Sammanfattning av helgen.

I fredags slutade jag sent som var inte tänkt, men skriftlig omdöme var inte riktigt klar, hade några kvar och ofta kom man på och reducerar man hela tiden.
Men då är det nog nästan all klar eller enstaka kvar som jag märker nu till nästa vecka..
Efter det kunde jag inte låta bli o åkte tilll Röda Korset direkt och kollade om jag hittade någon. Minns faktiskt inte vad det blev till att inhandlas. Men tog inte bilderna på dem i af...:)

Men dagens köp i h&m var till tjejerna som jag fyndade på rea. Starkt Lila stickad mössa och turkos glittriga handvärmare. De blev nöjda när de fick dem.


                                                          
                             

Sen var det en massa pyssel för dem under kvällen, de hade några toa rullar och fixade med garnnystan till den för att det skulle se ut som hår o sen ritade de ögon,näsa,mun etc.. Kul för dem..
Olivia ville ta bild på mig. OK gav ett leende på kortet och den jag har på mig provade jag om jag skulle behålla eller lämna tillbaka till h&m.


Lördag:
Min mamma och Enar kom tidigt på lördags förmiddagen, det var en härlig umgänge hela dan, trots jag känner som hon har varit hos oss några dagar men icke.
Hon hade med sig lingonsylt, några trädgårdsprylar..det var verkligen snällt att jag fick syrenträd, en vinbärsbuske, en krusbärsbuske, en jag har glömt vad den heter som blommar stora vita till sommaren och kan bli riktigt stort...Får ta bild nästa år om den blir lyckad.
Passade på plantera vårlökar, höstljung och delade på de stora buskarna som blir flera små buskar till ring om äppleträdet.

                                           


Ljuvliga Höstbild!
Helt rätt i det vädret och färgen som tillhör hösten är alldeles för fint!



Bilden nere nämnde jag som jag fått av mamma o Enar dvs vinbärsbuske och kursbärsbuske etc..
Sen vill Olivia ha egen plantering av blomkrukan så ser ni andra bilden har Olivia hittat tre olika o lagt ner i krukan i jord o vattnat igår och idag. :) Martin kämpade med att klippa gräsmattan för gräset var alldeles för hög. har inte klippt på länge och vi hade ju inte bytt snören till gräsmattan som gick av. Den uppsköt för lång tid för att inte ha hunnit med att byta till en ny så lånade vi av grannens gräsklipparen för att klippa så han fick strävan att ta tålamod att klara hela. Duktig mannen!

                               


Efter plantering och ordnade en del så ser det ut som det är nu idag.


                                  

Men idag har jag planterat in några för att kunna klara över vintern och bli nya igen till vår. De köpte jag på rea i COOP o se om de klarar sig.. Halva priset på all trädgårsblommor o buskar. Det var så svårt att välja så köpte jag en hallon, lavendel,några namn jag inte känner till är ju nytt för mig.

 
Olivia kunde hoppa upp till diskbänken, förut måste hon använda med att ta fot på handtagen på lådorna, och det accepterar vi inte för det kan gå sönder så hon har tagit stolen till dit för att gå upp men nu fick man se att hon tänkte att hon hann hela kroppen komma upp och så gladde hon sig inför kameran när jag redan hade i handen så passade jag fota på henne :) Sötnos!! Varför hon kom upp för hon visste att hon har lördagsgodiset där i skåpet som hon o Amanda fått av mormor.:)


Fyndade på blocket!
En lampfot som var tjock trä från början, fixade den o färgade den med sprayen i vitt i somras, sen hade jag en lampskärm med utan tyg som jag tyckte eg var snyggt men Martin upplevde att glödlampan blev för starkt så han släckte den alltid när jag tände på den. Hrmm. Kanske måste byta en svagare glödlampan men i allafall hade jag en starkt orange med brunt som ser ut poncho och hade den över men sen kom jag på spontant att spetsduk skulle passa och man ser resultaten att den blev ju jättebra..Nöjd nu..

Två "Emma" fåtöljer hittade jag på blocket o blev direkt förälskad i dem och mååååste ha, var precis 5 min efter annonsen var inne då ringde jag. Tack o Lov! Åkte till Malmgatan i Örebro o hämtade dem. Fick dem hem som tur de fick plats i kombi volvo bilen, först var jag lite skraj men ok.. Den är en del defekt på de båda men de kändes rätt att ha hos oss. Petrolgrönblå i svagt sammetskänslan.:)
Mellan de fåtöljerna har jag målat en pall till vitt som var obehandlad trä från början, Martin gjorde detta på jobbet och tog med den hem.

Sen är det inte blocket jag hittade utan i Röda Korset fick jag tag i den söta gammaldags uppläggningsfat eller vad man kallar för. Den var rätt tungt blev faktiskt överraskad. Tittade länge på den och jag ville att den ska komma hem till mig. Fick den för 50 spänn....hade faktiskt tänkt måla den till vitt men jag tyckte den är vackert ändå en gammaldags gråblå färg så behöll jag den som den är. Den står på slagsbord just nu.


