Lördag!

En härlig lördagsmorgon näää. men det var ok att gå upp 7.30 i allafall. Olivia kom till oss 7.16 Ojj...tänkte jag .. Kom o lägg med oss sa jag.
Sen öppnades dörren och Baloo kom o hoppade på oss, jag klev upp o tog honom för att lämna ut utanför vår dörr.
Lade mig igen. En stund senare tappade jag hakan att Baloo lyckades komma in han hoppade upp med o tryckte dörren öppen igen...
Jöss då blir man ju mer vaken än sömning.. öhh..
Lyckades inte ta honom som fan jag skrattade när han förstod att jag skulle ta, så han sprang in under vår säng. Olivia tittade på hela tiden utan att kunna somna igen. Martin blev lite väckt öhh.. så lurade jag honom att kittla på golvet så han skulle anfalla sen tog jag honom igen o lämnade ut honom utanför vår sovrum, ,lade mig igen. Nää Kan inte soooova....
Lika bra gå upp med Olivia. Så de myste filten tillsammans under tv programmet på morgonen. Jag passade på fixa kaffet och tvätten ..Lika bra.. :)
Bilden är det tagen i morse..
Sötis.. Baloo kände sig nöjd o trygg vara inne i filten med Olivia. :)

Sen kom Casper med Tanja hit till oss för att byta kläder och de har presenten som de delar på för att kunna gå tillsammans dit till kalaset som började kl 13.00. Nico som hade kalas alltså.

Så ser de ut när de klädde ut sig. Kul jag hittade spontant piratklädesel till tjej typ som jag hittade hos ÖB för 39kr.. Inte så dumt! Hade tänkt ringörat och måla lite sotis svart o med flätor i håret men Olivia sa NÄPP: Nöjd o kände att kläder var viktigast! :)

                            

Nä ett nytt igen.......                  Såja bättre men ta igen nytt......    SÅJA!! bra nu!! fin bild på dem nu!!

Kalaset slutade 15.00 kom Tanjas Jocke o hämtade dem hos oss o stannade o pratade lite en stund.. Sen åkte de iväg..

Handlade och köpte PIZZA.. skulle bli en riktig hemlagad mat men uppskjuter till imorgon istället :)

Kände tomt nu att inte fixa tjejerna inför läggdags ikväll, de är hos Matilda och Lovisa o sover över ikväll tills imorgon. Kul för de för de var här på e.m o lekte sen ville de sova här men det blev istället hos dem.

Så har jag JU hunnit vara i Olivias rum o gått igenom en hel DEL!!.. vad joo en del småbarnsleksaker som hon egentligen inte leker med längre och böckerna har jag tagit bort en del som jag tänker spara o en del som jag inte vill spara kommer att säljas på loppis i Golfhallen i november, har bokat två bord med en kompis o en till mig.

Det blir nog lika bra att bli av det mesta o några kan man ju spara som Olivia får i framtiden minne av något personligt o speciellt som vi kände det var en del av oss också.

Ang om Rambo katten måste jag direkt berätta om det.. Addie nämnde det stämmer och jag minns oja!!Skriver nu om det..
Addie!! Du minns riktigt bra!! ha ha det stämmer riktigt! hade funderat varöfr han höll på men det var inte konstigt att jag inte tänkte på att han inte blev kasterad än någon gång. öh.. så han hade en favorit nallegosedjur ( minns inte om jag talat om vem jag fått den ifrån ha ha som jag skulle tänka på den nallen när min f.d pojkvännen var långt ifrån mig ) men tyvärr tog Ramnbo nallen alltid o precis som du Addie nämnde. Jag fattade inte att han kunde veta hur det skulle fungera även Rambo inte sett andra göra det?!!! haha...Vi hade ju uppvärmning fester några gånger ( eller ofta?) i vår lägenhet dvs min, ciias och Linda.S då ville Rambo "leka" med nallen tog han i munnen och gick vid dörren där han kunde vara ifred, han märkte ju direkt när vi skulle komma o titta på honom så han väntade tills vi skulle undvika att titta då körde han på det!


Förresten ja ja. medicinen. kommer med det för har ingen lust att springa till köket o se vad det heter.. Aerius antar jag..
men återkommer om detta sen ev berättar lite mer om det också.


