däremot brukar jag gå på sykurs, himla roligt!! varannan vecka där kan man umgås och sy...Hade några projekt o ska berätta sen :)


Några bilder vill vi bjuda på vår älskade Baloo.. mys, bus o go o äter o sover gott...Amanda älskar Baloo säger alltid att han är det finaste vi har, och att han är helt rätt att vara hos oss.



Det var så vackert med snöväder, längtade då till jul! tog bilder då det var mycket snö o blött var det också o nu idag är det inte så mycket snö kvar...:/


                                                         
Fyndade på Rödakorset i fredags :)
 

Julsaker var framme, ojoj va fina...så blev jag förtjust i en förkläde som passade till julmat och baklagningen, där texten på förkläde är olika språk samband är det GOD JUL, MERRY CHRISTMAS etc... fyndade bara för 40kr. sen två st förkläde till tjejerna som passar helt perfekt till leralek eller målning, ev bakning..rött färg till jul...sen hittade jag en söt tunika med mycket glitterstjärnorna som såg inget slitna.. Den kanske kan Amanda ha, hon hade provat ööhh lite för stor men antingen blir det nästa år hon kan ha..:)
            

Hälsade på familjen Sundström/Dimentova fre e.m.
Det var så kul att få se lille Lucas....ojoj  bara 6 dagar gammal så söt och tänkte jag att han är färdig ute från Tanjas mage.
Världens stoltaste storebror Casper visade upp sin lillebror Lucas. Olivia ville så gärna bära honom men då ville Casper först bära sen är det Olivias tur, bra att Olivia respekterade och väntade ivrigt att få bära Lucas.





Olivia tyckte det var spännande och rolig, förstår man ju att det är inte en docka utan en riktig bebis. Hon var mer närvarande med Lucas och Casper ropade och sade kom och kom igen. för att leka eller se på tv.... Hon föredrog gärna se Lucas. Sött.. Hon luktade på honom flera gånger .... Den tredje bilden diskuterade vi hur många små fingrar han har, så Casper räknade och Olivia lyssnade...


Mamman och andra sonen! Hon ser så belåten och är verkligen lycklig tvåbarnsmamma nu.:) sen fick jag prova bära Lucas... var verkligen spänd och tänkte det var länge sen jag bar ..och tänkte hur då när jag fick mina händerna hos Lucas kändes allt som var förut när jag hade bebis, det blev mjukt och att jag hittade det mönstret som man bär bebis.  Eg kallade jag bara mini Lucas i början för Martin har en son äldre Lukas men det är ingen stor skillnad när det gäller bokstaven Lucas o Lukas. :) Men kommer att skriva Lucas i fortsättningen..bara nu denna gången..


Lördagen försvann tiden snabbt, passade på att hälsa på en vän i Lundby med Olivia för vi inställde förra helg då det inte passade för de barnen att leka men igår passade vi på o hälsade på dem och lånade ut en del babykläder till deras tredje söta tjejen..Fikade o snakkade ..tiden var för kort, önskade stanna länge men vi hade annat att göra efteråt och vi var bjuden till ÖDSS avslutningsmiddan hos Stalllyktan.. De var väldigt trevligt!! Roligt att umgås med de folk som man ofta hejar...Men en go vän som finns med i ses man ju ofta på jobbet, alltid lika rolig att träffa henne.

Söndagen 14 november: Farsdag!

Vi firade Martin e.m med presenter och blomman.. vi lagade god mat och det var kött med pommes och sås...
Martin fick en mössa, sen fick han saker tillhörande brasan och trisslotto. Lukas skulle vara med på bilden men han var så upptagen med sin kompis som kom på besök, han hann bara vara med och ge presenter sen gick han upp :)









Efter det drog vi till simskolan, nästa vecka är det klädsimskolan, kul då är det samtidigt den veckan man blir automatiskt anmält till för våren, däremot har man 10 dagar på sig för att betala då är det bindandet till vår-11

NU är det kväll igen, skönt att jag fått lite tid att blogga..sen ska jag göra lite annat innan läggdags.

Det ser ju bra ut att man kan blogga veckan för veckan..Förut bloggade jag två-tre gånger i veckan...öh..

Kramen!!

Kommentarer
Postat av: Anna Sofia

Å, söt bild på Tanjas baby. Casper liknar henne mer än Jocke, kul bild på Martin där han fick mössa påsatt. Jag skrattade för det är så sött!

Det med din pappa, kan jag förstå att det är jobbigt. Man blir inte precis yngre också. Skickar en kram.

Kram!

2010-11-15 @ 19:14:21
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Åsa

Vill bara skicka massa massa kram till dej jag kan tänka det är tuff med att besöka farsan och allting .. Jag skulle känner sm dig .. TUNGT men jag imoperad du är så stark och gjort din gemonföra allting.. du har så fin vännen och familjen som står och stöd runt dig!!! Jaa så kul att jocke fick en pojke igen så söt. .glömt hur liten den blev :) Mm söta av barnen som gav tills sin världen bäst Pappa i farsdag..

KRAAM im assa

2010-11-17 @ 06:47:34
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Cia

Var det inte Amanda som var utklädd till häxa? Det stod att det var Olivia. De kan vara lika varandra ibland, på vissa kort. Du har en underbar familj.

Å, vad söt Lucas (Caspers lillebror) är.

Ta hand om dig, familjen och dina föräldrar. Roligt läsa om vad dina släktingar heter. Asta och August passar utmärkt till ett par eller syskon kanske ;-)



Kram!

2010-11-18 @ 18:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0