                                                



Söndag.
Jag var rätt asocial men som tur kan jag inte surna för dagen för jag vaknade kl 4 och blev väckt av Olivia och sov inte riktigt bra där efter så man blir inte riktigt klarvaken på morgonen. Men Olivia var strålande på humör och fick mig att tänka positivt, hon var med mig hela dan dvs att plantera de blommorna som jag fyndade halvapriset på COOP. Olivia målade delar som var till gamla köksbäddsoffan. Var ute för det mesta det var ju skönt att få friskt luft. Tiden rann och man ville ju hinna samtidigt för det mesta tog vi det lugnt är ju alltid skönt än att planera något.
Senare på e.m.hämtade jag ett par längdskidor till Amanda som jag äntligen fyndade på blocket, har missat flera gånger och Amanda behöver ju ett par såna till skolaktiviteter etc, hon hade ingen förra året o tyckte det var tråkigt att åka med pulka eller ngt när de flesta hade skidorna, det var pinsamt men så såg jag dem till salu igår kväll o jag fick dem alltså skidorna till Amanda och till mig nockså med ett par fräscha Salomon skidskorna i st.37, Alltså i min storlek. Tänker prova åka runt där vi har längdskidorspåret nära vi bor när det är vintern.
Tjohoj!!

                                             


Klar!! Köksbäddsoffan blev verkligen jättefin! Det enda vi ska leta efter en madrass till Olivia, och det kommer vi göra under veckan o titta lite olika via internet vad som passar bäst.

Det jag berättade för ett tag sen att jag uppsköt vita tavlan som var guld från början, målade dem och bad er att få se när jag gjort till den klar men icke... Det är alltså vår bröllopskorten som ska in hade jag tänkt i svart o vitt. har inte hittat ännu till slut någon bröllopskort på mig o Martin o förstora på rätt sätt att våran ansikten ska vara närmare än med kropp.. Få se..

Flickorna har varit på simskolan och varit jättenöjda, när de kom hem blev Amanda imponerade över ljusreflekter över äppleträdet som var i blomkrukan men tog bort det. Så hon såg så förtjust i den. Ska ta bild på den någon kväll.
Sen började Amanda frysa för det mesta och kände sig måillande, inte bra. Såg blekt ut i ansikten. Mmm... får va beredd hur det ser ut imorgon.. Jag kommer att ta vab om Amanda har fortfarande febern. Hon fick alvedon innan hon la sig.

Ha en fortsatt skön söndag!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Rosi

jätte snygg de möbler .. spets över den lampa. verkligt snygg det blev.. fåtölj kanon.. om dem vore min så skulle jag hade målat vitt på de trä armstöd och ben.. behålla tyg. match till vit lillabord.. men du har den som nu bruna är oxå fina.. kul se bilder!!! vi har motera upp databord.. men suckar jag upptäckt att jag glömt att måla annan sida av hylla.. typisk. så sätt jag igång å måla . får göra en gång till imorg så är den klart å sätt färdig databord nån kväll i vecka.. jag jobbar hela vecka.. hrmmf.. kramkram

2010-10-10 @ 22:10:14
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Tanja

Kökssängen blev jättefin. Wow!!!

// Krammmkram Tanja



2010-10-10 @ 22:45:13
Postat av: cina

Rosi: Din tanke förslag på armstödet o ben ska vara vit, håller med dig. Det har vi inte kommit överens klar om det, jag har pratat med Martin men vill att han ska känna också det är ok.Då kör jag på med att slipa o måla vitt, kan bli snyggt! En av armstöd är lite lös, måste kolla lite hur den ska lagas.

Spännande se resultat av din databord!:) ser fram emot det...Ha det gott o en bra vecka!Kram

2010-10-11 @ 11:26:08
Postat av: A

hihi, kul att måla, visst!?

Har oxå målat köksoffan till vitt, har nu i matsal, mycket nöjd, men ej fixat överdrag, vi ska ha beige till detta, över rött alltså sen.

Och skall ha stoldynor med volanger som är beige med vitt randiga. otroligt snyggt!

Kul se hur ni bor, nästan, förstås!;)

2010-10-11 @ 15:33:23
URL: http://pussgrodor.blogg.se/
Postat av: Tove

GUD vad fin det där gamla uppläggningsfatet/korgen är. Jag är lite avundsjuk faktiskt, den skulle passa hemma hos mig. Men jag får skylla mig själv för jag går aldeles för sällan till Röda Korset, jag tycker det är så svårt att parkera nära där.

Soffan blev jättefin också!!!

2010-10-13 @ 10:10:10
URL: http://regnavdagar.blogspot.com/
Postat av: Tanja

Tiden gck så fort igår.Kul att du o flickorna kom till oss. Vill så gärna vi tre jobba tillsam igeni falkenberg hihi..e du sugen? det e jag faktiskt...hihi

Snygga blå turkos vantar..passar Amanda bra.

Vi hörs o ha en trevlig helg. Hälsa hem såå gööött!

Somnade igårkväll kl 01.00..vi var uppe länge opratade..kul = )



Puss

2010-10-14 @ 18:28:55
Postat av: Fia

Kul och få skåpet, blev så glad!! :)

Ja, snickersrutorna var farliga goda! Men det räckte bra med 1-2 bitar, sedan var man mätt hihi.



Tack, Amy är så fin, ni måste se henne någon dag. :D Samma för oss när det gäller er katt. :D

krammm!

2010-10-21 @ 19:14:27
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej, vilken fin kökssoffa! Såg ditt inläggoch jag syr kläder till lite större barn ; ) Bara att kommamed förslag.. trevlig helg! Cissi

2010-10-23 @ 21:03:57
URL: http://kladertillminasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0