Katten Baloo...

Jahipp...Fredag igen. men hääärlig en fredag faktiskt!
..vad ska man säga något för att skriva ner...:) Segt med blogg men visst allt annat är oväntat som har varit mycket och det lär nog bli hela tiden..

Min pappa är det bättre nu och han får mer hjälp och har hört ifrån mamma att allt är sig likt men bara att han får mer hjälp det han inte klarar på samma sätt som tidigare.

Tack mamma! Det har varit enorm tacksam att du varit här o hjälpt en hel del. Du har hunnit dammsugat väldigt noga på de specialla platser jag inte tänkt på hihi, dammat bort de onödiga platser, sytt de håliga plagget, busat o lekt med barnbarnen, bakat.

Idag är det 1 okt...tänk att vi är inne i oktober månad..När jag tänker tillbaka att det har varit så varm o skön i junimånad och att jag varit sjukskriven innan sommarlovet kom. Otroligt att tiden går så fort.

Ja bilderna kommer som säger mycket!

Välkommen älskade katt Baloo till vår familj, en myspys svartis katt som kom hem till oss för en månad sen!



Vi fick honom genom av vår vän i Hällabrottet. Meningen var så att de hade två kattungar en grå och en svart ( på bilden) och de har en större katt. Det visade sig att stora katten inte trivdes med två små vilda kattungar så de tyckte det räckte med en kattunge och de kom på oss för att jag hade pratat om något djur som vi kan ha hund eller katt men hade inte tänkt att det skulle vara så snart.

Däremot vet ni flesta att jag är ju allergi och är allergi mot massor...
När hon frågade om vi ville ha svarta katten hette då Theo...
Jag skulle ta upp med familjen först och pratade om det.
Sen tog jag kontakt med läkaren och frågade om det fanns medicin mot allergi och jag fick faktiskt ett namn på medicinen genom arbetskollegan på jobbet som älskar katter och kunde inte ha de förrän hon löste med att ha fått medicinen och sen funkade det bra. Det var därför jag fick tipset och jag gjorde likadant och vilken ENORM skillnad måste jag säga!
Läkaren har varnat också om att jag inte skulle fungera med medicinen och att jag ändå är allergi då är det inte så bra att jag skulle ha katten för barnens skull eller så. Det var jag medveten om men men vilket trolleri tänkte jag! när jag åt varje dag tablett förändrades efter en vecka.
Jag kunde kela och pussa och krama katten utan att vara försiktigt, själv brukar jag bara klappa och inte vara i närheten och måste tvätta händerna direkt men det är inte så nu idag. Märkligt!!
Var så lycklig för jag älskar också katter och har haft en del katter i mitt liv. Bättre sent än aldrig tänker jag.

Jag minns jag tog hand om två katter som inte kunde behållas trots jag är allergi och ville hjälpa.

En svart vit katt minns jag fick av Christel Fernström många år sen när jag gick i gymnasiet, men minns inte riktigt varför hon inte kunde ha katten...då tog jag med den till Stora Mellösa och katten trivdes bra hos oss ( glömt namn hrm ) för vi hade skogen intill men sen var jag tvungen att flytta till en liten lägenhet i stan så katten blev kvar och de familjen Olsen accepterade och ville ha katten, Som tur det var för de gillade katten ändå

Sen var det en annan katt orange vit som hette Rambo, den fick jag av Emelie som nu bor i Göteborg. Hon var allergi och så tog jag hand om honom o vi hade så fin relation och han var som en hund för mig.:)Tog med till Leksand och hade honom när jag delade lägenhet med Ciia och Linda S...:) Som tur att de tyckte det var ok med katten...
En lång tid senare var jag ganska mycket borta och rest en hel del och kände inte bra att Rambo var ensam ofta så jag tänkte på en som var rullstolbunden och kände sig ibland ensam och då uppkattade jag henne att få min katt för att få sällskap och kela med. Hon blev jätteglad över det. Rambo var hos henne och däremot blev jag glad att hon hade en lägenhet som Rambo kunde gå ut då nära till skogen.
Nu vill jag inte fråga henne hur det är med honom, antar han inte finns i liv nu. Det har jag något känsla.

