Bloggtrög?! En summering av från helgen tills nu.

Vill alltid skriva men alltid är något annat....Kanske inser att jag inte behöver skriva varannan dag eller varje dag i någon period som jag gjorde i våras.

Då provar jag fram med en summering för hela veckans tankar och hur veckan har varit och vad som har hänt bra och dåligt.

Är lite förtvivlad över min älskade Canon Digital kameran är urfunktion, ska lämna in o laga o se var felet är.
Använder en annan kamera under tiden.

Just nu är jag och Olivia hemma hela veckan, det blir bäst så att vi blir 100% friska till helgen och nästa vecka.

Det har varit enorm jobbigt förra helgen då var min näsan som bara kom rinnande som vatten och innan det kände det var rätt snuvig men innan det var vi ute och plockade kantareller med Simone o Nico senare på kvällen blev jag fort sämre så hela helgen har jagvsovit mycket några dagar senare kom hostan och slem. Både jag och Olivia. Ingen av i familjen har blivit sjuka än, hoppas inte. Det har ju varit så bra vid skolstarten och allt rullat på, men sen blev några eleverna sjuka i skolan och några bär odolda sjukdomar.Mmm...nya bakterier osv...mmm...

Men det positiva finns är att jag och min man har vår bröllopsdag idag. 4 år sen gifte vi oss. Martin o jag läste våra tankar och log. Jag sa :- Idag! Han nickade instämde.
Vi kommer att dricka en god mouserade rosevin i champagnesmak, fick den flaskan av min svärfar Kjell när de var hos oss i helgen för att fira Ida och även mig.
Fick presentkort på 300 kr hos Indiska ( min favvobutik!) och några blomlökar :) blir kul att plantera in o få nya liv med blommor till nästa år från min svärmor.
Lite kvar är det att göra på framsidan i vår trädgård. Nämligen ska vi göra lite mer ordning med att buskarna ska delas, och blir flera och att den ska stå som en ring runt och bygga med stenklossor och ska köpa fruktträd kanske nu till helgen.

Vi har tillökat nu i familjen alltså är en katt unge, vi fick honom för 3 veckor sen. Såg honom första gången i somras en jättesöt och liten hos vår kompis i Hällanbrottet hon hade två kattungar en grå o en svart, och en stor katt de haft länge, där efter frågade hon om vi ville ha honom.
Vi fick, det var meningen vi syftar på att katten ska vara utekatt.Bild kommer senare. Varför vi fick för den stora katten trivdes inte sällskapet med två livliga kattungar så bättre de delar på sig så det blir lugnare för stora katten.
Några dagar senare fick jag sms och att den andra kattungen letade efter Theo ( bror) han blev så kelig på tanke kanske han försvann fast det gick över sen.
Namn var svårt att bestäma.. Han hette före Theo var ifrån filmen marsviner Alvin. Det kom namnförslag från barnen Sotis, Lakrist mer minns jag inte..Tänkte först att det är bra med katten "s"ljudet men Martin tänkte på Baloo, hans gamla svarta katten. Barnen var lite osäkra först men sen tyckte det var ok. Det var mest på att kunna uttala bra för Martin upplever lite svårt med "s" så Baloo var det inga problem.

Nämligen är det lite lustig Baloo har en gul filt som vi tog med hem som var Baloos mamma som haft den för att få honom en trygghet hos oss att han känner mammans lukt är i närheten, Den filten är hel gul med en söt motiv vid hörnet.Nämligen Mogwli. Serien från Julaftons TV Kalle Anka o hans vänner önskar God Jul.

Själv är jag ju allergi mot katter..men har haft en del katter i mitt liv minns jag. Berättar en annan gång för annars blir för tråkig med en lång inlägg.

Ha en bra helg som kommer imorgon!

Cina

Kommentarer
Postat av: Camilla

Grattis på bröllopsdagen! Tiden går verkligen fort eller hur???

Bamsekram och krya på er!

2010-09-09 @ 17:24:57
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Fia

grattis på bröllopsdagen! :)

kul med en liten kattunge! Måste komma och se honom någon dag ;) hoppas ni mår bättre till helgen, är själv lite förkyld nu men hoppas jag blir bättre snart igen. :) kram!

2010-09-09 @ 21:50:56
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej! Tack, det är så kul och göra smycken! :) Funderar på att ha ett smyckeparty någon dag, men får se om jag vågar. haha..



Ja! saknar mian ponchos, kan vara skönt och ha nu till hösten ;)



Trivs så bra i mörkt nu, och är riktigt nöjd med färgerna. :) Krammmm!!

2010-09-13 @ 17:41:27
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0