Målat målat målat ......

Kära läsare!

Nu är det torsdagkväll igen så man pirrar lite magen när man blir glad att fredag kommer imorgon. En extra känsla något när man vet att helgen kommer :)
Är fortfarande snuvig men tack och lov är det så att jag har ork så jag snart ska lägga mig o ser att klockan springer o vill att jag skyndar mig o bloggar snabbt innan jag ZzzZzzzz... :)

Hoppas förkyldningen försvinner till helgen för jag vill göra en hel del dvs plantera klart till nästa vår.

Tack för tipset Tove, ang om att det är halvapriset där på Coop, brukar faktiskt kolla där om det e något men jag tror jag nappar inget vidare där som är ofta sämst av de andra som sålts bättre. Men de bits inte om jag kan ändå åka dit o kolla ifall jag kan rädda någon av dem och blir gröna o fina igen nästa år.


Ikväll har jag skärpt mig att se till o måla köksbäddsoffan, som Olivia ska få. Vi hade en lång diskussion till slut var jag tacksam att jag inte sålde den på blocket.
Den har stått i vinden och vi tog fram för att se om den passade till tv rummet på bottenvåningen, oj va stor den är o den var inte snyggt så bestämde vi att sälja på blocket, det fanns några intresserade men sen funderade jag och min man och vi stod bredvid den och tittade länge hur ska de sitta på den...Den var faktiskt inte kökssoffan utan säng...för den har lite sned emellan så det fanns ingen brädan heller. Vi köpte faktiskt den soffan av vår kompis för några år sen och den hade vi då våran madrasser till den som vår dubbelsäng, den var mys med blandad gammaldags typ.Problemet var att vi kunde inte få in våra madrasser på 90 och 90, då fick vi byta till 90 och 80 fick den plats för de båda.
Den är ju väldigt gammalt nästan kanske över 100 år gammal. Min man föreslog om Olivia kunde ha den som säng till sitt rum, om hon får kompisar som hälsar på kan den dra och bli större så de kan dela på o sova tillsammans. Det small en verkligen bra idé och jag köpte hans förslaget och vi bestämde behålla den.
Pratade med Olivia om det och hon sa JA att hon ville ha den till sitt rum. Va skönt att vi behöll den utan att sälja den. I mitt hjärtat sa det något egentligen att inte sälja den trots jag vill bli av snabbt för att slippa ångra.

Så den är för alltid vår! Bestämde ändå måla antiktvitt på den så ska vi ta bort hennes säng för hennes fötterna når nästan fram till sängkanten. Det var dags att fixa till ett byte när jag målat klart.




                              
   
Spännande sen när allt e klart ska jag ta bild o se hur den blivit till.



Amanda och Katten Baloo
Nästan varje kväll har Amanda tagit med Baloo och somnat tillsammans, vi brukar komma överens om typ 10-15 min ska vi in när Amanda somnat så vi tar med Baloo ut för att inte väcka henne senare. Man njöt av att titta på de tillsammans när de somnat och det var så himla söt att se dem. Baloo kan känna på att Amanda är lugn och trygg person så Baloo gärna kommer upp till henne varje hon hon ska lägga sig.

Olivia får ha mig eller Martin varje kväll istället som sällskap tills hon somnat. :)



Nu börjar jag bli sömnig när jag ser på Baloo som sover gott! Måste faktiskt dra nu och säger Go Natt till er!

Kram Cina

Kommentarer
Postat av: Rosi

hehe.. först nästa jag börja skrek när ni har sätt på blocket om den soffa/säng.. så bra att ni behålla.. de folk som sälja de gamla saker är helt tokig.. man kan måla och ändra på den hur som helst till skit SNYGG och se nyare ut. osv.. jaa folk trötta ju på saker och vill ha ny.. säkert jag sälja de våra saker/möbler i framöver. men hoppas inte hehe.. spännande se när soffa är klart.. jag ska måla zandras soffa.. ska bli kul. men sen ska jag uppehåll med målning. ( OM jag kan hehe ). kramkram trevlig helg.

2010-10-08 @ 16:05:18
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Rosi

hehe.. först nästa jag börja skrek när ni har sätt på blocket om den soffa/säng.. så bra att ni behålla.. de folk som sälja de gamla saker är helt tokig.. man kan måla och ändra på den hur som helst till skit SNYGG och se nyare ut. osv.. jaa folk trötta ju på saker och vill ha ny.. säkert jag sälja de våra saker/möbler i framöver. men hoppas inte hehe.. spännande se när soffa är klart.. jag ska måla zandras soffa.. ska bli kul. men sen ska jag uppehåll med målning. ( OM jag kan hehe ). kramkram trevlig helg.

2010-10-08 @ 16:05:37
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Johanna F

ÅH va söta de är, Amanda och Baloo!!! Väldigt sött!

2010-10-09 @ 11:43:14
Postat av: Rosi

Jätte synd att ni missat den kanon billigt skrivbord för 100 kr.. Hoppas ni hittar fynd möbler.. för våra del är "färdig" med sådan jakt efter fynd möbler hehe.. får se sen men man kan inte bara köpa å köpa så bli det trång här hemma.. hehe.. hoppas ni ta kort förre och efter. det är ju kul att se hur se skillnad ut.. LYCKA TILL jakt efter fynd saker/möbler. kramkram

2010-10-10 @ 13:17:13
URL: http://strandbergljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0