Förresten vill jag bara skriva lite kort o att jag varit i Danmark förra helgen med ett par vänner som bilderna säger redan.
Det var roligt att komma ut, bara att vara CARINA. inte mamma...koppla av och äta gott o dricka gott och titta runt butikerna är alltid skoj!!!
Himmel.. man ville ju inte titta på siffrorna hur mycket jag handlat men jag var riktigt nöjd!!
Ett par fusk skinn tights, ett par kängor med benvärmare intill,en härlig stickad kofta i beige grå med stora knappar fram, en svart linne med några rosor i svart vid linnen men inte hela linnens kant, ett halsband i Pilgrim ( Pilgrim är ju tillverkad i Danmark ) Väldigt snygg o fint när Tanja hade en armband och jag såg på den o var förtjust i den. Har ju en del blommor i smycken från Pilgrim men såna häftiga design i svart läder o silver o lite brytnign blandning kände jag oja så köpte jag en kort runt halsband o Tanja köpte en lång som passade henne bra!
Köpénhamn är en fin stad. Allvarligt!! har glömt hur inne i stan ser nu egentligen. Kanske är jag äldre nu och är mer intresserad av mat, dryck o live inne i stan. Var ju i Danmark sist -97 VS.. När jag cyklade tillsammans med Ciia, Anki och Tina ner 4-5 dagar från Örebro till Köpenhamn ( det fattar jag nu inte att jag inte ORKAR göra det idag ööhh )
Det känns mycket att få sevärdheter där o mysiga cafeställen...Folk är live där bland musik o uppvisningar..
Kvällen är verkligen roande, fredagen blev det aldrig utgång när vi satt o åt goda SUSHI restaurang sen tillbaka till hotellet med natten lång.
Lördagen försöker vi se till att gå ut. Det blev lika sent  men nä det ska inte hindra oss så vi åt goda Tacos typ olika mat och sen direkt in till discot och dansade.. Först kände man sig lite skraj för de andra dansade så vild och kände mig öhh..jag blir nog inte bra på att dansa när jag ser dem men nää.. några Lakrist shot hjälpte mig att bota bort tankar och fick mig att dansa lite loss :) fniss..
Haft så trevligt..sen hem sent och kände mig lite matt på morgonen men det försvann snabbt när jag fick en ordentligt frukost in mig :) Sen långa vägen hem var hemma i Örebro sön kväll vid 19.30...
Nöjd!!
Ser gärna fram emot att resa bort igen med några vänner både nya o gamla ansikten!

Fre kväll i hotellet. Ni ser naturligvis röda i mitten tillhör Tanja :) Varför förstår ni väl! hi. Sen sushi restaurang Gott gott!!

Lördagen:
Dag och kväll!



Tack ni tjejer! Bilderna säger mycket och en mycket trevlig resa!

Ha en fortsatt skön lördag ev söndag som kommer imorgon!

Kramen!


Kommentarer
Postat av: martin

hej wow vilken snygg fru ha jag som kläder sig i danmark:). kul att cina ha kul med kompis där för hon behövs det:) puss ily

2010-10-03 @ 17:54:02
Postat av: Ulle

Åh, söt katt och barnen... Vad kul att du hade haft det trevligt i Danmark med din vänner.. Kram

2010-10-04 @ 11:44:20
URL: http://ulle74.blogg.se/
Postat av: Marina

Hoppsan! Hade jag lite för ljus foundation i ansiktet i sushirestaurangen. Likblek ju. Haha! Kram

2010-10-04 @ 11:58:18
Postat av: Anna Westerhagen

Oh, kul att ni har varit DANMARK. MEN jag saknar där, tänker på mitt hemland ibland.

Fina bilder på er tjejer! :-)



Ha en skön vecka o kramar Danskan :-D

2010-10-04 @ 15:29:01
URL: http://danskanblogg.blogspot.com
Postat av: Tanja

Ja du har verkligen en snygg fru = )

Tack för senaste hos er.



Krampuss

Tanja

2010-10-04 @ 18:10:44
URL: http://tancasjoe.blogg.se/
Postat av: Justyna

Hej.. Äntligen hittar jag dig.. :) Åh underbart, ni hade roligt där i Danmark.. Ni är så illsnygga!! Synd att jag inte kunde följa med.. Nästa gång följer jag gärna med.. :) Hoppas allt är bra med dig.. Krampöss

2010-10-06 @ 00:43:38
Postat av: Åsa

ojojojojj massor att läsa här blogg hos dig... min ögon kors färdigt ASG JA såå åsööött dotter och katt.. såg dom mysa och trivs tillsammans och ni har hft så roligt resan .. MYSIG.. Så klart martin måste vara stolt över sin vacker fru!!! hon är vacker och snygg KRAMIsar

2010-10-06 @ 17:51:59
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0