Summering av veckan...Både gott o ont...

Veckan går igen...

Förra veckan har det varit helsicke med att jag och min yngsta haft hosta! Det finns lite kvar så man blir inte 100% fri från det.

Har haft en bra helg innan, simskolan har ju precis börjat vilket tjejerna tyckte det var skojigt! De går nämligen i samma tid men olika grupp. Amanda går i Grodans grupp och Olivia går i fortsättningsgrupp 2. Det underlättar oss att det är samtidigt och att kunna duscha o byta om samtidigt och åka hem. Tiden är ganska sen men vi valde det för de fick samtidigt tid, och hade önskat tidigare tid men det passade inte de för Olivia o Amanda.

Samtidigt tänkte jag det kan va fördel för oss om vi ska bort på helgerna så att vi blir hemma till e.m och hinner ordna oss innan flickorna ska till Simskolan.

Förraveckan har min pappa varit inlagd på sjukhuset, det värsta man får ett meddelandet från min mamma och läsa och det rös inom hos mig.

Han har ju Stroke och har haft tre gånger, så han blir för det mesta yr emellan på dagarna. Men den dagen kände han sig så yrigt och att han inte kunde hålla balansen med benen ramlade han ner och slog sitt huvudet på väggen och så tryckte pappa på larmbanden och larmade på en gång då kom vårdare dit och ringde på en gång ambulansen, pappa ringde också till min bror Peter men förgäves för han hade nämligen stängt av mobilen då han var hos AF, där efter fick han veta åkte han direkt och hjälpte till.
Det gjorde ont i mig och jag önskade att jag bodde nära honom och kunde åka direkt till honom också. Men 12 mil är det ju att man kan inte bara lämna all där man inte kan planera innan. Har faktiskt erbjudit att han skulle kunna bo i Örebro, där jag finns i närheten och att han får träffa mina tjejer och det vill han så gärna men samtidigt vill han inte flytta på ett o annat sätt.

Men som tur det inte var på golvet hans huvud hade ramlat på, hade det gått så illa.

Tänkte direkt på min mostar Gunvor,som tappade balansen och ramlade bak o huvudet slogs på golvet.Hon gick bort i våras.

Pappa fick lite blödningar i huvudet men hitills var han glad o normalt i rösten, berättade min mamma. Han sade till de att han var Annorlunda. Så det var lite skämtuttryck.

Han ska få mer hjälp för han klarar nu inte på samma sätt som tidigar t.ex koka gröt som han brukar göra på alla morgnar. Han ska ha hjälm där på platsen om det är något. ( jag reagerade lite om hjälmen... men inte vad jag vet om att det ska finnas, eller han själv är extra noga med det )

Han har undersökt hans hjärtat vilket är ok nu så han är hemma nu efter en vecka. 

Pappa - ta hand om dig nu!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anna Sofia

Aj, tråkigt. Hoppas din pappa blir bättre.

Du får även krya på dig från hostan.



Kram!

2010-09-15 @ 18:40:17
URL: http://ljusthemma.blogspot.com
Postat av: Rosi

åå.. kram extra till dej. hoppas han bli bättre å bättre.. krya på dej. kram

2010-09-15 @ 22:46:10
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Di

Oj, stackars! Krya på dig! Kram familj Jörlemyr/Johansson

2010-09-17 @ 14:00:10
URL: http://andijo.blogg.se/
Postat av: Maria Edström

Å vad tråkig med din pappa.. Hoppas det komemr gå bra. Kramar till dig

2010-09-20 @ 14:52:45
URL: http://jungfrumia.blogspot.com
Postat av: Johanna Moberg

Stor kram till din goa pappa, han var som en extra pappa till mig när vi var små!!! Krya på dig och hoppas ni mår bättre!! Kram kram!!

2010-09-21 @ 10:56:43
Postat av: cina

johanna:tack det värmer mig! Tänk dig att vi var små och tänkte inte samma sak som nu idag blir de gamla och vi måste nu ta hand om våra föräldrar när de inte har ork och så. Usch! Men....Kram på dig! Ses sen när jag ska komma hem till Skoghall då smsar jag dig så att vi får också lite tid att ses!:)

2010-09-22 @ 14:14:45
Postat av: Linda E

Hoppas din pappa blir bättre. Förstår det måste kännas jobbigt med avståndet. Inte lätt.kram

2010-09-22 @ 23:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0