Sen hade jag två fina silverblågrå katt Mia och Bella, först var det Mia som sedan fick ungen Bella och de va goaste katterna också på ett o annat sätt. Då jag hade sambo o bodde i stan, de var inne katter. Det gjorde ont att jag som valde att gå vidare mitt liv med en annan kärlek för att lämna katterna också men det var ju hans.
Några år senare fick jag ett sms av min f.d sambo att katterna avlivades samma dag som min födelsedag. Det råkade han inte tänka på. Men blev glad att jag fått också veta så att jag fick sörja den dagen samtidigt o tänka på Mia och Bella.


Baloo fick han namnet istället för Theo. Det kom med olika förslag t.ex Sotis, Svartis, Lakris..men på tanke "s" reagerar katten bäst på..men men. Martin kände det var svårt att uttala...Han hade en katt tidigare som var helt svart och hette Baloo. Då kom vi med på det att han fick Baloo för att Martin skulle kunna uttala det.

Kul för Martin att han fick namnet tillbaka från sin gamla katten. Baloo blev vår favorit.:)
Verkligen liiiivlig och bus är han varje dag och sover så söööt och kurrar för det mesta... Martin säger att han har minimotorn inre i sig.

Ha en skön helg!
Natti!
Kram

Kommentarer
Postat av: Lilla Rose

Vilken söt kisse! :) Jag är sj också kattallergiker men tar medicin när det behövs och gör vissa rutiner hemma så man kunde ha kvar dem. Vad för medicin fick du för tips om man fick fråga? Jag har provat lite olika och främst av de, är Kerstine som e bra tycker jag iaf. Ha det bra! Kram

2010-10-02 @ 00:11:30
URL: http://rosevonrose.blogg.se/
Postat av: Rosi

riktig söt kisse.. jag vill veta vad heter den medicin.. kramkram..

2010-10-02 @ 12:04:23
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Tine

Å va skoj att det funkar med din allergi o allt! Du vet ju jag med e hyperallergisk mot katter, jag var ju lika envis som dej att ha katter trots jag är allergisk förut ;) Nu känner jag en enorm sug efter en katt, så jag vill vädigt gärna pröva denna medicin som funkar på dej, vad heter den? Jätttteeeesöt Baloo, hoppas jag får klappa den nästa helg! ;) Skönt höra med din pappa! :)

Kraammmm

2010-10-02 @ 13:39:33
URL: http://cerine.bloggplatsen.se
Postat av: Fia

Skönt att det är bättre med din pappa nu...

vilken sööööt katt ni har! Kul att han oxå är svart som vår valp. :) Hugo verkar gilla katter, för han har sagt att han vill ha en katt härhemma, men tyvärr så är jag mer en hundmänniska än kattmänniska. :) Har aldrig ägt en katt, men de är gulliga de. Hihi, hoppas vi får se den när vi kommer förbi någon dag.



Skönt att medicinen hjälper bra för dej! :)

ni får ha en skön helg, krammm!!

2010-10-02 @ 13:52:25
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Addie

Jag minns din katt riktigt tydlig - Rambo var ju så där du vet kåt i kuddar eller vad var det han gjorde?? hahahaha minns tydligt hur kåt din katt var!!!

2010-10-02 @ 15:12:52
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Addie

Jag minns Rambo så tydligt för han var ju en kåt liten en som höll på det där med kuddarna eller vad var det han var så tänd på?? hahaha minns du,,, Kram

2010-10-02 @ 15:14:56
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Lotta

hej, kul läsa din bloggsida. vilken medicin gjorde dig bättre gentemot katter? min bror är kattallergisk, tycker ibland synd om honom som kommer och hälsar på. vore angemänt om du skriver vilket läkemedel som du äter, varje dag?? eller kram Lotta (martins gamla klasskamrat )

2012-02-14 @ 22:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0