Sista arbetsdag ifredags...

Och imorgon börjar jag på nya jobbet, det ska bli spännande! Tittade lite på min nya schema och tänker lite på de olika planeringar som jag redan planerat under höstlovet tillsammans med Tanja, innan hon födde sin Lucas.

Jag måste komma ihåg att jag åker inte till Birgittaskolan imorgon förutom jag ska till Felingsbro Folkhögskola som är mittemot Atlas Copo och samma väg till Gustaviksbadet och däremot nära till min mans jobb på Tullängsskolan.

Mmmm jag börjar tänka på olika saker, vad som kommer att hända de kommande dagarna under veckan men de viktiga är att jag ska lära känna mina nya elever.

Jag kommer att berätta vad som är skillnaden eftersom jag kände att jag äntligen fått byta ett jobb. Jag förstår samtidigt på organisationens sätt däremot min chef pratade om olika saker att man inte kan få självklart tjänstledig, jag bemannade att jag ville så gärna och lämnade en massa argumenter för att kunna få chefs beviljandets att jag fick tjänstledig. Puh.. Egentligen skulle jag ta tjänsten från 1 nov, men de tyckte det blir för stressig och att de behöver mer tid för att annonsera, rektrytera och intervjun etc.. Som tur erbjöd Felingsbro att jag fick börja den 1 dec om inte jag skulle få ta tjänstledig den 1 nov. Min tanke om de inte hade nämnt den 1 dec undrade jag om det varit svårare men jag skulle må tro att de skulle säga att det ändå gikc bra.
Chefen på Bsk frågade om vad de sa om jag  börjar den 1 dec, då svarade jag ja, de sade att 1 dec gick också bra om jag inte fick tjänstledig den 1 nov.

Personer jag mött på Bsk tycker det är självklart att jag eller personer som har jobbat lång tid behöver utveckla. Någon som har kanske jobbat inom ett ämnet i fyra år sen bytt till ett annat ämne i några år och sen annat områden. Det är ju roligare som man märks att man utvecklar inom detta olika uppgifterna. För mig måste jag bara säga att jag har hållit på i det samma ämnet i lång tid, men fått träffa många elever i olika åldrar och personligheter etc. Men jag har velat också jobba i klassen dvs paraellt i både svenska o tsp.
Jag minns att en biträdande chef har frågat om jag ville jobba inom sy slöjdområden, jag ville det men samtidigt var jag ärlig att jag inte är bra på alla namn på grejorna och är inte riktigt expert på sy men jag älskar att sy det handlar om att jag försöker kämpa och löser på detta olika sätt inte att undervisa eleverna. Det blev inget av så jag var kvar inom i tspområden. :)

I helgen har jag haft bra och roligt! Igår var jag på loppis, med två vänner och en boende tjej hos mig hjälpte mig också o tyckte det var roligt att vara med eftersom hon aldrig varit med om det, hon tyckte det var en otroligt upplevelse att de många invandrare prutar med priserna trots hon själv är en invandrare men hon upplever inte som de som gör det. Men min man sa bra sak om när vi reser utomlands och vi ser sakerna som vi gärna prutar också när vi inte är bättre själv... :) men men nåja..Men förvånadsvärt blev det en bra försäljning för en massa bra saker, som såldes bort. Då kan man inhandla nya  julklappar i år.:)

Sen var vi till Marieberg jag och inneboendetjej.. egentligen behöver jag inte säga inneboende tjej.. hon heter Sinawbar,  hon var kvar den helgen hos oss så passade jag på att ta med henne till Marieberg där hon aldrig varit. Vi tittade hos en massa butiker och det var trevligt.

Mina älsklingar Amanda och Olivia är hos Farfar o Farmor sen i torsdags och kommer hem imorgon, blir kul att se dem, har saknat dem!:)

Har pysslat en del fram ljusadventstakar och stjärnor även julgardiner, känner mig verkligen harmoni...men senare tänker vi ta fram julsaker sånt tomtar etc.. Blir kul!

Ha det gott med er folk för en kommande ny vecka!

kram


Kommentarer
Postat av: Tove

Man måste få byta jobb ibland för att utvecklas!! Jag byter ofta och vill byta nu igen. Helst vill jag jobba på Tullängsskolan faktiskt, men de har inte haft några bra tjänster ute i höst. Men annars vart som helst..bara det är med Autism.

Du är lärare i ämnet teckenspråk alltså? Då är det dig jag ska anfalla med frågor nu när min kurs är slut.. jag kommer på nya saker hela tiden.

2010-11-28 @ 21:46:50
URL: http://regnavdagar.blogspot.com
Postat av: Fia

Spännande med nytt jobb! Hoppas du trivs bra! ;) ska bli kul sen och få höra hur det har gått.



Hoppas ni hade en mysig 1.a advent i snöstormen idag. Det hade vi.



Krammm!

2010-11-28 @ 21:57:42
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis till nya jobbet!

Hoppas du trivs bra där.



Hörs och ses snart igen! Kramar! :-P

2010-11-29 @ 15:16:41
URL: http://danskanblogg.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Hejhej!Först å främst vill jag gratta till det nya jobbet!!Vad spännande! Har du tröttnat på att jobba med barnen?Lixom jag ;)Vi måste höras snart igen!Kram

2010-11-29 @ 21:29:54
Postat av: Fia

du har blivit utmanad av mig, kolla min blogg kram!

2010-11-29 @ 23:01:15
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0